Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tråkigt mannen.

Fick en flarra hemgjord årlig glögg av min bäste vän. Rackarns så gott, man får passa sig så man inte hamnar i glöggträsket.  ☺️ 

Man sitter där till slut i framtiden vid ett ögonblicks klarsyn i Maj och ser sig omkring. Det liknar en kaotisk suparkvart men istället för spritflaskor, pizzakartonger och ölburkar så ligger det tomma glöggflaskor överallt.

Den lju(l)vliga doften av en blandning mellan saffran och spyor slår mot en redan i hallen. Halvätna mögliga lussebullar på golvet, söndersmulade pepparkakor likaså. Man vadar fram i tomma russin och mandelförpackningar samt rester av något som kan varit glitter. Till slut kommer man fram till vardagsrummet.

En utbrunnen svart julgran lutar i hörnet, plundrad på allt glittrigt som gick att sälja. Några dit placerade julkalendrar gör ett dåligt jobb med att försöka täcka liket av tomten, rånmördad på golvet med en kökskniv genom bröstet sedan någon månad tillbaka. Klapparna är för länge sedan sålda för att få råd med ytterligare en flaska julfix och några askar russin.

Den kommer, maskerad i trevlighet och gemyt. Knackar på dörren som en vän. På insidan regerar ondskan, man dras in i den välbekanta värmen. Luras av glitter och glam, en dimma av suggestion. Man är fast, forever chasing the reindeer.

Den pirrande känslan alla vill känna av falsk jullycka.

Glöggträsket, akta er för den!

Postat

forever chasing the reindeer.

Jo. Det är ont om drakar.

Har en kompis som helst vill att allt han dricker ska va så sött som möjligt. Han går och köper ett par enliterskartonger vindrink och några flaskor glögg på fredan. 

Men det är jag som får diabetes.

Postat

Har alltid gillat spritsmaken i groggar och dyl. Det ska finnas en udd av det. Så man vet vad man dricker, i takt med att omdömet trillat ut så har man liiite koll på det i alla fall.

Är nog ingen större gottegris.

Postat

Tråkigt mannen.

Fick en flarra hemgjord årlig glögg av min bäste vän. Rackarns så gott, man får passa sig så man inte hamnar i glöggträsket.  ☺️

Man sitter där till slut i framtiden vid ett ögonblicks klarsyn i Maj och ser sig omkring. Det liknar en kaotisk suparkvart men istället för spritflaskor, pizzakartonger och ölburkar så ligger det tomma glöggflaskor överallt.

Den lju(l)vliga doften av en blandning mellan saffran och spyor slår mot en redan i hallen. Halvätna mögliga lussebullar på golvet, söndersmulade pepparkakor likaså. Man vadar fram i tomma russin och mandelförpackningar samt rester av något som kan varit glitter. Till slut kommer man fram till vardagsrummet.

En utbrunnen svart julgran lutar i hörnet, plundrad på allt glittrigt som gick att sälja. Några dit placerade julkalendrar gör ett dåligt jobb med att försöka täcka liket av tomten, rånmördad på golvet med en kökskniv genom bröstet sedan någon månad tillbaka. Klapparna är för länge sedan sålda för att få råd med ytterligare en flaska julfix och några askar russin.

Den kommer, maskerad i trevlighet och gemyt. Knackar på dörren som en vän. På insidan regerar ondskan, man dras in i den välbekanta värmen. Luras av glitter och glam, en dimma av suggestion. Man är fast, forever chasing the reindeer.

Den pirrande känslan alla vill känna av falsk jullycka.

Glöggträsket, akta er för den!

fin historia 🙂 bra skrivet

Postat

Oj då, jag hade glömt låsa ytterdörren i natt... 😮

Postat

Det behöver inte jag göra. Här låser dom in oss om nätterna.

Skämt?

Hur bor du?

Postat

Ni fattar väl att om någon kommer in här en söndag och klagar över huvudvärk så har vederbörande varit ute och festat.

Ett subtilt sätt att skryta bara, men det subtila verkar bortkastat på er.

Puckon.

Jag. Har. Festat.

Det. Var. Skoj.

Love you all!

Hej.

Postat

Gör dig av med Kik så slipper du frågeställningen och kanske andra ställningar också?

Skämt?

Hur bor du?

Någon form av anstalt har jag förstått. 😑

Postat

Skämt?

Hur bor du?

Jag bor uppe på taket på den lokala ICA-ladan, där man har byggt två radhus som delvis är handikappanpassade. När man ska in på "området" går man genom ett slags valv där det finns en rejäl stålgren som låses kl 21. Jag vet inte varför, och jag bryr mig inte. Jag har nyckel. Det är lite "gated community" över det hela.

Hur bor du själv?

Postat

Jag bor uppe på taket på den lokala ICA-ladan, där man har byggt två radhus som delvis är handikappanpassade. När man ska in på "området" går man genom ett slags valv där det finns en rejäl stålgren som låses kl 21. Jag vet inte varför, och jag bryr mig inte. Jag har nyckel. Det är lite "gated community" över det hela.

Hur bor du själv?

ok. Jag bor i lägenhet. ytterdörren leder direkt utomhus.

Postat

ok. Jag bor i lägenhet. ytterdörren leder direkt utomhus.

Har du en uteplats också? Jag har som en liten plats där man kan sitta när vädret tillåter.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.