Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

f99.jpg

Moget hörru du!  😛 

Men vist är det svårt att tro på sådant som inte står på Flashback för det är bara där man pratar sanning. 

Gå in på SCB och läs statistiken där i stället.  😉

k9 (oregistrerad)
Postat

Historieätarna på SVT Play rekommenderas. Avsnittet som gäller 1990-talet.

Jo man blir förvånad över alla avsnitt. Nästan så att man blir mer förvånad över just detta då det ligger så nära i tiden. 

Postat

Moget hörru du!  😛 

Men vist är det svårt att tro på sådant som inte står på Flashback för det är bara där man pratar sanning. 

Gå in på SCB och läs statistiken där i stället.  😉

Nu kom det in 160 000 personer 2015. Där borde vi väl ha så det räcker att anställa av ett tag, eller hur?

k9 (oregistrerad)
Postat

Nu kom det in 160 000 personer 2015. Där borde vi väl ha så det räcker att anställa av ett tag, eller hur?

Nej! Läs på om saken så förstår du varför. Alla som kom fick inte asyl och många som får asyl kommer att utvisas när asylbehovet är över och de kan flytta hem igen.

Många flyttade ju ut det året med. 

Men inte ens 160 000 personer skulle ha räckt för att klara det behov vi har för att kunna säkra tillväxt i landet. Läs lite om saken så förstår du nog. 

Ett bra sätt att kolla hur mycket dessa invandrare faktiskt påverkar vårt antal är ju att bara kolla på just befolkningsmängden över en lång period. Den har inte all ökat så mycket som många verkar tro. 

http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101A/BefolkningR1860/chart/chartViewColumn/?rxid=39ddf55e-d568-4cbd-aed9-bfa37954c5fe

Postat

Men inte ens 160 000 personer skulle ha räckt för att klara det behov vi har för att kunna säkra tillväxt i landet. Läs lite om saken så förstår du nog. 

Övar du debatteknik nu i igen? Denna von oben-attityd av en politisk idiot är mera skrattretande än irriterande vid en närmare eftertanke.

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Många av dem som kommit hit kommer ju inte kunna börja jobba på ett bra tag då det ju är många barn det handlar om. Men de barn som kommit nu och stannar här kommer ju likt Balkankrigets flyktingbarn som kom hit få en skolgång som leder till goda förutsättningar att lyckas här i Sverige med på sikt. 

När det kommer till folkgrupper från Balkan så har det ju varit många strömmar hit till Sverige. Minst två yrkesinvandrar strömmar och sedan Balkan kriget. Under 1992 så kom det ju 84 tusen flyktingar hit, de flesta från forna Jugoslavien. Lägger man till alla dem som kommit hit för att jobba och som sedan skaffat barn så blir det en vesentlig del av vår Svenska befolkning som har påbrå från just Balkan. Detta var ju något som SD oroade sig så otroligt mycket över. För något år sedan så uppmärskammades ju denna invandrargrupp ordentligt när till och med julkalendern utspelades i Kroatien och där skådisarna var av ickesvenskt utseende. Åter igen till SDs stora sorg och allmänna ilska. 

http://www.svtplay.se/klipp/2422755/julkalendern-2014-piratskattens-hemlighet

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Övar du debatteknik nu i igen? Denna von oben-attityd av en politisk idiot är mera skrattretande än irriterande vid en närmare eftertanke.

Kan du ens argumentera på ett bra sätt utan att försöka trolla med memes du inte förstår eller utan att försöka förminska mig i det du skriver? Vart är dina argument och den data som stödjer det du påstår? 

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Första länken jag bjöd på förklarar ju varför dessa 160 000 inte räcker. Jag antog att du inte orkat läsa där så jag förklarade vad som står där. Och uppmanade dig att läsa lite själv om saken istället för att påstå att jag bara hittar på. 

Redigerat av k9
Postat

Kan du ens argumentera på ett bra sätt utan att försöka trolla med memes du inte förstår eller utan att försöka förminska mig i det du skriver? Vart är dina argument och den data som stödjer det du påstår? 

I det här fallet är det som jag har sagt tidigare. Hela ditt upplägg där du förutsätter att jag får mina idéer från Flashback och VAM är så innihelvete förolämpande. Att du sedan har mage att gnälla om att jag "förminskar" dig är bara ännu mera trams. Du drog igång detta.

När det gäller sakpolitik kan jag helt enkelt inte sänka mig till en nivå där jag försöker traggla med någon som är så fastlåst i sina egna dogmer att det är fullständigt omöjligt för vederbörande att lyfta blicken och upptäcka att hela landet går åt helvete runt omkring honom. Befinner mig inte i Längsta för att syssla med sådant. Då får det hellre va.

k9 (oregistrerad)
Postat

Kom med fakta som motsäger det jag skriver då. Svårare än så är det inte. Jag tycker det är trist att du inte själv ser att du har fastnat i dina dogmer och påverkas så mycket av dem att du inte ens orkar kolla om det är fakta du förespråkar eller bara populistiska myter som du själv sprider. 

Postat

Holy shit, the Malboro i Final Fantasy 15 är jävligt lik den köttätande besten i Judge Dredd back in the day!! 😮

maxresdefault.jpg

019.jpg

...och som alienväxten från Little Shop of Horrors

tumblr_m40p7epzAu1qbzgh8o1_500.jpg

...och som varelsen ur the Dunwich Horror av HPL!

dunwich-horror.jpg

Marlboro har alltid vart en intressant karaktär i Final Fantasy-universumet. Jag brukade säga till morsan när jag var liten att så skulle hon se ut om hon inte slutade röka. xD

Har du spelat Final Fantasy XV alltså? Började för några dagar sedan. Jag gillar det skarpt. 🙂

Postat (redigerat)

1071.gif

Hörni!!!! På grund av förekommen anledning.

Jag slänger ut ett bete här!!!

Ni vet hur det där slutar och det är så ini tröttsamt. Vi har alla våra ståndpunkter och smaker men so what!? Detta är ingen lekstuga, detta är längstah! Respektera det.

Tänkte säga något om att det är Finlands nationaldag men jag låter bli, kan ju bli infekterat.

Kpd och perkele.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

1071.gif

Hörni!!!! På grund av förekommen anledning.

Jag slänger ut ett bete här!!!

Ni vet hur det där slutar och det är så ini tröttsamt. Vi har alla våra ståndpunkter och smaker men so what!? Detta är ingen lekstuga, detta är längstah! Respektera det.

Tänkte säga något om att det är Finlands nationaldag men jag låter bli, kan ju bli infekterat.

Kpd och perkele.

Håller med, uppenbarligen blir det bråk så fort vi diskuterar politik här.

Prata om boobies istället. 🥰 

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag har ju frågat efter dina källor Bluddrix, men inte fått något att läsa alls. Du har ju själv sagt att du läser mycket på Flashback och du för samma retorik som man för där. 

Jag försöker ge dig mina källor som styrker mina argument. Men du väljer att inte diskutera varken mina källor eller mina argument. 

Jag ser ju också att hela samhället faller samman. Men jag ser inte samma orsak som du ser. Du verkar bara tycka att det är invandringens fel. Medans jag menar att det är många punkter som det felar på. 

Att löner hålls nere, att man gör en massa besparingar på offentlig välfärd för att de privata välfärdsföretagen ska tjäna mer är ett fel som jag anser är viktigare att lyfta än något lossas fel.

Att folk har sämre arbetsvillkor och anställnings skydd är ett annat stort problem. 

Att löner och anställningsvillkor är så dåliga att vi inte kan locka folk till de yrken där de behövs som mest är ett stort problem. 

Att nästan alla skatter förutom skatten på sjukersättning och pension sänkts är ett annat problem. 

Att svenska hushåll är så skuldsatta att 10 000 tals familjer riskerar att få lytta från hus och hem om något bara rubbar börsen det minsta lilla, är ett annat problem. 

Att man satsat på de stora bolagen och bankerna på bekostnad av småföretagen utan att storbolagen och bankerna skapat fler jobb är ett annat problem. 

Att alla satsningar man gör på bolagen ligger på att förstärka aktierna istället för att utveckla företaget och se till så att man anställer här i Sverige är ett annat problem. 

Att konsumtionen inte ökar då alla nästan pengar går till lån, aktie satsningar, fonder och andra investeringar (som att renovera hus till absurda summor) är ett annat problem. 

Att sjukersättningen, sjukpenningen, pensionen, de lägsta lönerna är så låga. Samtidigt som A-kassan ger så mycket mindre, fackavgifterna  höjts, hyrorna höjts, villa och lägenhetspriserna höjts. Är ett annat problem.  

Att man istället för att ta tag i problemen bara hatar alla andra är det största problemet just nu. Det om något leder bara till ett större socialt utanförskap och en större spricka som cementerar vi och dom tänket. 

Att då bara fokusera på att det skulle vara invandringen som skapat dessa problem är ju tramsigt. Det är snarare en för hård allians politik som SD backat upp och som regeringen inte har mandat nog att förändra som är problemet. 

Tro mig dessa argument som jag hör nu om invandringen är inget nytt för mig. Hör alla tomma argument. Ofta från mina finska vänner som själva haft föräldrar som varit utsatta för samma argument. Till och med ättlingar till de flyktingar som kommit hit under 90-talet för ju ofta exakt samma argument som man förde mot dem. 

Man behöver ju bara se tillbaks på vår historia 100 år för att se ett visst mönster och för att se hur vi både klarat och varit beroende av en hög invandring för att nå den höga standard vi har idag. Även om denna standard sjunker så är den hög. Många borde lyfta sin blick och kolla på vem det är som de stödjer. Är det den som låter klokast eller är det den som låter mest? 

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ja vadå FFS K9? 

Skrev ju bara att det var intressant att man nu konstaterat att vi kommer behöva en hög invandring för att klara tillväxten i landet. Sedan så fick jag ju en massa svar som jag i min tur svarade på. 

Dessa är ju de svar jag själv fick:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/e1/05/6c/e1056c357262f18be67c9a24856098fd.gif

http://http://i1.kym-cdn.com/photos/images/original/000/679/934/f99.jpg

"Nu kom det in 160 000 personer 2015. Där borde vi väl ha så det räcker att anställa av ett tag, eller hur?" (tycker dock att det framgick att så inte är fallet i länken jag postade innan den kommentaren) 

"Övar du debatteknik nu i igen? Denna von oben-attityd av en politisk idiot är mera skrattretande än irriterande vid en närmare eftertanke." (Efter att jag förklarat varför inte 160 000 invandrare räckte enligt dem som vet) 

"I det här fallet är det som jag har sagt tidigare. Hela ditt upplägg där du förutsätter att jag får mina idéer från Flashback och VAM är så innihelvete förolämpande. Att du sedan har mage att gnälla om att jag "förminskar" dig är bara ännu mera trams. Du drog igång detta.

När det gäller sakpolitik kan jag helt enkelt inte sänka mig till en nivå där jag försöker traggla med någon som är så fastlåst i sina egna dogmer att det är fullständigt omöjligt för vederbörande att lyfta blicken och upptäcka att hela landet går åt helvete runt omkring honom. Befinner mig inte i Längsta för att syssla med sådant. Då får det hellre va." (Blev svaret när jag tröttnade och bad om lite mera sakliga argument och motfakta mot det jag påstod) 

Förstår inte riktigt att det är jag som gjort fel... 

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Men jag kan ju också börja dra i med hårdare ord och kalla folk för idioter osv. Skriver någon såhär till mig " Denna von oben-attityd av en politisk idiot är mera skrattretande än irriterande vid en närmare eftertanke." så kan man räkna med att få ett svar på ett annat sätt från mig. 

Postat

Ja vadå FFS K9? 

Flera människor har bett er sluta skriva om politik då det uppenbarligen skapar konflikter. Och vad är det första du gör??

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Flera människor har bett er sluta skriva om politik då det uppenbarligen skapar konflikter. Och vad är det första du gör??

Men vänta nu. Jag skrev ju bara en sak som de rapporterade i nyheterna. Som jag tyckte var intressant. Så ingen annan har skrivit något som kan tolkas politiskt? Har ju dessutom skrivit annat med. Alla var ju med på allt prat om Trump och Hillary som kom med USA valet, Brexit så det finns ju bra många politiska inlägg som inte jag skrivit. Är det bara jag som inte får skriva om politik, eller något som kan tolkas politiskt?  😛

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Tycker ärligt talat att det blir konstigt när jag måste följa några egna regler när  någon kan posta saker som detta. 

Det är som en parodi, på en parodi, på en parodi.

Verkar aldrig ta slut...   🙁

Stackars ungar.

Vad är det med just katolska präster?

PT btw  😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Ja dämpa politiken.

Jo men nu känner jag mig ju angripen på ett mera personligt plan då jag kallas det ena och det andra. Är det inte konstigt att jag känner så nu? För mig så är det djupt sårande faktiskt. 

Postat

Jo men nu känner jag mig ju angripen på ett mera personligt plan då jag kallas det ena och det andra. Är det inte konstigt att jag känner så nu? För mig så är det djupt sårande faktiskt. 

1. Du och Saddam började bråka, därav kommentaren. Jag tror inte någon tycker att man inte ska få skriva skit här, vi vill bara inte ha några onödiga kommentarer.

2. Dina exempel kom FÖRE jag, DoL och Slej bad er sluta. Du skrev ett långt jäkla inlägg EFTER att vi bett er sluta.

3. Ingen angriper dig personligen men du verkar inte riktigt förstå vad det är vi säger.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.