Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Instämmer.

Har fått nackspärr...

Med tanke på de två stora samtals ämnena, förutom kaffe, i denna tråden så är orsaken antingen religiös. Då det är guds straff för något otyg jag gjort eller politiskt, kanske att jag tittat för mycket åt höger?

It´s Tigerbalsam time...

Tigerbalsam är som balsam för tigern. 

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Vi kommer tydligen behöva fler invandrare i arbetsför ålder om vi ska kunna ha någon tillväxt på sikt i landet...  😲 

Oj vilket skrik det kommer bli i SD-leden nu.  😛

Postat
[...]

Har fått nackspärr...

[...]

FYI: "Nacka-vreset" heter det på småländska 😑

Tigerbalsam är som balsam för tigern. 

Tigrar är bra på vara tysta... 😑

Japp, I went there 😆  Jag är den roligaste jag känner 🥰

k9 (oregistrerad)
Postat

FYI: "Nacka-vreset" heter det på småländska 😑

Har jobbar på Nacka reservatet förut. Naturreservatet i Nacka om man så vill. 

Insåg just att vi sysslade med viss Grahnvård där med...  😳 

k9 (oregistrerad)
Postat

Japp, I went there 😆  Jag är den roligaste jag känner 🥰

Känner ingen som är roligare här heller. Vilket ju är praktiskt då det skulle vara obehagligt att känna någon just nu.  😳  😱 

Är ju ensam här, förutom mina hundar och de är för långt bort för att jag ska kunna röra vid dem och känna dem.  😑

Postat

Holy shit, the Malboro i Final Fantasy 15 är jävligt lik den köttätande besten i Judge Dredd back in the day!! 😮

maxresdefault.jpg

019.jpg

...och som alienväxten från Little Shop of Horrors

tumblr_m40p7epzAu1qbzgh8o1_500.jpg

...och som varelsen ur the Dunwich Horror av HPL!

dunwich-horror.jpg

Postat

Vi kommer tydligen behöva fler invandrare i arbetsför ålder om vi ska kunna ha någon tillväxt på sikt i landet...  😲 

Oj vilket skrik det kommer bli i SD-leden nu.  😛

Vem säger det?

Postat

Holy shit, the Malboro i Final Fantasy 15 är jävligt lik den köttätande besten i Judge Dredd back in the day!! 😮

maxresdefault.jpg

019.jpg

...och som alienväxten från Little Shop of Horrors

tumblr_m40p7epzAu1qbzgh8o1_500.jpg

...och som varelsen ur the Dunwich Horror av HPL!

dunwich-horror.jpg

☺️ Jåh, di dära köttätande växterna är bra lika i alla sammanhang, även de äkta.

Venusflugfälla.

232114034_03371938-563f-4137-9930-836d3b

Nu blir det Dox i SVT om dykning efter lik i grottsystem. Underhållande 🙂

Postat

Skämt åsido.... vilket djävla sätt att dö på. I en trång undervattens grotta.

Vad var det som var så intressant med den? Varför ville dom dit från början?

Postat

Äventyr, spänning o utforskning. Sedan gick det åt helvete. Två fastnade i en trång passage och drunknade där nere. Nu ska polarna försöka hämta upp liken, en olaglig operation.

k9 (oregistrerad)
Postat

Vem säger det?

Statsvetarna och de som jobbar med arbetsmarknads analyser. Tror att det var arbetsförmedlingen som presenterade denna rapport dock. Men det är ju bara något som vi kunna konstatera en gång varje årtionde, eller så. 

k9 (oregistrerad)
Postat

☺️ Kåtnatt 😳

Skämt åsido.... vilket djävla sätt att dö på. I en trång undervattens grotta.

Hmm... kan tänka mig värre ställen att dö på en i någons våta grotta...  😊

k9 (oregistrerad)
Postat

Äventyr, spänning o utforskning. Sedan gick det åt helvete. Två fastnade i en trång passage och drunknade där nere. Nu ska polarna försöka hämta upp liken, en olaglig operation.

Känner en som jobbar som räddningsdykare. Ibland får de plocka upp lik med. En av hans bekanta (börjar ju likna en skröna inser jag nu) dök efter lik i ett fartyg som sjunkit. Han simmade runt ett bra tag och kom in i kabyssen (köket på båten) och hittade kocken. Tog tag i kroppen och kroppen öppnade ögonen, skrek och fäktade med armarna... 

När skeppet sjönk så hade kocken turen att det blev en luftbubbla i just kabyssen, så han hade kunnat andas. Eftersom han var kraftigt nerkyld så låg han i någon halvdvala och märkte inte att en dykare kommit in i rummet innan dykaren började försöka dra ut honom ur kabyssen. 

Undrar vem av dem som blev mest skrämd, kocken eller dykaren?  😛

Postat

Statsvetarna och de som jobbar med arbetsmarknads analyser. Tror att det var arbetsförmedlingen som presenterade denna rapport dock. Men det är ju bara något som vi kunna konstatera en gång varje årtionde, eller så. 

e1056c357262f18be67c9a24856098fd.gif

k9 (oregistrerad)
Postat

Fet smilfink där 😄

Jo med en sån så behöver man inte argumentera. Funkar lika bra som sarkasm.  😏  😑  ☺️  😉

k9 (oregistrerad)
Postat

Problemet för oss är att det föds för få och att för många gamla slutar jobba och behöver vård. När de gamla blir allt äldre och kan överleva längre och lägre trotts svåra sjukdomar så krävs det mer och mer vård. Om man ställer två diagram mot varandra där man ser folkökningen bland de äldre och dem som är i arbesförbar ålder så ser man att gapet kommer öka kraftigt relativt snart. 

På många orter så söker man ju med ljus och lykta efter ny arbetskraft. Ofta så blir det just flyktingar som får skola om sig och ta enklare jobb, eller jobb med krav på begränsade förkunskaper. I många fall så beviljas just nu många arbetsvisum till Sverige med. Inte helt ovanligt att de som får jobb och tillfälligt uppehållstillstånd här tar med sig makar och barn hit. Så det ökar även anhöriginvandringen. Det var förresten så som jag kom att växa upp här i Sverige. Pappa kom hit som yrkesinandrare och morsan och min storebror som anhöriginvandrare på 70-talet. 

Senaste flyktingvågen som visade sig gynna Sverige, trotts SD:s protester även då, var ju Balkankriget. Nu hör ju alla dessa blakangrupper till de som sticker ut genom att ha skaffat sig bäst utbildning och yrken, sett ur ett ekonomiskt perspektiv. Chansen är stor att det blir på samma sätt nu igen. Många flyktingar kommer vara mera motiverade att studera för att uppnå en större frihet, gissar jag. Får se om historien upprepar sig igen. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Hur gick det för kocken?

Han räddades, enligt min polare. Räddningsdykarna har ju extra tuber och masker för att kunna rädda dem som de hittar. Det värsta är ju att man kyls ner fort även om båten sjunker i varma hav. Många har klarat sig länge under liknande förhållanden men sedan frusit ihjäl istället för att drunkna. Eller drunknat för att de blivit så utmattade och/eller nedkylda att de inte längre kunnat hålla sig flytande på något sätt. 

(Hörde en historia där en sjöman skulle ha överlevt några veckor då det flöt upp läskflaskor till ytan i det rummet han befann sig i. Men jag har svårt att tro att man skull klara kylan så länge. Baserat på vad min polare inom räddningstjänster berättade. Och på vad man lärde sig när man gjorde lumpen.)  

Postat

Historieätarna på SVT Play rekommenderas. Avsnittet som gäller 1990-talet.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.