Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag vet ju inget om sånt. Vem är hon då?

Hon kommer från Polen från början men flyttade till Stockholm för ett halvår sedan och började jobba för Spotify som programmerare. 28 år, nördig, mycket humor.

Första gången jag dejtar någon som inte kan svenska så man får ju öva på sin engelska en hel del. xD 

Postat

Hon kommer från Polen från början men flyttade till Stockholm för ett halvår sedan och började jobba för Spotify som programmerare. 28 år, nördig, mycket humor.

Första gången jag dejtar någon som inte kan svenska så man får ju öva på sin engelska en hel del. xD 

Du får ju en chans att lära dig polska också.

Postat (redigerat)

Har han? Vem då?

11659-02.jpg

Jag tycker att det är välskrivet på ett lite styltat sätt.

Frågan är ve som ska definiera vad som är sanningen? Det är ju inte enbart den "onda" sidan som staplar lögner på varann. Även den "goda" sidan har ju kommit undan med mängder av lögner i åratal, även om det har blivit svårare nu.

Jag håller med men det som jag reagerade mest på är att han använder ord som "sanningar" och "lögner" för att i nästa andetag snöa in på "gud" och "evangelium". Dvs tro. Naturligtvis är det inte roligt att bli förtalad men det kan knappast hans gud ändra på. Inte är det FaceBooks eller FlashBacks fel heller att folk inte kan låta bli att förtala eller hota folk. Inte ser jag religiösa människor som goda per automatik heller. Han blandar och ger reella problem och ger påhittade lösningar.

Har dessutom stött människan några gånger. Inte helt positiva erfarenheter. Han är liksom uppe i det blå.

Du får låta kuken tala, det språket förstår de alla. Tänk vad häftigt om du hittade på ett slags teckenspråk med kuken. Olika viftningar och poser hade sin egen betydelse. Lite som semaforering fast ev. lite sexigare? 😳

Du kunde blanda in pungen i det hela också. T ex kuken åt höger och kulorna åt vänster kunde betyda t ex, hej. Varje bokstav i alfabetet kunde ha sin kuk-kod. Det skulle ju ge mer variation och berika språket ytterligare kan jag tänka? Jätte praktiskt på större avstånd...

Du får ju en chans att lära dig polska också.

Tänk om han inte vill dansa då? 😑

Redigerat av Dark Of Light
Postat (redigerat)

Vidare på snorr språks spåret. Slak dase kunde ju vara viskningar eller talton. Erigerad kunde ju betyda skrik, ganska logiskt just på större av... stånd. Lättare att se menar jag.

Micke kunde ju skapa olika former av svepande rörelser med draggen och kulorna och därigenom skapa hela strofer och meningar.

"Ursäkta, var ligger närmsta skoaffär" t ex skulle ju ganska enkelt skapas till genom en serie olika kuk och testikel viftningar.

Kanske kunde han lägga till olika bål rörelser också?

Naturligtvis måste han göra en manual, en brkuksanvisning helt enkelt.

Jag erkänner att jag inte tänkt genom allt ännu. T ex hur ska hon svara tillbaka? Strap-On?

Något att forska på helt enkelt...

Redigerat av Dark Of Light
k9 (oregistrerad)
Postat

Sådär ja! Nu var man "frisk" igen. Borde nog kräva en allmän hälsoundersökning men det är inte lätt att få till det när man redan fått sjukpension. Man blir stämplad som ett olösligt problem och får genast lite sämre sjukvård, har jag märkt. Många andra i min sits vittnar om det med.  😐 

Men vad gör väl det när man har en termos full med kaffe?   🥰  🥰  🥰

Postat

Sådär ja! Nu var man "frisk" igen. Borde nog kräva en allmän hälsoundersökning men det är inte lätt att få till det när man redan fått sjukpension. Man blir stämplad som ett olösligt problem och får genast lite sämre sjukvård, har jag märkt. Många andra i min sits vittnar om det med.  😐 

Men vad gör väl det när man har en termos full med kaffe?   🥰  🥰  🥰

Man måste va tuff. I går kom hon som lägger om mina sår med nån konstig term, så jag sa: Du är bara undersköterska. Du behöver inte tala latin. Men det kanske inte funkar i alla sammanhang?

Postat

Man måste va tuff. I går kom hon som lägger om mina sår med nån konstig term, så jag sa: Du är bara undersköterska. Du behöver inte tala latin. Men det kanske inte funkar i alla sammanhang?

Se där ytterligare en anledning att lära sig snorriska? Å andra sidan ska man inte bita handen som föder en, har jag hört.

UG i kväll.  Om extrema jihadister i Sverige. 

Jåh... Man blir deprimerad över sådant. Man bara väntar på vart/när det ska smälla. Fast måste säga att de är förbannat duktiga i Tyskland och Frankrike på att luska rätt på dem. Här har det varit mer eller mindre förvirrade försök både från extremist och SÄPO håll men...

Har du sett Allahs Soldater på SVT Play? Om inte annat blir man ju varse hur lätta byten dessa ungdomar är... så lätt, så lätt det går snett...

Postat

Vad tror du om Melodifestivalen. 

ofta mörka låtar vinner, med mörkt budskap

Postat

Se där ytterligare en anledning att lära sig snorriska? Å andra sidan ska man inte bita handen som föder en, har jag hört.

Vi skämtar med varann så där hela tiden.

Postat

ofta mörka låtar vinner, med mörkt budskap

😆

Här har vi någon "insatt" som Pluttrix kan ordbrottas med i Mellotråden 😆😄😛

Postat

@MickeH: Krattis krappen! 😄🥰 Keep us posted, m'kay 😑 

Postat

En Pi kostar typ inget så det är klart det är värt... men kul, ptja? Det kan påminna mig mycket om arbete men vad vill du göra med den är väl huvudfrågan? 😄

Det är det jag inte vet utan det jag tänkte du kunde berätta för mig. Har ju hört om den ibland så blev lite sugen på något pilla-projekt, men har inte hittar något som verkar tillräckligt kul ännu. Får se om det dyker upp något.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.