slejnard Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 njää vi åkte som inte genom borlänge. jag kommer från skyn 😆 😳PT 😳
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 njää vi åkte som inte genom borlänge. jag kommer från skyn 😆 😳PT 😳 😆 Haha! Bra PT där.
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Vår finaste rondell har ett stort könshår som det sprutar lite vatten kring. Är dock en blixt som den ska föreställa. 😛
Dark Of Light Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Problemet är kanske att man är så van vid att alla poliser ska vara från USA? 😲 FBI låter ju bättre än rikskriminalen fast att det är samma sak. Men i olika länder dock. 🙂 Så Beckfilmer är FBI filmer på sätt och vis. 🙂 Njah... Tycker väl att de har en liknande karaktär i de flesta svenska krim filmer. Ni vet den där problemfyllda, med sömnlösa nätter, ett havererat äktenskap gärna alkoholproblem eller gamla saker i garderoben som spökar... Johan Falk var faktiskt ett fräscht försök och bitvis fungerade det som motvikt till Wallander polisen. Det kanske ska vara lite mer action än något försök till realism. Speciellt realistiska är ju inte polisfilmer över pölen heller men mer underhållande. Vem vet... kanske skulle det höja polisens status här också... njää vi åkte som inte genom borlänge. jag kommer från skyn 😆 😳PT 😳 Genom skogen kompis... genom skogen. Vår finaste rondell har ett stort könshår som det sprutar lite vatten kring. Är dock en blixt som den ska föreställa. 😛 Blixt format könshår säger du... vad ska vattnet föreställa? Snart Final Fantasy XV. Är det riktigt säkert att du har fått nuppa nyligen?
Micke H Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Är det riktigt säkert att du har fått nuppa nyligen? Varje dag i en veckas tid, samtidigt som jag har spelat Skyrim. Bara för att utmana stereotyperna lite grand. 😉
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Blixten är den el som vi får fram genom vattenkraftverket här i Ludvika. Vattnet en del av samma vatten som driver turbinerna bara.
Dark Of Light Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 (redigerat) Vetenskapens Värld ikväll i SVT om råttor... Dessa fantastiska djur som kommer, nu när Lemmy dött, tillsammans med Skövdes lokala überfyllo/drognyttjare Wollster överleva oss alla. Mannen är en lokal legend, har funnits typ jämt och i alla tider. Berättelserna är många, både om svår narkotikaberoende, alkoholism men inte minst alla krigshistorier om honom som genom tiderna förvanskats och nått legendstatus. Hur han ramlat från hustak, bilar, parkbänkar, hans yviga gångstil. Hans vana att kliva in i systembolaget, ta en platta öl och säga till i kassan "jag tar den här, soc betalar", hans brutala framfart medelst cykel aldrig väjande mot något alls. Eller när han blev påkörd av ett tåg och överlevde, otaliga slagsmål, hans omvittnade kärlek och respekt mot barn och husdjur. Han har setts åkandes på rullstol den senaste tiden efter ett försöka att omplacera en lyktstolpe genom att cykla in i den. Hur det gick för stolpen vet jag inte. HAN om någon är värd ett avsnitt, förutom råttorna, han också. Jag antar att jag får vänta... Nu när vi gått genom rondellerna, har ni sådana där legendariska fyllon/original i era trakter? Varje dag i en veckas tid, samtidigt som jag har spelat Skyrim. Bara för att utmana stereotyperna lite grand. 😉 😆 Bra där. Redigerat 28 november 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Kul att vi fått en så stark och trevlig hatstämning kring jul här i Sverige nu för tiden. Skönt att SD bidragit med något i alla fall. 😏 😠
Dark Of Light Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Kul att vi fått en så stark och trevlig hatstämning kring jul här i Sverige nu för tiden. Skönt att SD bidragit med något i alla fall. 😏 😠 Vad hatas det emot nu då? Något speciellt eller bara vanligt svenskt fikarums slentrian hat? Det var ett tag sedan nu... Apropå min förra fråga, fanns/finns det inte en lirare i Bollnäs som iklädd full brandmans mundering häckar utanför den lokala ICA handlaren? Har för mig det var så på 90-talet då... jag hade anledning att besöka stället ofta.
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Julgranar som sågats ner lite här och där är en het internationell debatt just nu. Konstigt att många inte ser att det förmodligen är folk som vill elda julbocken men som får nöja sig med att istället fälla en gran bara.
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 De flesta Alags-kändisarna har flyttat härifrån eller dött den senaste tiden.Sedan så finns det så många av dessa i de små byarna runt Ludvika att ingen sticker ut. 😛
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Tror att det kommer bli fler och fler skolmord av flera olika skäl. Ett skäl är att många som vill begå självmord inte vill göra det på ett meningslöst sätt utan försöker hitta ett meningsfullt sätt att göra det på. Tyvärr så blir det i samband med självhat alltid någon form av hattbrott som blir utvägen för den sjuke och utsatte. Tänker även på det som hände i Trollhättan nu såklart.
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Men med julen så kommer JVM så jag tänker fröjdas med våra blågula gullgossar! 😎
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 De har en liknade i Borlänge med. Varför då?
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Varför då? För att hylla det anrika Brage. De var ju med i allsvenskan way back.
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Blixt format könshår säger du... vad ska vattnet föreställa? Är det riktigt säkert att du har fått nuppa nyligen? Om det är ett fitthår så är det väl sån här squirting som dom har kommit på nu?
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Nu när vi gått genom rondellerna, har ni sådana där legendariska fyllon/original i era trakter? Inget i den klassen, men jag minns från min barndom en snubbe som kallades Hitler som brukade ta över dom religiösa tältmötena som vi smög in på och ta över föreställningarna med ett tungomålstalande som snarast lät utomjordiskt. I Linköping fanns det en snubbe som kallades för Tummen som hade sniffat lim i 35 år, och använt allt annat när han inte fick tag på nåt lim. Sista gången jag såg honom hade han ett stort ärr i ansiktet efter ett yxhugg. Det passade på nåt sätt till hans personlighet.
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Julgranar som sågats ner lite här och där är en het internationell debatt just nu. Vilka är det som står för såna nidingsdåd?
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 För att hylla det anrika Brage. De var ju med i allsvenskan way back. Jag försökte va lite spydig där. Dom var med i kvalet till Allsvenskan 1967 när ÅFF och Öster gick upp. Sedan vann Öster serien 1968. Brage lär väl ha varit uppe i högsta serien efter det.
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Vilka är det som står för såna nidingsdåd? Förmodligen bara folk som tycker att det är kul att kul att ställa till det. Men nynassarna och SD är övertygade om att det är muslimer såklart.
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Jag försökte va lite spydig där. Dom var med i kvalet till Allsvenskan 1967 när ÅFF och Öster gick upp. Sedan vann Öster serien 1968. Brage lär väl ha varit uppe i högsta serien efter det. Tror att de var uppe för något år sedan men trillade ur snabbt igen. Följer ju inte fjollboll. Så att skjuta på öppet mål mot mig i dessa frågor är som att skjuta mål på ett lag som inte ens är där. 😉 Men jag inser ju att det var en ganska lusigt spydighet ändå. ☺️
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 De flesta Alags-kändisarna har flyttat härifrån eller dött den senaste tiden. Sedan så finns det så många av dessa i de små byarna runt Ludvika att ingen sticker ut. 😛 Jag har märkt att en del flyttar ut till nån by utanför central....eh....Åtvid, och hyr ett hus som ingen annan vill ha till låg hyra. Där bor dom i något löst sammansatt kollektiv med spriten som gemensamt intresse. Sedan tar dom bussen in vissa dagar och bunkrar upp. Då är det livat på torget vid Systembolaget.
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Förmodligen bara folk som tycker att det är kul att kul att ställa till det. Men nynassarna och SD är övertygade om att det är muslimer såklart. Var har det hänt då?
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Var har det hänt då? Överallt enligt SD. Men i år så är det bara här vad jag vet: http://www.expressen.se/kvallsposten/julgranen-nedsagad--med-en-motorsag/
slejnard Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Vi hade en a-lagare som var rätt "känd". De verkar dock ha försvunnit? Han blev bl.a. påkörd av ett tåg och klarade sig med foten bruten. Nån drog undan honom i sista stund. Han var även musiker och duktig på gitarr i sin ungdom!
Recommended Posts