Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Var det Memphis också du tänkte träffa i Götet eller? När åker du dit?
Dark Of Light Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Dessa herrar? Hoppas du på Memphis också. Då blir det väl pics också? Vi väntar fortfarande på jacka/kalkonbilder... ☺️ Hade du kört av vägen vid ett tidigare tillfälle, eller vad? Han säger nej, men det råder delade meningar om det... ☺️ Första dagen. Är det rekord? Nu byggs väl den där bocken för att brinna, men den borde väl kunna klara sig några dagar i alla fall. Men de impregnerar ju bockdjäveln med antield vigvatten och what not, har emellanåt vakter och sätter upp kameror med sensorer mm. Ändå lyckas de och oftast handlar det inte om några kriminella masterminds direkt. Stundens ingivelse och vips så brinner det. Har lite blandade känslor inför detta. Det är dryga 2,5 mille som drar iväg i lågor varje år. Pengar som kunde användas till vettigare saker, t ex för våra fattigpensionärer som slitit hela sitt liv. Men det är ju ett annat konto. Å andra sidan, vissa saker verkar det finnas outtömliga resurser för... Skadegörelse och kanske allmänfarlig ödeläggelse säger lagen. Rebelliskt värre och lite roligt på ett sätt att det verkar vara så ini omöjligt att hindra eldandet. Det handlar ändå om förstörelse för miljoner varje år. Löjeväckande... Kanske är det ett genialiskt sätt att få uppmärksamhet för kommunen men var ligger mervärdet..? Här i Skövde har vi en ohemult ful mini julbock byggd av stenullsisolering. Ser ut som någon slags Transformer figur? Rätt som det är förvandlas den till en skördetröska eller en mopedbil. Stenull brinner inte. Men det finns ju andra sätt... Man väntar ju på att någon ska spränga den... det vore grejer. Den årliga julbockssprängningen i Skövde 😆 Explosivt mervärde där samt ligger i tiden med alla bajsnödiga extremister.
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Jag tror att den där bocken är impregnerad med fotogen eller liknande. Kostar den verkligen 2,5 miljoner? Källa på det, som det heter på Flashback? Hur är det med er bock? Drar dom fram den varje år?
Dark Of Light Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 (redigerat) Jag tror att den där bocken är impregnerad med fotogen eller liknande. Kostar den verkligen 2,5 miljoner? Källa på det, som det heter på Flashback? Hur är det med er bock? Drar dom fram den varje år? Det verkar som; 1. Bocken har impregnerats med kemikalier vissa år, men inte alla. 2. Min siffra var helt åt helvete. Kostnaden att uppföra bocken med alla olika antibrand förberedelser genom åren ligger mellan 200 000 - 500 000 kr beroende på hur mycket teknik och säkerhet som ska användas och vem man frågar. Ja, de drar fram den här hiskeliga katastrofen varje år. På bilden står den till allmän beskådan på Hertig Johans Torg men den placeras sedan på en något mer oansenlig plats bredvid en väg vid ett bostadsområde. Kameraövervakad förstås då den dåvarande chefen för företaget som tillverkar den var helt besatt av säkerhetstänk, larm och övervakning. Ingen har mig veterligen försökt att elda upp eländet. Ingen pratar om den, det finns inget direkt intresse. Den har inte blivit någon vallfärdsobjekt eller berömd på något vis. Den står bara där i all sin klossighet och ser hemsk ut. Redigerat 28 november 2016 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Ja, just det... Har ni några sådan här påhitt i era respektive hemkommuner? Bockar eller mer eller mindre glesa granar. Varje år reser de ett par granar på bostadsområdet där jag bor. Ofta får de resa den två gånger då den ena brukar få ordentlig slagsida där vindarna får fart.
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Det verkar som; 1. Bocken har impregnerats med kemikalier vissa år, men inte alla. 2. Min siffra var helt åt helvete. Kostnaden att uppföra bocken med alla olika antibrand förberedelser genom åren ligger mellan 200 000 - 500 000 kr beroende på hur mycket teknik och säkerhet som ska användas och vem man frågar. Jo. Det var den siffran jag hade hört.
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Ja, just det... Har ni några sådan här påhitt i era respektive hemkommuner? Bockar eller mer eller mindre glesa granar. Varje år reser de ett par granar på bostadsområdet där jag bor. Ofta får de resa den två gånger då den ena brukar få ordentlig slagsida där vindarna får fart. Vi har bara granar och lite julbelysning i träden. Däremot har vi en fotboll i rondellen där man kommer in i Åtvidaberg norrifrån. Den tycker jag är rätt ok dock.
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 godmorgon Halloj. Vad har du för planer för dagen?
Dark Of Light Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 (redigerat) Ja, sådana fasta installationer har vi många som pryder de många rondellerna, bl a en kopia i jätteformat av Timboholmsskatten just i Timboholmsrondellen: ... sedan har vi också en rätt stor metallkula mitt i en annan cirkulationsplats. Nattetid åker belysningen på och då ser det ut som lava med ett glödande klot i mitten (Balls of Fire?). Effektfullt... Ja sedan har vi ju vad jag kallar morgonståndet. En till, denna, nära där jag bor, liknar någon form av slottsruiner... Mycket cirkulationsplatser.... rena snurren. Redigerat 28 november 2016 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Ja, sådana fasta installationer har vi många som pryder de många rondellerna, bl a en kopia i jätteformat av Timboholmsskatten just i Timboholmsrondellen: Där borde nu ju begära tillbaka originalet från stockholmarna. Vad tyckte du om fotbollen?
Dark Of Light Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 (redigerat) Vidare tokerier... På Billingen, "berget" vid Skövdes fot heter ett hotell och idrottskomplex, Billingehus. Förr fick den en skylt på taket... ... eller Skövdebänken som blev beskylld för att vara SS-propaganda av några känsliga vänsterpersoner i kommunen... När Skövde fick sin första "skrapa" döpdes den snabbt till Barskrapan då hyrorna var svindyra och det var endast studenter som bodde där. Den här annars tankeväckande statyn prydde en av infarterna till Skövde centrum ett tag... ... och ja med baksidan mot besökarna... Försökte förgäves även hitta skulpturerna som i folkmun blivit kallat för Motorsågsmassakern, men med föga framgång. Den ser ut sm den heter, armar, ben allehanda kroppsdelar utspridda... vackert... Redigerat 28 november 2016 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Den här annars tankeväckande statyn prydde en av infarterna till Skövde centrum ett tag... ... och ja med baksidan mot besökarna... Försökte förgäves även hitta skulpturerna som i folkmun blivit kallat för Motorsågsmassakern, men med föga framgång. Den ser ut sm den heter, armar, ben allehanda kroppsdelar utspridda... vackert... Varför tog dom bort den? Mer inbjudande än så kan det knappast bli. Fotbollen?
Dark Of Light Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Varför tog dom bort den? Mer inbjudande än så kan det knappast bli. Fotbollen? Ah, den finns kvar men på ett mindre besökt område. De har en tendens att flytta runt konst(iga) verk här i kommunen. Fotbollen... vilken fotboll? 😲
slejnard Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Älvsbyns ena av två stora rondeller i vinterskrud ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Det låter ändå lite konstigt att du skulle va färdigutredd. Annars att mediciner fungerar olika för olika personer har jag själv en del erfarenhet av. Jo men det är vanligt att folk med svåra diagnoser inte får någon diagnos alls. Vi är 10 000 tals som lever såhär.
Dark Of Light Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 (redigerat) Letade förgäves även efter en bild på en julbelysning som först ståndaktigt tronade vid Billingehus, sedan mitt i en rondell och efter protester vid en något mer undanskymd plats vid en fågeldamm. Den så ungefär ut såhär: Tänk er detta med rätt många smålampor i. God Phallos på er alla... Joråsåatte... Redigerat 28 november 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Det var det jag hoppades på men... njaeh. Inte ens andra säs av True Detective. Det känns lite krystat, en rödhårig gayhalvsame, häxkonster. Jag hajjar att just TD varit inspirationen men på något vis blir inte svenska poliser trovärdiga i serier eller filmer. Kanske för stereotypa. Kanske för att de har resurser och tid att utreda o inte lägga ner utredningar. Visst blev det lite fel med Stormare där. Bron var bra men den var ju mer dansk. Problemet är kanske att man är så van vid att alla poliser ska vara från USA? 😲 FBI låter ju bättre än rikskriminalen fast att det är samma sak. Men i olika länder dock. 🙂 Så Beckfilmer är FBI filmer på sätt och vis. 🙂 Gillar verkligen Midnattssol jag med. 😎
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Vi har bara granar och lite julbelysning i träden. Däremot har vi en fotboll i rondellen där man kommer in i Åtvidaberg norrifrån. Den tycker jag är rätt ok dock. De har en liknade i Borlänge med.
k9 (oregistrerad) Postat 28 november 2016 Postat 28 november 2016 Såg du den i somras Slej? Eller kom ni från andra hållet?
Recommended Posts