Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mina krämpor är ju inte ens nästan så farliga som de som många andra lever med. Finns ju kvinnor som lever med sjukbommar som läkarna inte gör något åt, men som de flesta männen får behandling för.  🙁

De vet inte vad det är för typ av EP jag har. Säger bara att det är en atypisk EP som de varken kan bekräfta eller dementera att jag har. De mediciner jag testat har bara varit värre än att inte äta dem. Reagerar inte som man ska på många mediciner. De mildaste sömntabletterna är för starka för mig, så jag får äta en kvarts tablett vid behov. Men då är jag groggy långt efter det. Kan bero på att jag andas fel när jag tagit dem. 

Har haft EP anfalla och fått stesolid några gånger. Bägge gångerna så har jag blivit en bärsärk. En gång så fick 5 poliser hålla nere mig enda tills en av de tröttande och ropade in en polis med svartbälte i judo. En bekant som såg det hela vart chockad och tyckte att polisen använde övervåld. Men jag blev ju inte skadad och skadade ingen (så mycket) så det var ju bra att han var där just då. En annan gång så reste jag mig upp och sprang iväg men missade dörren och knockade mig själv, tydligen. 😊  Ingen av dessa tillfällen är något som jag ju mins själv. Har fått det berättat i efterhand.  🙂

Inget av detta låter stabilt. Det måste ju finnas hjälp till dig att få. Att bara leva sådär dag för dag tills det är försent är inte sunt. Hur mystisk kan din sjukdom vara för läkarvetenskapen?

ska hämta sonen från flyget kl 24! 😮

Hur orka vara vaken 😕

Jo jag vet, KPD! 😄

Ska du ta genvägen genom skogen igen? Vågar han åka med dig sedan sist? 😛

Annons
Postat

Kollar på Midnattssol i SVT1. Har följt den sedan början och den är bitvis bra men även seg och lite fylld med steteotyper samt en osannolik halvsame som spelas av Gustav Hammarsten... bara det är tveksamt.

Postat

Kollar på Midnattssol i SVT1. Har följt den sedan början och den är bitvis bra men även seg och lite fylld med steteotyper samt en osannolik halvsame som spelas av Gustav Hammarsten... bara det är tveksamt.

Jag tyckte det var så jävla löjligt med Stormare som dog i första avsnittet. Han tillförde inget till historien utan det var bara för att man skulle kunna marknadsföra serien med hans namn. Hade man bara budget för att ha med honom i ett avsnitt?

Jag har inte varit med om något liknande sedan figuren Smerdejakov plötsligt dog i Dostojevskijs Bröderna Karamasov. Det var som om författaren plötsligt bara tröttnade på honom, och han kunde lika gärna ha varit bortsorterad från början.

k9 (oregistrerad)
Postat

Inget av detta låter stabilt. Det måste ju finnas hjälp till dig att få. Att bara leva sådär dag för dag tills det är försent är inte sunt. Hur mystisk kan din sjukdom vara för läkarvetenskapen?

Det är förvånade lite som som sjukvärden faktiskt vet. Man blir varse det när man råkar ut för något som de inte har koll på. 

De vet ändå så otroligt mycket fast att de vet så lite samtidigt. Men ordet atypisk används flitigt då de tycker att någon liknar något men inte verkar stämma ändå. 

Postat

Det är förvånade lite som som sjukvärden faktiskt vet. Man blir varse det när man råkar ut för något som de inte har koll på. 

De vet ändå så otroligt mycket fast att de vet så lite samtidigt. Men ordet atypisk används flitigt då de tycker att någon liknar något men inte verkar stämma ändå. 

Det låter ändå lite konstigt att du skulle va färdigutredd. Annars att mediciner fungerar olika för olika personer har jag själv en del erfarenhet av.

Postat

Ser också midnattssol. Tycker att den är väldigt bra för att vara en svensk kriminalhistoria. Lite åt true detective-hållet i stämningen va?

G-dur ☺️

Det var det jag hoppades på men... njaeh. Inte ens andra säs av True Detective. Det känns lite krystat, en rödhårig gayhalvsame, häxkonster. Jag hajjar att just TD varit inspirationen men på något vis blir inte svenska poliser trovärdiga i serier eller filmer. Kanske för stereotypa. Kanske för att de har resurser och tid att utreda o inte lägga ner utredningar. Visst blev det lite fel med Stormare där. Bron var bra men den var ju mer dansk.
Postat

Beck då? Helt sämst. 😑

Instämmer. Det enda riktiga Beck är böckerna. De är lysande, filmerna är en plågsam mjölkning från tomma juver. Samma gäller Wallander, de böckerna har jag inte läst dock. Hur kommer det sig att amerikanarna klarar av att göra trovärdigare polisgestaltningar även om undantag finns.
Postat

Hörni, håll mig vaken. Ska åka om en halvtimme. Tar ca 1 h härifrån å till flygplatsen. 😑

Hade du kört av vägen vid ett tidigare tillfälle, eller vad?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.