Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det är The Last Waltz på TV sen. Får se om jag orkar va uppe och se Neil Young sjunga Helpless.

Såg filmen på bio när den kom. Herrejävlar.

Sov över hos en skolkompis som just hade tagit körkort och vi körde dit i hans morsas nya Opel Kadett, nån slags "lyxmodell" med en massa extrautrustning, typ rutig klädsel. 

Postat

Min morsas hjärtrytm får Lars Ulrich taktkänsla att framstå som en metronom. Jag antar att ålderdomen helt klart inte kommer ensam... 😐

Sov över hos en skolkompis som just hade tagit körkort och vi körde dit i hans morsas nya Opel Kadett, nån slags "lyxmodell" med en massa extrautrustning, typ rutig klädsel. 

Goin´ down the memory lane... ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat

Ännu en krank förälder. Tråkigt. Var bor hon?

Hon bor i Snöån. Ungefär en mil härifrån.  🙂

k9 (oregistrerad)
Postat

Tråkigt att höra k9 🙁 hoppas det kryar!

Tackar!  🙂

k9 (oregistrerad)
Postat

Min morsas hjärtrytm får Lars Ulrich taktkänsla att framstå som en metronom. Jag antar att ålderdomen helt klart inte kommer ensam... 😐

Morsan är ju så pass sjuk att de inte vågar operera alla hennes krämpor heller. Hon är så infektionskänslig att vi inte vågar besöka henne när vi tror att vi kan vara på väg att pli förkylda. Så det är extra jobbigt när det blir en allvarligare sjukdom hon drabbas av såhär plötsligt. 😐 

Min styvfar, Mike, börjar bli skröplig han med. Hoppas att han sköter sig när hon inte är hemma bara. Får ta mig ut till dem i morgon och se hur han verkar må.  

k9 (oregistrerad)
Postat

Låter som en bra idé. Jag tar en kpd, mer än så kan jag inte göra och det känns som om det inte gör någon nytta heller.

Jo det gör alltid nytta. Kaffe är gott. Gör mig gott att höra att andra har det gott.  🥰

Ska också ta mig en kopp eller tre. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Angus (min ena hund) har börjat med en ny sak. Har sätter sig vid frysen och låter som en wookie när han är sugen på något gott. 🥰  🥰  🥰  🥰 

Vågar ju inte testa vad som händer om han inte får något då.  ☺️

Postat

☺️

😳 Du och den andra hunden kunde ju åskådliggöra olika scener från StarrVarsch i ett slags rollspel. Dokumentera den med mobilkameran och visa här!

Bra idé va? Du får den där.

k9 (oregistrerad)
Postat

☺️

😳 Du och den andra hunden kunde ju åskådliggöra olika scener från StarrVarsch i ett slags rollspel. Dokumentera den med mobilkameran och visa här!

Bra idé va? Du får den där.

Jo det var en bra idé. Ska grunna lite på det.  😉

Postat

Hallå! På tal om hallån, visst har du en Raspberry pi? Är det kul? Är det värt?

Bra bra. Ja, fast inte sen i augusti då.

En Pi kostar typ inget så det är klart det är värt... men kul, ptja? Det kan påminna mig mycket om arbete men vad vill du göra med den är väl huvudfrågan? 😄

k9 (oregistrerad)
Postat

Sådär ja! Nu har jag nog återhämtat mig. Kan spela gitarr igen. Har bättre finmotorik och kan fokusera bättre. 

Får ju små hjärnskador när jag har EP anfall eller paralyser (frågan är om mina paralyser är en form av EP med, så jag behöver en period av träning för att bli mig själv igen. Svårt att förklara vad som händer men jag tappar förmåga att koordinera hand och öga eller öra och öga så det blir svårt att skriva eller att spela gitarr. Måste öva ett tag för att komma igång igen. 

Postat

Sådär ja! Nu har jag nog återhämtat mig. Kan spela gitarr igen. Har bättre finmotorik och kan fokusera bättre. 

Får ju små hjärnskador när jag har EP anfall eller paralyser (frågan är om mina paralyser är en form av EP med, så jag behöver en period av träning för att bli mig själv igen. Svårt att förklara vad som händer men jag tappar förmåga att koordinera hand och öga eller öra och öga så det blir svårt att skriva eller att spela gitarr. Måste öva ett tag för att komma igång igen. 

Vad tar du för mediciner och/eller vad får du för behandlingar mot dina besvär? Det där låter allt annat än behagligt. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Vad tar du för mediciner och/eller vad får du för behandlingar mot dina besvär? Det där låter allt annat än behagligt. 

Tar inga mediciner då dessa anfall varit så ovanliga och biverkningarna på alla mediciner som kulle kunna vara intressanta är så grova. 

Läkarna har sagt att de nog aldrig kommer kunna veta exakt vad som orsakar kramperna men de skulle säkert kunna utesluta en massa saker om de undersökte mig ordentligt under en lång period. Därför är jag sjukpensionär nu. Kostar mer att undersöka mig än glömma bort mig och bara låta det gå som det går. Har vant mig vid tanken på att det kanske är en morgon när jag inte vaknar helt enkelt. Är mest orolig för hur det ska gå för mina hundar då, dock. 

Postat

Tar inga mediciner då dessa anfall varit så ovanliga och biverkningarna på alla mediciner som kulle kunna vara intressanta är så grova. 

Läkarna har sagt att de nog aldrig kommer kunna veta exakt vad som orsakar kramperna men de skulle säkert kunna utesluta en massa saker om de undersökte mig ordentligt under en lång period. Därför är jag sjukpensionär nu. Kostar mer att undersöka mig än glömma bort mig och bara låta det gå som det går. Har vant mig vid tanken på att det kanske är en morgon när jag inte vaknar helt enkelt. Är mest orolig för hur det ska gå för mina hundar då, dock. 

Äter Gabapentin mot mina nervsmärtor vilket ju egentligen är en medicin mot epilepsi och har inte märkt några allvarliga biverkningar, men du kanske menar helt andra mediciner?

Postat

☺️ Ibland så...

Han såg väl det där komma eftersom han köpte en jacka för 5000. 

Absolut. Antar att man inte ska få ett logiskt eller förnuftigt svar från honom om vad han ska ha sin fem lakans jacka till i kurran... Logik och förnuft är inte saker jag kopplar samman med honom.

k9 (oregistrerad)
Postat

Låter ju inte klokt, mannen. Låter de alltså bara dig vara för alltid med krämpor som kan vara fara för ditt liv? Vadan detta i så fall?

Mina krämpor är ju inte ens nästan så farliga som de som många andra lever med. Finns ju kvinnor som lever med sjukbommar som läkarna inte gör något åt, men som de flesta männen får behandling för.  🙁

k9 (oregistrerad)
Postat

Äter Gabapentin mot mina nervsmärtor vilket ju egentligen är en medicin mot epilepsi och har inte märkt några allvarliga biverkningar, men du kanske menar helt andra mediciner?

De vet inte vad det är för typ av EP jag har. Säger bara att det är en atypisk EP som de varken kan bekräfta eller dementera att jag har. De mediciner jag testat har bara varit värre än att inte äta dem. Reagerar inte som man ska på många mediciner. De mildaste sömntabletterna är för starka för mig, så jag får äta en kvarts tablett vid behov. Men då är jag groggy långt efter det. Kan bero på att jag andas fel när jag tagit dem. 

Har haft EP anfalla och fått stesolid några gånger. Bägge gångerna så har jag blivit en bärsärk. En gång så fick 5 poliser hålla nere mig enda tills en av de tröttande och ropade in en polis med svartbälte i judo. En bekant som såg det hela vart chockad och tyckte att polisen använde övervåld. Men jag blev ju inte skadad och skadade ingen (så mycket) så det var ju bra att han var där just då. En annan gång så reste jag mig upp och sprang iväg men missade dörren och knockade mig själv, tydligen. 😊  Ingen av dessa tillfällen är något som jag ju mins själv. Har fått det berättat i efterhand.  🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.