Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Lyckade diktatorer föredrar andra instrument, eller vad?

Stalin var ju t ex omvittnat en djävel på nyckelharpa. Idi Amin Dada kunde traktera det Ugandiska Fula-flöjten tillverkad av buffel lårben och kunde enligt uppgift "få till ett sväng så det svartnade".

craziest-dictators-amin.jpg

Idi in action.

Annons
Postat

Det är ändå intressant att notera vad som sägs och hur när en snubbe som Castro dör. Lars Ohly såg honom som en "insprirationskälla", vilket visar att det var trots allt inte länge sedan Lenin satte prägel på honom. Pierre Schori kallar honom, föga överraskande, diplomatiskt för en "latinamerikansk rebell". Ulf Adelsohn kallar honom för en "kommunistikt diktator" och sanningen närmast någonstans mitt i mellan rebellen och diktatorn. 

Riktigt så anspråkslös var han aldrig som han försökt utge sig som. i likhet med alla totalitära system så skor sig ett fåtal ganska friskt på folket. En intressant svängning i relationerna till USA har det dock varit nyligen. Även om hans bror till stor del hållit i tyglarna har han funnits där i bakgrunden.

k9 (oregistrerad)
Postat

För att inte tala om orgel.

Katyusha2000x577.jpg

Tänkte ju skriva samma sak och länka en liknande bild.  😮  😄

Postat

Ska iväg å köpa en halv kalkon, 10kg 😑

Så den skulle ha vägt 20 kg urtagen? Det blir uppåt 25 kg levande. Såna djur finns inte.

Pics or it didn't happen. Håll gärna upp den framför dig iklädd den nya jackan.

Postat (redigerat)

Så den skulle ha vägt 20 kg urtagen? Det blir uppåt 25 kg levande. Såna djur finns inte.

Pics or it didn't happen. Håll gärna upp den framför dig iklädd den nya jackan.

Så ja Pluttrix, du tar dig! Exakt, sådana djur finns inte!!!!

Ja, bild på en halv kalkon och dig iklädd endast nya jackan, Slej. Vad fan ska du med en halv kalkon till!? Lika värdelöst som en halv gris. De ramlar ju bara omkull. Hur faen gör man när man handlar  det där?

- Hej, jag heter Slejnörd och jag skulle vilja köpa 10kg halv kalkon tack. 😑

- Ja, jag har nog inga som väger exakt ti... 

- Det duger inte! Jag är skickebud, min fru hon sa 10 och 10kg får det bli. Inte ett gram mer eller mindre annars dj... Hon var extra noga med det. 😐

-- Jag får väl hyvla bort lite på den här som väger 10,3 kg då.. 😳

- Det är bäst. 🙁 

Redigerat av Dark Of Light
Postat

-- Jag får väl hyvla bort lite på den här som väger 10,3 kg då.. 😳

- Det är bäst. 🙁 

Eller svälta den till nyår. Folk äter kalkon vid alla möjliga helger numera.

Postat

Nu börjar dom räkna om rösterna i USA. Hur ska detta gå? Inte ens Tricky Dick krävde omräkning eller omval 1960, trots att kunde ha haft en chans att bli president om det hade blivit av.

Postat

Nu börjar dom räkna om rösterna i USA. Hur ska detta gå? Inte ens Tricky Dick krävde omräkning eller omval 1960, trots att kunde ha haft en chans att bli president om det hade blivit av.

Ja lite unikt läge. Har för mig dylika omräkningar skett förr? Bush? Hm... minns inte...
k9 (oregistrerad)
Postat

Var tydligen en del elektorer som ville att man kulle räkna om. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Men det är väl inte säkert att det blir omräkning? Hon som vill att de ska räkans om måste ju pynta drygt en miljon kronor för att det ska ske. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Jo de har vist fattat beslutet att räkna om i natt. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Och så var det sju miljoner kr hon skulle får slanta upp. Enligt TT.  😲

Postat

😮

😮

😮

☺️

Oh min gosh; en totem bara sådär rätt i nyllet!!! 😮😄

Postat

Var tydligen en del elektorer som ville att man kulle räkna om. 

Jo... njaeeh... det... alltså... Kulle? Hm.

Men det är väl inte säkert att det blir omräkning? Hon som vill att de ska räkans om måste ju pynta drygt en miljon kronor för att det ska ske. 

Joråsåatte hon... alltså... det ska bli.... öh... Räkans?

Jo de har vist fattat beslutet att räkna om i natt. 

Ja, det var det som jag... Ja, vist och vist... Kanske är det klokt..? De ska i alla fall...

Och så var det sju miljoner kr hon skulle får slanta upp. Enligt TT.  😲

Japp... Eller, va? Får?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.