Bluddrik Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Å en jackkappa blev de å för halva priset ☺️ Selfie?
slejnard Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Det ska vara tonfisk på pizzan. Tjena! 😄 Läget? Inte tonfisk nej tack.
Bluddrik Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Det ska vara tonfisk på pizzan. Och räkor och musslor så har man en Sadam Special. Är du hemma nu?
Overkill Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Bara bra här. Gott att äta. Allt från havet är gott på pizza.
Bluddrik Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Aftonbladet uppfann ett ovanligt fånigt uttryck för snöoväder, nämligen "snösmockan". Nu kör dom det i Expressen också. Snart är det överallt.
k9 (oregistrerad) Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Törs jag. Sen kanske 😊 Du kan ju ha något under kappan så är det nog ingen fara. ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Aftonbladet uppfann ett ovanligt fånigt uttryck för snöoväder, nämligen "snösmockan". Nu kör dom det i Expressen också. Snart är det överallt. Den smocksmockan sitter som en smocka.
Dark Of Light Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Vilket gäng. Har du sett hur dom ser ut? Under Hitlers regim hade dom blivit gasade på momangen.Ja det var allt igenom en stilig karl. 😳 Dessa figurer är någon form av felande länkar, var deras föräldrar syskon? Man tror sig höra banjo plink i bakgrunden när man ser bilder av dessa figurer men egentligen är det nog Nick Borgens World Wide Webb på repeat i en sliten CD stereo från Biltema i en likaledes sliten 745.
Dark Of Light Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Den smocksmockan sitter som en smocka."Snökanoner" är också ett djävla uttryck.
Bluddrik Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Ja det var allt igenom en stilig karl. Hitler ska ha varit alparier, har jag läst nånstans.
Bluddrik Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Jag tror inte att han hade låg iq. Det var nog andra grejer som gjorde honom till den han var.
k9 (oregistrerad) Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 (redigerat) Suck! Äntligen klar så att jag kan börja om igen imorgon. 🤪 Fick för mig att jag skulle micka trummorna lite snabbt och spela in ett demo. Tänkte först bara köra med digitalkameran men tänkte att det skulle vara lätt att bara köra med två OH mickar.Men då jag hade OH mickrana klara så var det ju inte så mycket mer besvär att micka kagge och virvel.När kagge och virvel var mickade så tyckte att att det vore intressant att testa med en mick vid frontskinnet på kaggen och en mick vid underskinnet på virveln.När jag hade kommit så långt så var det ju inte så mycket mera besvär att micka pukorna med. När att detta var klart så var jag tvungen att ändra kanalerna i min DAW så att det blev någon jävla ordning och reda. Men då insåg jag att jag inte var spelsugen längre och att klockan blivit lite för mycket för att spela in trummor nu.De dumma är att skälet till att jag bara skulle spela in en enkel och snabb demo var för att jag inte orkade möblera om så att jag får en bättre arbetsmiljö och ett smidigare arbetsflöde. Men hade jag möblerat om istället så hade det gått fortare. Dessutom så hade jag varit klar med möbleringen och kunnat micka och köra i morgon. Men nu lär jag ju riva ut allting, möblera om och koppla i allting i morgon igen... 😳 🙁 🙁 😱 Redigerat 25 november 2016 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Så behöver ni hjälp att planera så kontakta mig. Ni får då tio planer som ni kan läsa och utesluta direkt. Smart va? 😛
Dark Of Light Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Jag tror inte att han hade låg iq. Det var nog andra grejer som gjorde honom till den han var.Nej det är klart men bl a en grandios självbild och gudambitioner samt ett tilltagande drogmissbruk gjorde ju sitt. Syftade nog rent moraliskt... Har ölat loss en aning ska nog nanna kudde.
k9 (oregistrerad) Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Jag tror inte att han hade låg iq. Det var nog andra grejer som gjorde honom till den han var. Tycker folk dömer honom för hårt. Det var ju ändå han som dödade Hitler. 😑 😛
k9 (oregistrerad) Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 (redigerat) Nej det är klart men bl a en grandios självbild och gudambitioner samt ett tilltagande drogmissbruk gjorde ju sitt. Syftade nog rent moraliskt... Har ölat loss en aning ska nog nanna kudde. Jo han var ju tydligen narcissist och sadist enligt dem som kände honom. Men det betyder ju inta att han var ointelligent. På den tiden så var ju opiater och tyngre droger något man köpte nästa hur som helst och vart som helst i butikerna. Frågan är hur många beslut han, och de andra världsledarna för all del, fattade under drog och alkoholpåverkan. Men det ursäktar ju ingenting alls. Redigerat 25 november 2016 av k9
Bluddrik Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Tänkte först bara köra med digitalkameran men tänkte att det skulle vara lätt att bara köra med två OH mickar. Spelar du in med kameran?
Bluddrik Postat 25 november 2016 Postat 25 november 2016 Jo han var ju tydligen narcissist och sadist enligt dem som kände honom. Men det betyder ju inta att han var ointelligent. På den tiden så var ju opiater och tyngre droger något man köpte nästa hur som helst och vart som helst i butikerna. Frågan är hur många beslut han, och de andra världsledarna för all del, fattade under drog och alkoholpåverkan. Men det ursäktar ju ingenting alls. Hitler ska ju ha varit en renlevnadsman. Han var vegetarian, och han rökte eller drack inte, även om han sågs med ett ölkrus någon gång. Det där med drogerna är svårt att bedöma, som sagt, eftersom man hade en helt annan syn på saken. Dessutom kan det ha börjat med en helt vanlig läkarbehandling som sedan spårade ur. Ungefär som med Kennedy, som lär ha varit beroende av flera substanser. Hur vet man att Hitler var sadist?
k9 (oregistrerad) Postat 26 november 2016 Postat 26 november 2016 Ska nog börja möblera om nu. 🙂 Klockan är ju inte ens tidigt än. 😑
k9 (oregistrerad) Postat 26 november 2016 Postat 26 november 2016 Hitler ska ju ha varit en renlevnadsman. Han var vegetarian, och han rökte eller drack inte, även om han sågs med ett ölkrus någon gång. Det där med drogerna är svårt att bedöma, som sagt, eftersom man hade en helt annan syn på saken. Dessutom kan det ha börjat med en helt vanlig läkarbehandling som sedan spårade ur. Ungefär som med Kennedy, som lär ha varit beroende av flera substanser. Hur vet man att Hitler var sadist? Jo det ska ha varit mediciner som han fick som smärtstillande och lugnade som som han blev beroende av. Men många menar att det är smutskastning andra menar att det är bara för att förmildra omständigheterna (som om det skulle hjälpa) som dessa rykten uppstod. Ska tydligen ha funnits läkare som stödjer att det var så dock. Insåg nu att det var Hitlers pappa som ska ha varit sadist och misshandlade honom ordentligt. My bad. Det ryktades om att han hade en för intim relation med en systerdotter eller brorsdotter. Vet att det var flera ledare som anklagade honom för bland annat att detta. Otto Strasser och en grupp till ska ha sagt att han hade just denna relation och besatthet till sin systerdotter eller brorsdotter. Josef Goebbels ska ha valt att varken bekräfta eller dementera detta påstående. Sedan så lades det till att han gillade att vara hennes toalett. Men självklart så är det nog mycket av detta som är propaganda, men just att det fans Nazibefäl som anklagade honom för både det ena och det andra gör ju saken lite mera intressant.
k9 (oregistrerad) Postat 26 november 2016 Postat 26 november 2016 De hade lite småskumma ritualer och en märklig religion ett tag med. Gick en bra dokumentär om det på flera kanaler förut. Såhär skriver SVT om den, när de sände den. http://www.svt.se/dokumentarfilm/nazisternas-evangelier
Dark Of Light Postat 26 november 2016 Postat 26 november 2016 (redigerat) Jo det ska ha varit mediciner som han fick som smärtstillande och lugnade som som han blev beroende av. Ska tydligen ha funnits läkare som stödjer att det var så dock. Det ryktades om att han hade en för intim relation med en systerdotter eller brorsdotter. Vet att det var flera ledare som anklagade honom för bland annat att detta. Otto Strasser och en grupp till ska ha sagt att han hade just denna relation och besatthet till sin systerdotter eller brorsdotter. Men självklart så är det nog mycket av detta som är propaganda, men just att det fans Nazibefäl som anklagade honom för både det ena och det andra gör ju saken lite mera intressant. Japp. Det där med systerdottern är omvittnat från så många håll att det känns sannolikt. Systerdottern tog också sitt liv efter ett kärleksgräl med Affe. Strasser hade dessutom skäl att inte vara så Hitlervänlig då hans bror dog under de långa knivarnas natt. Drogerna nyttjades flitigt, framför allt amfetaminsubstanser för att orka med alla resor och tal. Men även under hans senare år då hans hälsa föll betydligt. Mest lugnande "vitamin"injektioner för att hålla humöret och parkinsons liknande skakningar i schack. Det ironiska är att han under alla år hatade Görings morfin nyttjande. Med denna dip i Godwins lag säger jag att gubben Castro trillade av pinnen också. Nu var det ju ingen större musiker men det var ju å andra sidan inte Hitler heller... eller? Det är något med banjos och misslyckade diktatorer... Redigerat 26 november 2016 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 26 november 2016 Postat 26 november 2016 Det är något med banjos och misslyckade diktatorer... Lyckade diktatorer föredrar andra instrument, eller vad?
Recommended Posts