Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Skrev där igen. Hoppas det läses med glimten i ögat dock.. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Intressant att de säger att det är en fördel till alliansen i alla opinionsmätningar men missar att KD ju hanar under spärren och faller ur riksdagen helt. Då är det ju helt plötsligt den rödgröna röran som leder igen. Skulle FI fortsätta att öka och komma med i riksdagen så skulle ju S,V, MP och FI kunna ställa till det för alliansen och SD. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Ser fram emot den EP han utlovar. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Sitter och följer eftersnacket från käbblet nu. Det var ju riktigt roligt och intressant. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Kindben Haka (kul namn) kan inte låta bli att avbryta hela tiden. Lite små lustigt och störande samtidigt. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Skumt nu när jag rädd för att gå och lägga mig, känns som att jag kommer får kramper inatt, men samtidigt så vet jag att om jag inte går och lägger mig så ökar riskerna för att jag kommer få ett EP anfall. 

Funderar på att ta en sömntablett men då är jag så groggy minst ett dygn efter att jag vaknat. Trots att dessa tabletter ska gå ur kroppen på ungefär 6 timmar. 

Postat

Kindben Haka (kul namn) kan inte låta bli att avbryta hela tiden. Lite små lustigt och störande samtidigt.

Kom inte och säg att du går igång på henne nu...
k9 (oregistrerad)
Postat

Tor att jag ska lägga mig i soffan och glo på netflix och se vad som händer bara. Somnar jag där så gör jag det. Får jag ett anfall så är soffan så låg att det är ofraligt att ramla ner från den. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Kom inte och säg att du går igång på henne nu...

Haha! Nej det är bara roligt för det är exakt så som man tänker sig dessa blåa-tanter. 

Växte ju upp på Värmdövik där nästan alla var rika moderater. Så den typen är välbekant för mig. 

Postat

Skumt nu när jag rädd för att gå och lägga mig, känns som att jag kommer får kramper inatt, men samtidigt så vet jag att om jag inte går och lägger mig så ökar riskerna för att jag kommer få ett EP anfall.

Funderar på att ta en sömntablett men då är jag så groggy minst ett dygn efter att jag vaknat. Trots att dessa tabletter ska gå ur kroppen på ungefär 6 timmar.

Ajaj då, låter inte kul. Ja sova bör man

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hade ju till och med en lärare som tyckte synd om mig som hade finsk påbrå. Då påpekade en annan lärare att min uppväxt varit i ett av de finaste områden på just Värmdö. 

Att pappa var alkis var ju inget jag skyltade med dock. Vet inte ens om han var det redan när jag gick i lågstadiet eller om det kom senare. Så fördomarna stämde ju delvis i detta fall. 

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

En annan rolig fördom jag råkade ut för var att när min sömnstörning började bli allvarlig så fick jag leva på socialbidrag och den handläggare, från soc, jag hade sa rent ut att ni finnar dricker ju mycket, kan det vara ditt problem med?

Sedan så kläckte hon ur sir Varför kan inte du bara bita ihop och jobba på som alla andra finnar gör?

En tredje var Du som är musiker gillar ju att må dåligt. För då skriver man som bäst. 

Lovar att hennes kollega skämdes öronen av sig av att behöva jobba med en sådan. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Usch då. Idioter!

Jo men det var så det lät på 80 och 90talet. Det ursäktar inget, men är viktigt att minnas ändå.  Värmdö hade sitt egna getto Gustavsberg där alla invandrare bodde. Då var det finnar, juggar, och italienare som var "problemet" för hela samhället. Fördelen för oss finnar var ju att vi såg svenska ut till skillnad får dem som kom längre ifrån. Det var ju mest yrkesinvandrare då såklart, men många var rädda för denna massinvandring på samma sätt som många är rädda idag. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Och med den glada posten så slutar jag för idag. Är yr i huvudet nu så jag somnar nog fort. Natti natt!  🙂

Postat

[...]

Skulle FI fortsätta att öka och komma med i riksdagen så skulle ju S,V, MP och FI kunna ställa till det för alliansen och SD. 

För att inte nämna landets hetero-män.  😄

Postat

Fördelen för oss finnar var ju att vi såg svenska ut till skillnad får dem som kom längre ifrån. Det var ju mest yrkesinvandrare då såklart, men många var rädda för denna massinvandring på samma sätt som många är rädda idag. 

Jag kan inte se någon som helst likhet mellan den invandringen och den som har varit på senare år.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.