Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Oj! Skrev ett inlägg på svenskt näringsliv och får en massa vänförfrågningar ifrån knasvänstern.  😲 

Himla massa Stalin- och syndikalism symboler får jag tacka nej till nu.  ☺️

Länk?

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Skev bara på deras FB sida. Kunde varit tydligare med att betona FB 

Postat

”Polisens förundersökning tyder på att tjuvarna inaktiverat husets larm och kommit över alla värdesaker de hittade”, skriver tidningen.

Har man inte skrivit lite konstigt här?

k9 (oregistrerad)
Postat

”Polisens förundersökning tyder på att tjuvarna inaktiverat husets larm och kommit över alla värdesaker de hittade”, skriver tidningen.

Vart är det klippt ifrån? Är det en person som skriver kommentar, insändare eller blogg så är det ju inte tidningen i sig som skriver det utan då hänvisar ju denna person till just tidningen. 

Postat

Ja, det är ju märkligt att det händer saker mest hela tiden med dessa figurer. Ska någon överhuvudtaget ta dessa på allvar (och det måste man) så bör de faen både kamma sig och växa upp.

Missförståndens okrönte mästare. 

😑 Tack... eller hur menar du?

1.jpg

Brunskjortor?

Postat

Vart är det klippt ifrån? Är det en person som skriver kommentar, insändare eller blogg så är det ju inte tidningen i sig som skriver det utan då hänvisar ju denna person till just tidningen. 

Det är Aftonbladet som citerar en polisutredning. Det var orden " kommit över alla värdesaker de hittade"  jag tänkte på. 

Har lite tråkigt.

k9 (oregistrerad)
Postat

Tycker inte det är kul när barn slår sig sådär.  🙁

k9 (oregistrerad)
Postat

Det är Aftonbladet som citerar en polisutredning. Det var orden " kommit över alla värdesaker de hittade"  jag tänkte på. 

Har lite tråkigt.

Jaha! Eftersom det var en rosa markering och större bokstäver så trodde jag att det var just "skriver tidningen" som jag torde du reagerade på. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Jaha! Eftersom det var en rosa markering och större bokstäver så trodde jag att det var just "skriver tidningen" som jag torde du reagerade på. 

Är "jätte nöjd" med hur jag formulerade mig där.  😊

Postat

”Polisens förundersökning tyder på att tjuvarna inaktiverat husets larm och stulit alla värdesaker de hittade”, skriver tidningen.

Det senare exemplet är bättre.

k9 (oregistrerad)
Postat

Va? Är det barn som slår sig? Nä då får det va!

Nej inte bara det. Var ju roligare saker där med. Men blödiga lilla jag reagerar mer på de stackare som började gråta än de som bara verkade tycka att det var ok. 

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

”Polisens förundersökning tyder på att tjuvarna inaktiverat husets larm och stulit alla värdesaker de hittade”, skriver tidningen.

Jo jag håller dig om det. Annars säger de ju att tjuvarna bara tog det som de kunde hitta, vilket ju är självklart. Svårt att sno något man inte hittar.

Eller så var det kanske så att polisen ville att tjuvarna skulle gå dit igen och försöka hitta det som de tydligen missade. 😉

Redigerat av k9
Postat

Tycker inte det är kul när barn slår sig sådär.  🙁

Hur vill du att de ska slå sig då? 😳

brows.gif

Nuppat? 😳

Jag satt precis och tänkte va det är för tjuvar som plötsligt får för sig att komma över alla värdefulla saker de hittat.... Det kanske hade någon skum fetisch och fick tvångstankar att plötsligt samla alla värdefulla saker på ett bord t ex och sedan dra loss..? Det hade ju varit en baggis för dna teknikerna att spåra upp tjuvarna i ett sådant, i alla fall mitt tycke tänkbart scenario.

Eller spåra och spåra...

Det hade ju varit fallet ifall tjuvarna hade glömt att dra upp gylfen och sprungit iväg små droppandes, ja då hade det gå att spåra dem. Kanske med en speciell, för avsikten tränad spermahund. Vilken jakt hade inte det varit? Speciellt vid själva gripandet. Hunden hugger inte tag i någon arm eller ett ben utan... Fast man hade kanske "fattat lite misstankar" redan när man såg ett par maskerade snubbar springa med dolmen ute?

Men om de nu hade kommit ihåg att dra igen gylfen så hade det ju givetvis fått gå att lösa fallet på annat vis. Då hade man ju fått kalla in alla misstänkta och be de gå in i ett avskilt och speciellt rum med lite romantisk musik och kanske mysig belysning i samt några guldringar, silverskedar och varför inte en dator på ett bord där inne och be dem komma över alla de grejerna så att de får något att jämföra med. Det hade varit något att skriva om i tidningen.

Kpd?

k9 (oregistrerad)
Postat

Hur vill du att de ska slå sig då? 😳

På något roligare och mera oväntat sätt, såklart. 

😑 

Eller snarare att de inte sår sig alls.  😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Jo det är ju misshandel och inte bara hot eller skattebrott som han tidigare är dömd för. Nu blir det ju fängelse på upp 6 månader om det är ringa misshandel och upp till 2 år om det är grov misshandel. Blir intressant då det är flera vittnen som kan höras. 

Ninjad!  😱

k9 (oregistrerad)
Postat

Ja just det ja! Var ju en video jag skulle kolla när jag var piggare, ska nog göra det nu.  😎

k9 (oregistrerad)
Postat

Jaha vad göra nu en stund då? Vänta?

Vänta på å få SMÄKK:a loss 😎

Skriv en textrad eller två. 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.