Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tack så mycket för era GRATTIS och för tårtan Bluddrik 😄

Haha! Rätt åt dig!  ☺️  😲

Redigerat av k9
Annons
Postat

Fastnade med Niel Young på youtube. Har lyssnat för lite på honom känner jag nu.  🥰

Jag gillar hans lugna grejer och hans countryinfluerade plattor mest. Här är en lite bortglömd låt.

"Hold Back The Tears" är från "American Stars'n'Bars". Hela plattan låter lite fumlig och osäker från början, men sedan bara växer den. Underbar stämsång av Linda Ronstadt och den för tidigt bortgångna Nicolette Larson.

k9 (oregistrerad)
Postat

Vad händer med en SMS avisering om man inte har en lur som funkar?  😐

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag gillar hans lugna grejer och hans countryinfluerade plattor mest. Här är en lite bortglömd låt.

"Hold Back The Tears" är från "American Stars'n'Bars". Hela plattan låter lite fumlig och osäker från början, men sedan bara växer den. Underbar stämsång av Linda Ronstadt och den för tidigt bortgångna Nicolette Larson.

Jo där tycker vi lika. Det är hans "folk lore" prylar jag med lyssnar på just nu. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Varsågod. Är det tillräckligt med ljus.

😛

Postat (redigerat)

Vad ska du men henne på bilden till? Hon måste ju vara jätte gammal om hon ens lever idag.  🙁

Jag tänkte på dig, du gillar ju enligt uppgift "mörare kött". Dessutom ser man ju inte det när man sitter inne i burka... burken.

Annars är ju maskinen som idé guld, alldeles oavsett maskinist.  ☺️

Vad händer med en SMS avisering om man inte har en lur som funkar?  😐

Den exploderar.  😮

Redigerat av Dark Of Light
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag tänkte på dig, du gillar ju enligt uppgift "mörare kött". Dessutom ser man ju inte det när man sitter inne i burka... burken.

Annars är ju maskinen som idé guld, alldeles oavsett maskinist.  ☺️

Den exploderar.  😮

Jaha! Då har jag nog fått en sms avisering som pajade luren. Ska gå och hämta paketet och hänvisa till dig att jag faktiskt fått det. Tack för hjälpen. 

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Här är en lista över GT:s böcker. Du kanske har läst GT utgivet av "Det Bästa" eller något liknande?

http://www.vux-gotland.se/religion/gts_bocker.htm

Den bibeln du hänvisar till är ju bäst off upplagan. Tär tar man ju upp apokryferna mera för att tillfredsställa katoliker och ortodoxt troende med. 

Redigerat av k9
Postat (redigerat)

Den bibeln du hänvisar till är ju bäst off upplagan. Tär tar man ju upp apokryferna mera för att tillfredsställa katoliker och ortodoxt troende med. 

Detta är Standardverket. Standardbibeln som finns i svenska hem och i Svenska kyrkan.

Redigerat av Bluddrik
k9 (oregistrerad)
Postat

Ja och standard bibeln är en kompromissad variant av bibeln enligt de reformer som protestanter, katoliker och ortodoxa kommit överens om för att binda alla kristna lite närmare varandra. Svenska kyrkan har med den men anser att det är en underordnad vikt i den boken. Hela grejen med bibel 2000 är ju att den ska vara mera allmänhållen för att inte krocka med andra kristna samfund. 

De flesta protestanta samfund tar ett större avstånd i från apokryferna än vad den modernare svenska kyrkan gör, men även många svenska präster undviker apokryferna då de predikar. 

Bibel 2000 fick ju mycket kritik för detta då man tyckte att det var någon form av "PK hysteri" att ta med sådant som svenska kyrkan egentligen inte alls står för. 

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Så här förklars detta beslut:

"Apokryferna

Somliga protestantiska samfund, till exempel Svenska kyrkan, följer Luther och räknar dem som en del av bibeln, fast mindre värdefull. Enligt andra samfund står de helt och hållet utanför bibeln.

Det är numera vanligt att de samlas i en andra del av bibeln, som olika samfund kan använda, förbigå eller utesluta efter sin övertygelse. Denna internationellt spridda lösning tillämpas också i Bibel 2000, där uttrycket "Tillägg till Gamla testamentet" används som en neutral beteckning."
Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Den nämns men med reservationer då man inte vill komma på kant med andra kristna grupper. Man har med den men ser den inte som en lika viktig del av bibeln av diplomatiska, och enligt mig, populistiska motiv. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Bibel 2000 är ju den bibel som staten och svenska kyrkan var inblandad i medans Folkbibleln är den mera folkliga favoriten band troende på många ställen runt om i landet. 

k9 (oregistrerad)
Postat

vadå trixar som vanligt? Detta är återigen en sådan fråga där det inte är ett enkelt svar alls. Bibel 2000 är ju enligt dem själva en sammanslaging och axplock från övriga texter. I vissa listor finns apokryferna med i andra gör de inte det av just detta skäl.De flesta protestanta här följer inte apokryferna alls. 

de som jobbat med Bibel 2000 skriver ju detta om just apokryfera:

"Det är numera vanligt att de samlas i en andra del av bibeln, som olika samfund kan använda, förbigå eller utesluta efter sin övertygelse. Denna internationellt spridda lösning tillämpas också i Bibel 2000, där uttrycket "Tillägg till Gamla testamentet" används som en neutral beteckning." 

Det är ju bara det jag sagt hela tiden. 

Postat

vadå trixar som vanligt? Detta är återigen en sådan fråga där det inte är ett enkelt svar alls. Bibel 2000 är ju enligt dem själva en sammanslaging och axplock från övriga texter. I vissa listor finns apokryferna med i andra gör de inte det av just detta skäl.De flesta protestanta här följer inte apokryferna alls. 

de som jobbat med Bibel 2000 skriver ju detta om just apokryfera:

"Det är numera vanligt att de samlas i en andra del av bibeln, som olika samfund kan använda, förbigå eller utesluta efter sin övertygelse. Denna internationellt spridda lösning tillämpas också i Bibel 2000, där uttrycket "Tillägg till Gamla testamentet" används som en neutral beteckning." 

Det är ju bara det jag sagt hela tiden. 

Det är därför du har fel hela tiden.

Postat (redigerat)

Helt perfekt!!! 😄

Hur jävla gammal är du nu då? Det känns som om du är på väg i fatt.

För ung för Rock'n'Roll dock.

Känns som en låttitel det där: För ung för Rock'n'Roll.

Redigerat av Bluddrik
k9 (oregistrerad)
Postat

Vilken bibel menar du är den allmänna om inte bibel 2000 eller folkbibeln? 

k9 (oregistrerad)
Postat

Riktigt gammal är jag! Det äldsta jag varit hittills!!

Beror väl lite på hur man ser det. Har du förlorat vikt och bilvit lite sundare så kan du ju vara lite yngre rent kroppsligt sett till fysisk hälsa och prestanda med.  ☺️

Postat

Riktigt gammal är jag! Det äldsta jag varit hittills!!

Fast du har allt kommit ikapp en smula alldeles nyss.

Jag säger 45... yngling.

Mina inlägg ekar  😮

k9 (oregistrerad)
Postat

Fast du har allt kommit ikapp en smula alldeles nyss.

Jag säger 45... yngling.

Mina inlägg ekar  😮

Hehe! Slöaste dubbelposten hittills. 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.