k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Har du sett den där engelska dokumentären där det är en ung kille som inte har koprolali men säger -I am a chicken! när han får ticks och så svarar en med just koprolali -I am a chicken "fudger"... 😊
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 (redigerat) Detta är nu mera mitt favorit citat när man pratar politik med högern som säger att de är troende: "När Människosonen kommer i sin härlighet tillsammans med alla sina änglar, då skall han sätta sig på härlighetens tron. Och alla folk skall samlas inför honom, och han skall skilja människorna som herden skiljer fåren från getterna. Han skall ställa fåren till höger om sig och getterna till vänster. Sedan skall kungen säga till dem som står till höger: ’Kom, ni som har fått min faders välsignelse, och överta det rike som har väntat er sedan världens skapelse. Jag var hungrig och ni gav mig att äta, jag var törstig och ni gav mig att dricka, jag var hemlös och ni tog hand om mig, jag var naken och ni gav mig kläder, jag var sjuk och ni såg till mig, jag satt i fängelse och ni besökte mig.’Då kommer de rättfärdiga att fråga: ’Herre, när såg vi dig hungrig och gav dig mat, eller törstig och gav dig att dricka? När såg vi dig hemlös och tog hand om dig eller naken och gav dig kläder? Och när såg vi dig sjuk eller i fängelse och besökte dig?’ Kungen skall svara dem: ’Sannerligen, vad ni har gjort för någon av dessa minsta som är mina bröder, det har ni gjort för mig.’ Sedan skall han säga till dem som står till vänster: ’Gå bort från mig, ni förbannade, till den eviga eld som väntar djävulen och hans änglar.Jag var hungrig och ni gav mig inget att äta, jag var törstig och ni gav mig inget att dricka, jag var hemlös och ni tog inte hand om mig, jag var naken och ni gav mig inga kläder, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte.’ Då kommer också de att fråga: ’Herre, när skulle vi ha sett dig hungrig eller törstig eller hemlös eller naken eller sjuk eller i fängelse och lämnat dig utan hjälp?’ Då skall han svara dem: ’Sannerligen, vad ni inte har gjort för någon av dessa minsta, det har ni inte heller gjort för mig.’ Dessa skall gå bort till evigt straff men de rättfärdiga till evigt liv.” Redigerat 21 november 2016 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Vilken tid de tar på sig att packa det man beställer på emusic.se 😐
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Hmm.. vågar man betala för en månad WoW? Vart lite sugen av någon konstig anledning.. 😊
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Väntar på en Samson PB 10 och en bättre gitarrkabel. Hoppas att bli av med de störningar jag har här nu.
slejnard Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Testa en linebox! Den billigaste på Thomann är bra har jordlyft
slejnard Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 https://www.thomann.de/se/millenium_die_dibox_passiv.htm
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Testa en linebox! Den billigaste på Thomann är bra har jordlyft Behöver sju eluttag så det blidde en PB 10 är ganska säkre på att det kommer räcka. En mera skärmad kabel fick det också bli bara för att.. Vill ju använda mina förstärkare och de surrar mycket de med.
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Nu packas mitt paket! Blir inge WoW då jag inte fick the boss dude. 🙁 😛
Algotezza Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 GoEftermiddag! Efter fyra lektioner väntar nu arbetslagsmöte! Men först en rejäl kopp surt automatkaffe. Bra för pär-i-stall-tiken.... På tal om Bibeln och religion Jesus hade kiss- och bajshumor från Matteusevangeliet: Sedan kallade han till sig folket och sade: ”Hör på mig allesammans och försök att förstå. Inget av det som kommer in i människan utifrån kan göra henne oren. Bara det som kommer ut ur människan kan göra henne oren.” När han hade dragit sig undan hopen och kommit hem frågade lärjungarna vad han hade menat med denna bild. Han svarade: ”Har ni också svårt att fatta? Förstår ni inte att inget av det som kommer in i en människa utifrån kan göra henne oren? Ty det går inte in i hjärtat utan i magen och kommer sedan ut på avträdet.” ... Har beställt en Ilok-dingelidong från Thomann. Ilok 3. Fast Ilok 4 kommer nog att vara ännu vassare. Kanske idé att vänta på den? Typ...För att inte tala om Ilok 5... Så här ser klassrummet ut just nu: 20161121_150931 by Göran Egevad, on Flickr
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Jo det som Jesus säger om att man kan äta vad man vill är lite intressant då Judarna fått veta att de inte får äta någonting nästan. Han skrotar ju en massa tradition och religiösa regler med de orden. 🙂
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 GoEftermiddag! Efter fyra lektioner väntar nu arbetslagsmöte! Men först en rejäl kopp surt automatkaffe. Bra för pär-i-stall-tiken.... På tal om Bibeln och religion Jesus hade kiss- och bajshumor från Matteusevangeliet: Så här ser klassrummet ut just nu: 20161121_150931 by Göran Egevad, on Flickr Har du osynliga elever? Eller finns de bara på lossas? 😳
Neosus Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Väntar på en Samson PB 10 och en bättre gitarrkabel. Hoppas att bli av med de störningar jag har här nu. Låt mig få veta om Samsonen funkar bra! Jag behöver avstörningsgrejer oxå. 😕 Och en subbas. 😕
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Låt mig få veta om Samsonen funkar bra! Jag behöver avstörningsgrejer oxå. 😕 Och en subbas. 😕 Ägde en förut och den var en av de bästa sakerna jag hade i studion. När de bygde om huset efter första branden så såg de till att jag hade ren och fin ström här nere men nu så verkar elgubbarna struntat i det. Tror att allt ligger på samma fas här nere nu. Borde ta upp det med försäkringsbolaget egentligen. Men det känns lättare att bara skaffa denna apparat igen. Är ju bra att ha för att få fler eluttag och dessutom lite belysning vid racket med.
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Men man måste nog ha jordade uttag för att den ska funka alls. Tror jag.
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Man behöver särskilda kablar till PBn. Men de är billiga och man får 4 st på köpet. Det är vanliga förlängningskablar man behöver. Kostade 40kr styck på emusik så jag beställde därifrån när jag ändå köpte PBn där. Andra köpet jag gör där så jag hoppas att det går lika smidigt denna gång. De har bra priser och bjuder på frakten om man handlar för mer än 500kr. Thomann har ju höjt det till att man måste handla för 2000 för att få fri frakt.
slejnard Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Yo algo unt Neosus 😎 kaffe? k9, kaffe? 😎 Ni andra, kaffe? 😎
k9 (oregistrerad) Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Har en halv kanna kaffe kvar. Men tack ändå.
Micke H Postat 21 november 2016 Postat 21 november 2016 Om jag skaffar körkort och bil ska jag aldrig använda blinkers. Folk har fan inte att göra med vart jag ska.
Recommended Posts