Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Har du sett den där engelska dokumentären där det är en ung kille som inte har koprolali men säger -I am a chicken! när han får ticks och så svarar en med just koprolali -I am a chicken "fudger"...  😊

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Detta är nu mera mitt favorit citat när man pratar politik med högern som säger att de är troende:

"När Människo­so­nen kom­mer i sin härlig­het till­sam­mans med al­la si­na äng­lar, då skall han sätta sig på härlig­he­tens tron. Och al­la folk skall sam­las inför ho­nom, och han skall skil­ja människor­na som her­den skil­jer fåren från get­ter­na. Han skall ställa fåren till höger om sig och get­ter­na till väns­ter. Se­dan skall kung­en säga till dem som står till höger: ’Kom, ni som har fått min fa­ders välsig­nel­se, och över­ta det ri­ke som har väntat er se­dan värl­dens ska­pel­se. Jag var hung­rig och ni gav mig att äta, jag var törstig och ni gav mig att dric­ka, jag var hemlös och ni tog hand om mig, jag var na­ken och ni gav mig kläder, jag var sjuk och ni såg till mig, jag satt i fäng­el­se och ni besökte mig.’Då kom­mer de rättfärdi­ga att fråga: ’Her­re, när såg vi dig hung­rig och gav dig mat, el­ler törstig och gav dig att dric­ka? När såg vi dig hemlös och tog hand om dig el­ler na­ken och gav dig kläder? Och när såg vi dig sjuk el­ler i fäng­el­se och besökte dig?’ Kung­en skall sva­ra dem: ’San­ner­li­gen, vad ni har gjort för någon av des­sa mins­ta som är mi­na bröder, det har ni gjort för mig.’

Se­dan skall han säga till dem som står till väns­ter: ’Gå bort från mig, ni förban­na­de, till den evi­ga eld som väntar djävu­len och hans äng­lar.Jag var hung­rig och ni gav mig ing­et att äta, jag var törstig och ni gav mig ing­et att dric­ka, jag var hemlös och ni tog in­te hand om mig, jag var na­ken och ni gav mig inga kläder, sjuk och i fäng­el­se och ni besökte mig in­te.’ Då kom­mer också de att fråga: ’Her­re, när skul­le vi ha sett dig hung­rig el­ler törstig el­ler hemlös el­ler na­ken el­ler sjuk el­ler i fäng­el­se och lämnat dig ut­an hjälp?’ Då skall han sva­ra dem: ’San­ner­li­gen, vad ni in­te har gjort för någon av des­sa mins­ta, det har ni in­te hel­ler gjort för mig.’ Des­sa skall gå bort till evigt straff men de rättfärdi­ga till evigt liv.”

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Vilken tid de tar på sig att packa det man beställer på emusic.se  😐

k9 (oregistrerad)
Postat

Hmm.. vågar man betala för en månad WoW? Vart lite sugen av någon konstig anledning..  😊

k9 (oregistrerad)
Postat

nej

du ska spela in musik!

😉

k9 (oregistrerad)
Postat

Väntar på en Samson PB 10 och en bättre gitarrkabel. Hoppas att bli av med de störningar jag har här nu. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Testa en linebox! Den billigaste på Thomann är bra har jordlyft

Behöver sju eluttag så det blidde en PB 10 är ganska säkre på att det kommer räcka. En mera skärmad kabel fick det också bli bara för att.. 

Vill ju använda mina förstärkare och de surrar mycket de med. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Nu packas mitt paket! Blir inge WoW då jag inte fick the boss dude.  🙁 

😛

Postat

GoEftermiddag!

Efter fyra lektioner väntar nu arbetslagsmöte! Men först en rejäl kopp surt automatkaffe. Bra för pär-i-stall-tiken....

På tal om Bibeln och religion

Jesus hade kiss- och bajshumor från Matteusevangeliet:

Se­dan kal­la­de han till sig fol­ket och sa­de: ”Hör på mig al­le­sam­mans och försök att förstå. Ing­et av det som kom­mer in i människan ut­i­från kan göra hen­ne oren. Ba­ra det som kom­mer ut ur människan kan göra hen­ne oren.” När han ha­de dra­git sig un­dan ho­pen och kom­mit hem fråga­de lärjung­ar­na vad han ha­de me­nat med den­na bild. Han sva­ra­de: ”Har ni också svårt att fat­ta? Förstår ni in­te att ing­et av det som kom­mer in i en människa ut­i­från kan göra hen­ne oren? Ty det går in­te in i hjärtat ut­an i ma­gen och kom­mer se­dan ut på av­trädet.” 

...

Har beställt en Ilok-dingelidong från Thomann. Ilok 3. Fast Ilok 4 kommer nog att vara ännu vassare. Kanske idé att vänta på den? Typ...För att inte tala om Ilok 5...

Så här ser klassrummet ut just nu:

31156085385_30dc7e07a7_n.jpg20161121_150931 by Göran Egevad, on Flickr

k9 (oregistrerad)
Postat

Jo det som Jesus säger om att man kan äta vad man vill är lite intressant då Judarna fått veta att de inte får äta någonting nästan. Han skrotar ju en massa tradition och religiösa regler med de orden.  🙂

k9 (oregistrerad)
Postat

GoEftermiddag!

Efter fyra lektioner väntar nu arbetslagsmöte! Men först en rejäl kopp surt automatkaffe. Bra för pär-i-stall-tiken....

På tal om Bibeln och religion

Jesus hade kiss- och bajshumor från Matteusevangeliet:

Så här ser klassrummet ut just nu:

31156085385_30dc7e07a7_n.jpg20161121_150931 by Göran Egevad, on Flickr

Har du osynliga elever? Eller finns de bara på lossas?  😳

Postat

Väntar på en Samson PB 10 och en bättre gitarrkabel. Hoppas att bli av med de störningar jag har här nu. 

Låt mig få veta om Samsonen funkar bra! Jag behöver avstörningsgrejer oxå.  😕

Och en subbas.  😕

k9 (oregistrerad)
Postat

Låt mig få veta om Samsonen funkar bra! Jag behöver avstörningsgrejer oxå.  😕

Och en subbas.  😕

Ägde en förut och den var en av de bästa sakerna jag hade i studion. När de bygde om huset efter första branden så såg de till att jag hade ren och fin ström här nere men nu så verkar elgubbarna struntat i det. Tror att allt ligger på samma fas här nere nu. Borde ta upp det med försäkringsbolaget egentligen. Men det känns lättare att bara skaffa denna apparat igen. Är ju bra att ha för att få fler eluttag och dessutom lite belysning vid racket med. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Men man måste nog ha jordade uttag för att den ska funka alls. Tror jag. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Man behöver särskilda kablar till PBn.  Men de är billiga och man får 4 st på köpet. Det är vanliga förlängningskablar man behöver. Kostade 40kr styck på emusik så jag beställde därifrån när jag ändå köpte PBn där. 

Andra köpet jag gör där så jag hoppas att det går lika smidigt denna gång. De har bra priser och bjuder på frakten om man handlar för mer än 500kr. Thomann har ju höjt det till att man måste handla för 2000 för att få fri frakt. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Har en halv kanna kaffe kvar. Men tack ändå. 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.