Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jaha! Första ep anfallet på länge. Hinner glömma bort hur det känns mellan varven. Skönt att vakna på mitt på golvet utan att haft söder något och inte skadat mig mer än att jag slagit i tårna och har ont i handen.  😐

MIn morbror har ep men han svimmar bara av.  

Annons
Postat

Tackar!  🙂

Det finns smörgåstårta om ni råkar ha vägarna förbi! 

Grattis, födelsedag antar jag? Smörgåstårta är en höjdare, det finns vägar här också även om de gräver en del.

Bör inte Eklunds skadestånd gå till skadestånd?

Jag skulle kunna ge honom skador utan stånd. T o m skador som gjorde så att han inte kan få stånd. Har hans offer fått skadestånd och vad hjälper det...  🙁 Han har gjort sig skyldig till ofantligt grymma dåd, hamnade i kurran, fick rätteligen stryk och nu ska han ha peng för besväret. Sjukt är vad det är.

Sällskap och förströelse hade jag tänkt. Undulater blir iofs billigare.

Vad är dom då?

Tänkte bara om du snöat in på själva nymf delen av namnen. Å andra sidan tarvar det ofta att man är en satyr för att gå igång på sådana och antar jag att du inte är..? Fåglar som husdjur har alltid fascinerat mig. De sitter i sin bur med ytterst begränsat utrymme och... fåglar sig. Jag hade en hamster när jag var liten (ja, jag har varit en liten demon en gång) redan då tyckte jag att det var lite synd om stackaren. Inte kan man ha de till något vettigt heller. De mest sitter där eller springer runt i ett hjul, lite som vi faktiskt. ☺️

EP kan ju också betyda Maxi Singel. Det kan i sin tur betyda två saker i min skruvade värld. Antingen en skiva med kortare spellängd alternativt en överviktig kvinna i Sloggi trosor.

Det får nog bli en kpd.

Postat

Tänkte bara om du snöat in på själva nymf delen av namnen. Å andra sidan tarvar det ofta att man är en satyr för att gå igång på sådana och antar jag att du inte är..? Fåglar som husdjur har alltid fascinerat mig. De sitter i sin bur med ytterst begränsat utrymme och... fåglar sig. Jag hade en hamster när jag var liten (ja, jag har varit en liten demon en gång) redan då tyckte jag att det var lite synd om stackaren. Inte kan man ha de till något vettigt heller. De mest sitter där eller springer runt i ett hjul, lite som vi faktiskt. ☺️

En satyr skulle nog inte ha mitt valspråk.

Angående fåglarna så är detta ganska smarta och sociala kreatur. De bör få spendera en hel del tid utanför buren.

Postat

Fick just lite dåliga nyheter så jag kände för att skriva av mig lite bara.

Jag har just fått veta att min pappa har fått lungcancer. Inte särskilt konstigt egentligen, människan rökte som en skorsten och orsakade röklukt i alla mina kläder under hela min uppväxt.

Jag har inte pratat med honom på närmare 8 år och har inte riktigt bestämt mig för hur jag vill hantera det här. Jag vet inte hans prognoser än men även om jag hade fått höra att han hade 2 veckor kvar att leva betyder det inte att jag automatiskt ville besöka honom. Hans syskon vill att jag gör det, men dom vill det bara för hans skull. Men jag menar, helt ärligt, den människan har orsakat otroligt stor skada mot mig och min familj. Ska allt det bara glömmas och förlåtas bara för att han ligger och ruttnar bort på ett sjukhus?

Jag tycker nästan det vore rent hyckleri att åka till honom och påstå att allt är glömt och förlåtet.

Postat

Jag tycker nästan det vore rent hyckleri att åka till honom och påstå att allt är glömt och förlåtet.

Tråkigt att höra Micke. Tråkigt dessutom att det varit så illa mellan er. Jag kan inte minnas att du skrivit rakt ut om det men det har funnits en del hintar som gjort att man har anat att det inte varit bra.

Hyckleri vore det om du träffade honom och sa att allt var frid och fröjd, men det behöver du ju inte göra. Skulle du träffa honom så är det inget fel i att säga vad du tycker, men det är ju bra om du kan behärska dina negativa känslor något så när. 

Om du bestämmer dig för att träffa honom kan det vara bra att ta med dig någon person som känner till situationen, och som du kan lita på.

Postat

Tråkigt att höra Micke H! Tycker du ska besöka honom fast inte behöva prata så mycket.

Fick också tråkiga nyheter om min pappa. Vi har bra kontakt även om vi sällan ses. Ska nog ner under december. En undersökning visade att han har en tumör på levern 🙁 uschaligen

Postat (redigerat)

Fick också tråkiga nyheter om min pappa. Vi har bra kontakt även om vi sällan ses. Ska nog ner under december. En undersökning visade att han har en tumör på levern 🙁 uschaligen

Aj då. Finns det någon prognos?

Mina föräldrar är borta sedan länge. Min mammas födelsedag var den 16 november. Hon skulle ha fyllt 82 år i dag.

Redigerat av Bluddrik
Postat

Tråkigt med allt jag läser om här boys 🙁 Micke, Pluttrix förlag var inte dum alls. Men endast du kan ju bedöma hur du vill gör beroende på vad han gjort osv. Cancer är en förbannelse, beklagar. 🙁

Postat

Beklagar att dina föräldrar inte lever längre Bluddrik.

Tackar. Det var längesen det hände. Morsan dog 94, mitt under fotbolls-vm i USA, och farsan dog 99. 

Jag hade rätt mycket olösta grejer med dom, men de hade nog aldrig gått att lösa ändå.

Postat

Tråkigt att höra Micke. Tråkigt dessutom att det varit så illa mellan er. Jag kan inte minnas att du skrivit rakt ut om det men det har funnits en del hintar som gjort att man har anat att det inte varit bra.

Hyckleri vore det om du träffade honom och sa att allt var frid och fröjd, men det behöver du ju inte göra. Skulle du träffa honom så är det inget fel i att säga vad du tycker, men det är ju bra om du kan behärska dina negativa känslor något så när. 

Om du bestämmer dig för att träffa honom kan det vara bra att ta med dig någon person som känner till situationen, och som du kan lita på.

Instämmer helt och hållet. Micke, om du åker dit så är det för din skull och på dina villkor. Själv hade jag åkt dit... vis av egen erfarenhet tänker jag lite som så att jag är van att hantera den sortens besvikelse och kan komma vidare från det, skulle  mötet bli mindre lyckat. Vad som är svårare att hantera är att jag inte gav något en sista chans och det kommer jag få leva med.

Postat

Om en skulle steka några burgare?

Satan vad vi är synkade i afton då, sitter just och käkar stekeburgare!

Tråkigt att höra Micke H! Tycker du ska besöka honom fast inte behöva prata så mycket.

🙁

Postat

Instämmer helt och hållet. Micke, om du åker dit så är det för din skull och på dina villkor. Själv hade jag åkt dit... vis av egen erfarenhet tänker jag lite som så att jag är van att hantera den sortens besvikelse och kan komma vidare från det, skulle  mötet bli mindre lyckat. Vad som är svårare att hantera är att jag inte gav något en sista chans och det kommer jag få leva med.

De sista raderna där är väl vad jag inte fick in i mitt inlägg. Om det finns släkt som pressar på kan man ju tala om för dom att det kanske inte blir den lyckliga återförening dom hoppas på.

Postat (redigerat)

Öl och glas.

UG nu i SVT med deprimerande innehåll.

Lite som Allahs Soldater på SVT Play, en mycket sevärd dokumentär. Skrämmande hur en del lättledda människor tror på religiöst dravel i turbo fart. Konsekvenserna är förödande.

Redigerat av Dark Of Light
k9 (oregistrerad)
Postat

Epilepsi? Det är skumt. Märker du när du har ett anfall på gång. eller slår det bara till.

Har förmodligen någon form av atypisk epilepsi. Min neurolog säger att jag han inte kan säga att jag har EP men han kan heller inte säga att jag inte har det. 

Nästan alla upplever eller genomgår någon form av EP anfall under sitt liv. De flesta när de sover, men då är det bara små anfall som vara i någon sekund. 

Jag vet att om jag haft en lång period när jag sovit dåligt så ökar risken för ett anfall. Eller om jag har druckit alkohol så kan jag få ett anfall när jag börjar bli nykter igen. På samma sätt så kan stress orsaka ett anfall. Alla dessa tre faktorer tillsammans är den vanligaste orsaken för att friska får EP anfall. För mig så räcker det ibland med bara en av dessa faktorer. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Gud är 43 år! 

Herren ostus himmelshärskare över kaffeländerna och gitarrismen! Hel dig! 

k9 (oregistrerad)
Postat

Många med EP får små anfall där de bara stirrar rakt fram i någon sekund eller en bråkdel av en sekund. Det är inte alltid dessa individer vet att de har EP utan de ser sig själva (och ses av andra) som tankspridda bara. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Fick just lite dåliga nyheter så jag kände för att skriva av mig lite bara.

Jag har just fått veta att min pappa har fått lungcancer. Inte särskilt konstigt egentligen, människan rökte som en skorsten och orsakade röklukt i alla mina kläder under hela min uppväxt.

Jag har inte pratat med honom på närmare 8 år och har inte riktigt bestämt mig för hur jag vill hantera det här. Jag vet inte hans prognoser än men även om jag hade fått höra att han hade 2 veckor kvar att leva betyder det inte att jag automatiskt ville besöka honom. Hans syskon vill att jag gör det, men dom vill det bara för hans skull. Men jag menar, helt ärligt, den människan har orsakat otroligt stor skada mot mig och min familj. Ska allt det bara glömmas och förlåtas bara för att han ligger och ruttnar bort på ett sjukhus?

Var lite i samma situation med min far när även han fick lungcancer. Vi hade dock kontakt några gånger om året. Vi lyckades ha ett försoningssamtal som bara gick ut på att försöka förstå varför saker blivit som de blitt och vad den andre menade med olika saker som sagts i ilska.

Blev förvånad över hur lätt de verkar som att vi hade kunnat lösa en massa knutar bara vi pratat med mera empati och mindre agg oss emellan. 

Åk inte dit för att påstå att allt är glömt och förlåtet. Ok dit för att säga adjö på ett värdigt sätt, för just nu är det bara du som kan ta det steget. Vem vet, kanske kan du förlåta även om du aldrig kan glömma. Frågan är om du vill minnas att du försökte förlåta eller om du vill minnas att du inte gjorde det. 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.