Dark Of Light Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 Nä. Det är nog samma gamla. Skrev ihop en liten vers med tanke på lurkandet. Vad tycks? Den kommer kommer kanske från pilsnern jag köpte, och får jag erkänna, har inmundigat. Som en gädda i vassen, ligger Pazo still Som en gädda i vassen, slår Pazo till Som en gädda i vassen, ett Pazo-kill Men nu var det jag Med mitt wobblerdrag Som en gädda ur vassen, ligger Pazo still Som en gädda ur vassen, här på min grill Som en gädda ur vassen, Är god med dill Där ser du ju själv. 😄 Ja djävlar!PT
Bluddrik Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 😄 Ja djävlar! PT Det var ju kul att nån tyckte det var kul. Vill tillägga att jag egentligen inte förespråkar kannibalism.
k9 (oregistrerad) Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 Det var en snygg och rolig dikt, Bluddrix.
k9 (oregistrerad) Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 Äntligen sänker regeringen sina pensionsfördelar till en vettigare nivå. Skönt att de höjer åldern med 11år och att de inför en inkomst/tillgångs relaterad pensionsersättning med. Frågan är om de kommer att gå tillräckligt långt ner i denna ersättningsnivå för att det ska göra så stor skillnad. Men att de inte kan ta ut pensionen redan vid 50 års ålder är ju helt rätt.
Bluddrik Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 Tack. Nu har man tupplurat så det blir väl en vaknatt.
k9 (oregistrerad) Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 Tack. Nu har man tupplurat så det blir väl en vaknatt. Samma här. Vet inte vad jag ska göra dock.
CHAE Postat 15 november 2016 Trådstartare Postat 15 november 2016 Får väl säga tack, efter att ha fimpat den där finken. Glädjedödare 😆
Bluddrik Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 Glädjedödare 😆 Och där har vi en finkjävul till. Funderar på att skaffa fåglar apropå ingenting.
k9 (oregistrerad) Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 Och där har vi en finkjävul till. Funderar på att skaffa fåglar apropå ingenting. Vadå för fåglar? Har själv haft undulater, nymfparakiter och en blåpannad amazon. Problemet med den sista gojan är att de kan bli över 70 år gamla.
Bluddrik Postat 15 november 2016 Postat 15 november 2016 Funderar på nymfparakiter, eller nymfkakaduor som dom visst också kallas.
k9 (oregistrerad) Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Funderar på nymfparakiter, eller nymfkakaduor som dom visst också kallas. Roliga fåglar med hög grad av personlighet i de fall jag lärt känna dem.
k9 (oregistrerad) Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Jaha! Första ep anfallet på länge. Hinner glömma bort hur det känns mellan varven. Skönt att vakna på mitt på golvet utan att haft söder något och inte skadat mig mer än att jag slagit i tårna och har ont i handen. 😐
k9 (oregistrerad) Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 😱 Slukhålet som verkligen slukar. 😱 http://www.svt.se/nyheter/utrikes/gigantiskt-slukhal-i-japanska-staden-fukuoka-reparerades-helt-pa-bara-48-timmar
Dark Of Light Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Och där har vi en finkjävul till. Funderar på att skaffa fåglar apropå ingenting. Vad har man sådana till? Ja, fåglar alltså. Funderar på nymfparakiter, eller nymfkakaduor som dom visst också kallas. De är inte vad du tror.
Dark Of Light Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 (redigerat) 😱 Slukhålet som verkligen slukar. 😱 http://www.svt.se/nyheter/utrikes/gigantiskt-slukhal-i-japanska-staden-fukuoka-reparerades-helt-pa-bara-48-timmar Ja, det är ju per definition själva arbetsbeskrivningen för ett slukhål. Däremot är det snabbt och snyggt lagat, det där skulle vara i här. Undrar hur lång tid Trafikverket skulle ta på sig för att lappa ihop det där gigantiska hålet hålet? Får man säga så utan att reta upp ursprungsbefolkningen? Ja, "lappa ihop" alltså? Annars låter det som ett norrländskt bröllop kan jag tycka. Vidare, om en same blir reparatör, kan man kalla honom/henne för laglapp? Det är ett satans grävande här i kommunen. Ibland får man för sig att ett gäng gräver ett hål där det är som mest besvärligast och lagar ihop därefter. Efter en vecka kommer nästa gäng och gräver på samma ställe i gatan igen för att se vad det första gänget gömde där. Redigerat 16 november 2016 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Det är en galen och ofta ännu mera galen värld... 🙁 Man blir så trött....
Neosus Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Ja, grattis Neosnus! 😄 Tackar! 🙂 Det finns smörgåstårta om ni råkar ha vägarna förbi!
Bluddrik Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Tackar! 🙂 Det finns smörgåstårta om ni råkar ha vägarna förbi! Grattis Neosus. Till vadå? Du kan skicka en bit. Det finns behändiga färdiga små kartonger man kan använda. Du kanske ska hitta ett annat alternativ än Postnord dock.
Bluddrik Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Jaha! Första ep anfallet på länge. Hinner glömma bort hur det känns mellan varven. Skönt att vakna på mitt på golvet utan att haft söder något och inte skadat mig mer än att jag slagit i tårna och har ont i handen. 😐 Epilepsi? Det är skumt. Märker du när du har ett anfall på gång. eller slår det bara till.
Bluddrik Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Det är en galen och ofta ännu mera galen värld... 🙁 Man blir så trött.... Bör inte Eklunds skadestånd gå till skadestånd?
Bluddrik Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Vad har man sådana till? Ja, fåglar alltså. De är inte vad du tror. Sällskap och förströelse hade jag tänkt. Undulater blir iofs billigare. Vad är dom då?
Bluddrik Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 Ja, det är ju per definition själva arbetsbeskrivningen för ett slukhål. Däremot är det snabbt och snyggt lagat, det där skulle vara i här. Undrar hur lång tid Trafikverket skulle ta på sig för att lappa ihop det där gigantiska hålet hålet? Får man säga så utan att reta upp ursprungsbefolkningen? Ja, "lappa ihop" alltså? Annars låter det som ett norrländskt bröllop kan jag tycka. Vidare, om en same blir reparatör, kan man kalla honom/henne för laglapp?
slejnard Postat 16 november 2016 Postat 16 november 2016 😄😑 Tackar! 🙂 Det finns smörgåstårta om ni råkar ha vägarna förbi! Skulle vara gott!
Recommended Posts