Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nä. Det är nog samma gamla. Skrev ihop en liten vers med tanke på lurkandet. Vad tycks? Den kommer kommer kanske från pilsnern jag köpte, och får jag erkänna, har inmundigat.

Som en gädda i vassen, ligger Pazo still

Som en gädda i vassen, slår Pazo till

Som en gädda i vassen, ett Pazo-kill

Men nu var det jag

Med mitt wobblerdrag

Som en gädda ur vassen, ligger Pazo still

Som en gädda ur vassen, här på min grill

Som en gädda ur vassen, Är god med dill

Där ser du ju själv.

😄 Ja djävlar!

PT

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Det var en snygg och rolig dikt, Bluddrix. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Äntligen sänker regeringen sina pensionsfördelar till en vettigare nivå. Skönt att de höjer åldern med 11år och att  de inför en inkomst/tillgångs relaterad pensionsersättning med. 

Frågan är om de kommer att gå tillräckligt långt ner i denna ersättningsnivå för att det ska göra så stor skillnad. Men att de inte kan ta ut pensionen redan vid 50 års ålder är ju helt rätt. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Tack.

Nu har man tupplurat så det blir väl en vaknatt.

Samma här. Vet inte vad jag ska göra dock. 

Postat

Får väl säga tack, efter att ha fimpat den där finken.

Glädjedödare 😆

k9 (oregistrerad)
Postat

Och där har vi en finkjävul till.

Funderar på att skaffa fåglar apropå ingenting.

Vadå för fåglar? 

Har själv haft undulater, nymfparakiter och en blåpannad amazon. 

Problemet med den sista gojan är att de kan bli över 70 år gamla. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Funderar på nymfparakiter, eller nymfkakaduor som dom visst också kallas.

Roliga fåglar med hög grad av personlighet i de fall jag lärt känna dem. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Jaha! Första ep anfallet på länge. Hinner glömma bort hur det känns mellan varven. Skönt att vakna på mitt på golvet utan att haft söder något och inte skadat mig mer än att jag slagit i tårna och har ont i handen.  😐

Postat

Och där har vi en finkjävul till.

Funderar på att skaffa fåglar apropå ingenting.

Vad har man sådana till? Ja, fåglar alltså.

Funderar på nymfparakiter, eller nymfkakaduor som dom visst också kallas.

De är inte vad du tror.

Postat (redigerat)

Ja, det är ju per definition själva arbetsbeskrivningen för ett slukhål. Däremot är det snabbt och snyggt lagat, det där skulle vara i här. Undrar hur lång tid Trafikverket skulle ta på sig för att lappa ihop det där gigantiska hålet hålet?

Får man säga så utan att reta upp ursprungsbefolkningen? Ja, "lappa ihop" alltså? Annars låter det som ett norrländskt bröllop kan jag tycka.

Vidare, om en same blir reparatör, kan man kalla honom/henne för laglapp?

Det är ett satans grävande här i kommunen. Ibland får man för sig att ett gäng gräver ett hål där det är som mest besvärligast och lagar ihop därefter. Efter en vecka kommer nästa gäng och gräver på samma ställe i gatan igen för att se vad det första gänget gömde där.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Tackar!  🙂

Det finns smörgåstårta om ni råkar ha vägarna förbi! 

Grattis Neosus.

Till vadå?

Du kan skicka en bit. Det finns behändiga färdiga små kartonger man kan använda. Du kanske ska hitta ett annat alternativ än Postnord dock.

Postat

Jaha! Första ep anfallet på länge. Hinner glömma bort hur det känns mellan varven. Skönt att vakna på mitt på golvet utan att haft söder något och inte skadat mig mer än att jag slagit i tårna och har ont i handen.  😐

Epilepsi? Det är skumt. Märker du när du har ett anfall på gång. eller slår det bara till.

Postat

Vad har man sådana till? Ja, fåglar alltså.

De är inte vad du tror.

Sällskap och förströelse hade jag tänkt. Undulater blir iofs billigare.

Vad är dom då?

Postat

Ja, det är ju per definition själva arbetsbeskrivningen för ett slukhål. Däremot är det snabbt och snyggt lagat, det där skulle vara i här. Undrar hur lång tid Trafikverket skulle ta på sig för att lappa ihop det där gigantiska hålet hålet?

Får man säga så utan att reta upp ursprungsbefolkningen? Ja, "lappa ihop" alltså? Annars låter det som ett norrländskt bröllop kan jag tycka.

Vidare, om en same blir reparatör, kan man kalla honom/henne för laglapp?

10903.gif?width=520&mode=crop&scale=both

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.