Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Det är ganska länge sedan jag har spelat in lite oljud nu. Men har börjat spela lite i coverbandet nu (igen) så det är kul att spela musik iallafall.

Jag borde ju göra klart ett demo och se om du och/eller Slej var sugna på att lägga en gurka eller två på den. 

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Herre jösses vad bibeln är tramsig förresten. Gud är ju inte alls särskilt god mot människan så långt som jag kommit i gamla testamentet. Hoppas den tar sig när Jösses föds. Men jag har ungefär 20st böcker kvar till nya testamentet och den kristna delen av jösses böckerna.  😐  😐  😐 

Funderar på att skippa till koranen för att se hur det hela slutar.  😛

k9 (oregistrerad)
Postat

Allt utom kaffe! ☺️

Jo man får skriva om kaffe. Men bara om man gör det respektfullt och av kärlek. 

Du ska icke andra drycker hava, ty kaffe är den ända drycken. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Kritiserade nyss bibeln och satte ett pommes i halsen. Hostade upp det men fick snyta ut det genom näsan. En ny typ av smärta som jag aldrig känt förut. Intressant men lätt en upplevelse jag kunnat vara utan. Kanske får fundera på var jag skriver som farsan där uppe och hans son Jösses.  😛

Postat

bibelns gud är inte jesus alltid, särskilt i gamla testamentet handlar det ibland om demon-gudar

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag vet att Jesus ifrågasatte mycket av det som sades i gamla testamentet, därför ser jag fram emot att komma dit så småningom. Men mitt intresse av bibeln är ju politiskt för att förstå vår kultur samt historia och grundar sig inte på ett religiöst intresse från min sida. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Undrar om man skulle ge musikteorin ett försök till.  😏  😊

k9 (oregistrerad)
Postat

Beror ju på taktiken lite. Oftast så kommer man överens om priset innan man gör en låt. 

Kommer den framföras i radio/TV i reklamsammanhang så kan det ju vara bra att du är med i STIM. Men det kan vara en orsak för företaget att inte använda låten med om de vill spara pengar istället. 

Ibland kan det kanske löna sig att bjuda på låten och bara hoppas på att man får cred för den. Ska du försöka skriva fler låtar åt andra företag sedan så kan det vara mer värt att de gör reklam för dig som låtmakare istället. Sedan så kan man ju söka stipendium för att kunna jobba lite utan att ta så mycket betalt. Men du behöver ju inget stipendium då du har jobb såklart. 

Men ofta kan man få en bra summa pengar för ett sådant jobb. 10-20 tusen är inte ovanligt. Men då brukar man oftast inte STIM registrera verket utan låter företaget sprida låten så mycket de vill. Och hoppas på att få fler jobb från dem eller att de reckommenderar dig som låtmakare för andra företagare. Ska företaget marknadsföra sig hårt med denna låt så kan en betydligt större summa vara aktuell med. 

Är du osäker så kan du ju bjuda på denna låt för att kolla av läget lite. Du kanske kan få ett liftkort på några år med lite tur. 😉 

k9 (oregistrerad)
Postat

Ser ut som att PostMord har dödat en deadline på leveransen. Det jobbiga nu är ju att man inte bara undrar när man får paket man väntar på. Frågan är om man får det alls och vilket skick det är i när man väl får det.  😕  😠  🙁  😠  😠  😠

k9 (oregistrerad)
Postat

Tre paket valfritt kaffe för 69 kr. Jo jag tackar ja!  🥰 

Max två köp dock. 😏 

Men 6 paket för under 140 kr är bra det med.  🙂 

Särskilt när man slipper konka hem en val med detta erbjudande.  😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Då kommer jag ju ha kaffe hemma nästan ända tills det blir julkaffe och julpriser. Köpte på mig en massa Arvid Nordquist kaffe förra månaden. 

Får nog bli Zoegas denna gång. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Japp! En kunglig 69:a 

k9 (oregistrerad)
Postat

Nu står min gurka här och får vänja sig vid mitt inomhusklimat. Undrar dock hur jag kunde glömma bort att köpa ett set strängar samtidigt. Fabrikssträngarna var dessutom sämre än på t ex en Ibanez verkar det som. Men jag har inte ens stämt den ordentligt än. 

Ska bli intressant att mecka med den då det är den första gurkan jag köpt och som kommer direkt från fabrik utan att någon i butiken ens sett över den en smula. Antar att det kommer bli en massa småjusteringar av både det ena och det andra. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Man blir ju inte direkt sugen på den bilden. 

k9 (oregistrerad)
Postat

14650072_10153992140075905_5770624355251

😳

(...kan man mäta hårdheten i MB?)

😳  😮  🤪  😱

k9 (oregistrerad)
Postat

Du blir kanske förvånad - jag tror det finns en anledning till att Silvia brukar gå omkring och småle.

Fast om man frågar DoL så är det ju drottningen jag borde DoLa. För hon är ju mera i mins smak enligt honom. 😳 

Nu får jag en sexuell identitetskris känner jag. 😱

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.