Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jaha. Jag läste att skivbromsar är bäst mot vinterslask, men dessa kanske är ännu bättre?

Skivbroms ska va bäst. Skivbroms är dock ganska svårt att få till single speed. Ramen jag ville ha hade inte fästen för det. Inte heller den typ av hjul jag ville ha. Sen är det mindre krångligt med Canti än skivor. Sparar lite vikt också. 🙂

Annons
Postat

Skivbroms ska va bäst. Skivbroms är dock ganska svårt att få till single speed. Ramen jag ville ha hade inte fästen för det. Inte heller den typ av hjul jag ville ha. Sen är det mindre krångligt med Canti än skivor. Sparar lite vikt också. 🙂

Kör du utan växlar? Varför då?

Postat (redigerat)

Hardcore och vilken raggreplik vid baren... "By the way, jag har single speed"

Eller är det fixed gear till och med? DET är hardcore!!!

... och ännu mer hard core blir det om man skippar bromsarna helt! 😑

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Jag hämtade en grej från 4Sound på ICA-posten igår, inte min närmaste ICA utan på andra sidan Lund. I stället för att cykla hem den vanliga vägen därifrån tänkte jag försöka hitta en genväg. Det är inte en del av Lund jag känner så väl så det blev en chansning. Klockan var runt fem på kvällen och det var mörkt och dimmigt.

Så jag trampade iväg från ICA österut, cyklade strax norr om ett studentområde, kom mirakulöst under motorvägen men visste inte riktigt var jag hamnat, förmodligen i närheten av ESS-bygget. Det fanns ett stort hus i min färdväg en bit bort som jag inte kunde se vad det var - och så tog vägen slut. Cyklade tillbaka en bit och fann en ny väg som gick åt nordost - lite fel riktning - men jag tog den ändå. Hade en tid att passa så det var inte läge att vända tillbaka.

Vägen var en gammal sprucken betongväg. Det var som om jag var med i en Stephen King-historia. Efter ett tag stod det en skylt till Odarslöv och en skylt pekade bakåt, Lund 4 km. Var alltså på väg åt helt fel håll. Vände om och kom till en skylt som sa Utmarksvägen. Tyckte det lät som något nära där vi bor.

Nu var det mörkt och dimmigt. Gatlyktorna tog slut. Där fanns några enstaka hus bara. Riktigt ruggigt. Dimmigt och nermörkt. I hörlurarna hade jag spooky musik som gjorde det till en verklig skräckis.. Kanske skulle snart en skylt dyka upp med texten Här slutar allmän väg och en mörk gestalt med en yxa glida fram ur de dimmiga skuggorna.

Plötsligt utan att fatta hur var jag framme vid en av vägarna där jag bor. Ett par minuter till så var jag hemma.

Får nog sluta handla av 4sound.

Postat

Själv har jag sju snusklösa växlar.

Postat

😑☺️

Gissa vad jag tog efter LUNCH?!?!

En KPD! ☺️😄

Tog en före, en under och en efter lunch! Ska de va så ska de va!

Postat

😑☺️

Gissa vad jag tog efter LUNCH?!?!

En KPD! ☺️😄

Tog en före, en under och en efter lunch! Ska de va så ska de va!

Blev lite många koppar det!

Postat

Jag har en fixie också, utan bromsar 😑

Denna --> https://www.dropbox.com/s/b9ooklk822rh9hl/2013-04-28%2019.33.24.jpg?dl=0

Postat (redigerat)

Det är riskabelt att ha hörlurar med musik är man är irl. Folk blir påkörda och mördade och allt möjligt.

...eller så cyklar de vilse.

Nåja, huvudsaken är att han inte cyklade ner i ett slukhål; då kunde hela episoden slutat riktigt tråkigt 😮😑

Redigerat av CHAE
Postat

Fanns inga slukhål på 60-talet. Vem hittade på dem? [...]

Hin Håle givetvis 😑

Postat

Det är inte hålet som räknas utan det som är runt om kring. Vad är ett hål utan sin ost t ex? Utan osten, inget hål. 😑 Vad är egentligen ett hål?

Postat

Det är inte hålet som räknas utan det som är runt om kring. Vad är ett hål utan sin ost t ex? Utan osten, inget hål. 😑 Vad är egentligen ett hål?

"Det är inte kulan som dödar dig. Det är hålet."

Laurie Anderson

Postat (redigerat)

Vad är en donut utan sitt hål? Vad är hålet utan sin donut... Resonemanget går alldeles säkert att översätta in på det sexuella området också. Tur att jag är så pryd och väldresserad att jag inte tar sådana hå... ord i min mun. 😑

(host)... Joråsåatte...

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Det är riskabelt att ha hörlurar med musik är man är irl. Folk blir påkörda och mördade och allt möjligt.

"Jag fick tinnitus när jag lyssnade på musik i hörlurar..."

"Pffft, det är väl inget.. jag blev mördad!"

Postat

☺️

Frågan är ju om man är irl när man har på sig lurar..?

😆

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.