Pico Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Att utbildningen krävdes för att han skulle ha möjlighet att arbeta vidare, konstig formulering när det är praktikplats han har haft, betyder väl inte samma sak som att han skulle ha fått jobb om han gått igenom den, utan snarare att han då kunde ha sökt arkitektjobb, som jag förstår det. Bra poäng! "påbörja en utbildning" låter även som något annat än att bara "läsa en kurs", även om det inte nödvändigtvis behöver vara så. Men det låter lite som att han saknar ett halvt program eller liknande.
Bluddrik Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Är det nån som har sett del ett av svartsjön? Var det bra? Det är visst repris vid midnatt.
Pico Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Är det nån här som bor norr om polcirkeln? Ptja, den södra...
Bluddrik Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Bra poäng! "påbörja en utbildning" låter även som något annat än att bara "läsa en kurs", även om det inte nödvändigtvis behöver vara så. Men det låter lite som att han saknar ett halvt program eller liknande. Jag inbillar mig att det skiljer en del på hur man bygger här och i irak, men jag kan ju ha fel. Det är smartare att köra utan utbildning. Jag har då aldrig haft nån nytta av min.
Pico Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Jag inbillar mig att det skiljer en del på hur man bygger här och i irak, men jag kan ju ha fel. Det är smartare att köra utan utbildning. Jag har då aldrig haft nån nytta av min. Ptja, ingen utbildning här som sagt... jag tjänar ju på sätt och vis mer än en del kollegor då jag inte har några studielån. Men då bygger jag inte hus heller...
Bluddrik Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Ptja, ingen utbildning här som sagt... jag tjänar ju på sätt och vis mer än en del kollegor då jag inte har några studielån. Men då bygger jag inte hus heller... Blev du skoltrött?
k9 (oregistrerad) Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 (redigerat) Jag inbillar mig att det skiljer en del på hur man bygger här och i irak, men jag kan ju ha fel. Det är smartare att köra utan utbildning. Jag har då aldrig haft nån nytta av min. Det blir lätt en fördom att dessa länder har sämre utbildningar än våra länder har när det kommer till universitet osv. Men ofta så kan de ha bättre utbildningar men att det är en lyx som de flesta inte kan uppnå att gå på universitetet. De rika och medelklassen har det ofta betydligt bättre ställt än de fattigaste i landet har. Se USA t ex det är ett välstånds land där universitet är uteslutet för den största delen av folket, ändå så har de ju bra utbildningar och attraktiva utbildningar. För att ett universitet ska få kallas universitet så måste det ju uppfylla internationella krav, så vitt jag förstått det. Att han haft praktik och skulle få jobb om han haft denna utbildning så är det ju snarare ett tecken på att han var bra på sitt jobb, allt annat blir ju bara spekulationer just nu. Jo att det förmodligen är en utbildning och inte en vanlig kurs är nog rätt antagande. Men samtidigt så är ju alla utbildningar baserade på olika kurser som är betydligt mer avancerade än t ex en pianokurs eller liknande. Går man en barnskötare utbildning så ingår ju en kurs i pedagogik, en i omvårdnad, en i psykologi osv. Så det var så jag använde ordvalet kurs i detta fall. Att man bygger olika i Irak och i Sverige betyder ju inte att det är fel på utbildningen i Irak. Däremot så är det ju stora problem med hur de bygger när det är byggherrarna som bygger utan att deras byggen kontrolleras så noga. När det kommer till rent byggnadstekniska frågor så är det ju lätt att läsa på om regler och behov för det landet och området man ska bygga i. Sedan så är det ju oftast så att arkitekten ritar och planerar medans en ingenjör som står för själva byggandet och säkerställer det tekniska. Redigerat 21 oktober 2016 av k9
Bluddrik Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Att han haft praktik och skulle få jobb om han haft denna utbildning så är det ju snarare ett tecken på att han var bra på sitt jobb, allt annat blir ju bara spekulationer just nu. Det står inte att han skulle få jobb.
k9 (oregistrerad) Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Det står inte att han skulle få jobb. Det står att efter hans praktik så är det bara en kurs som skulle behövas för att han skulle kunna jobba som arkitekt här i Sverige. Det är ju ett tecken på att han fått godkänt av det ställe han jobbat på. Det är ju en form av yrkesmässig bekräftelse som du frågade efter. Men nu blir det bara hårklyverier tycker jag.
Dark Of Light Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 (redigerat) Är det nån som har sett del ett av svartsjön? Var det bra? Det är visst repris vid midnatt. Näeh... Intresset slaknade lite redan i början då Schyffert (av alla personer) plötsligt dyker upp med en föga övertygande skådespelarinsats och då har han egentligen bara gått fram några meter. Annars kändes det hela som en typisk nordisk samproduktion. En skräckhistoria där man plockat fram allt från tidigare amerikanska skräckfilmer. En hög ungdomar anländer till ett övergivet skidhotell och en av ynglen avser köpa stället. In i denna handling vävs mystiska bokstavskombinationer, dockor, knarrande dörrar, knack i väggar, en mystisk vaktmästare och objudna, lätt aggressiva gäster. Det kändes som en något vuxnare julkalender. Antingen tar den sig eller inte men frågan om jag orkar bry mig. Är det strul med soundcloud nu? Ja. Redigerat 21 oktober 2016 av Dark Of Light
Neosus Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Näeh... Intresset slaknade lite redan i början då Schyffert (av alla personer) plötsligt dyker upp med en föga övertygande skådespelarinsats och då har han egentligen bara gått fram några meter. Annars kändes det hela som en typisk nordisk samproduktion. En skräckhistoria där man plockat fram allt från tidigare amerikanska skräckfilmer. En hög ungdomar anländer till ett övergivet skidhotell och en av ynglen avser köpa stället. In i denna handling vävs mystiska bokstavskombinationer, dockor, knarrande dörrar, knack i väggar, en mystisk vaktmästare och objudna, lätt aggressiva gäster. Det kändes som en något vuxnare julkalender. Antingen tar den sig eller inte men frågan om jag orkar bry mig. Ja. Borgafjäll!
Dark Of Light Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Borgafjäll! 😳 7-0 till Sverige mot Iran... i fotboll då... Fantastiskt att ha så många fotbollsspelande familjemedlemmar och att alla hamnat i samma Iranska lag. (Det står I.R Iran i ryggen på allas tröjor) 😛 Undrar hur de tas emot när de åker hem? Någons heder har de stackarna säkert trampat på i och med detta. Stening, stegling, halshuggning eller poff, borta bara?
k9 (oregistrerad) Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Kollar Idol nu. Önskar att jag hade något bättre att göra. 😐
Bluddrik Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Det står att efter hans praktik så är det bara en kurs som skulle behövas för att han skulle kunna jobba som arkitekt här i Sverige. Det är ju ett tecken på att han fått godkänt av det ställe han jobbat på. Det är ju en form av yrkesmässig bekräftelse som du frågade efter. Men nu blir det bara hårklyverier tycker jag. Det tycker inte jag. Att han skulle kunna jobba betyder inte nödvändigtvis att han någonsin får ett jobb.
k9 (oregistrerad) Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 (redigerat) Det tycker inte jag. Att han skulle kunna jobba betyder inte nödvändigtvis att han någonsin får ett jobb. Som sagt hårklyverier. Att de fattas arkitekter och att han bara är en kurs ifrån att kunna jobba i Sverige är ju något som du väljer att inte se. Se över dina egna argument istället. -Hur vet du att han inte har den kompetens som man behöver för att jobba här? -Hur vet du att hans utbildning inte räcker till annat än att köra taxi? -Tor du att det bara är att gå till SCN och få ett studielån? -Varför är han dum för att han kör taxi? -Råder det verkligen ingen brist på arkitekter i Sverige? Redigerat 21 oktober 2016 av k9
Dark Of Light Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Kollar Idol nu. Önskar att jag hade något bättre att göra. 😐 Du kan ju alltid... Sänka några dunkar diesel utan sugrör, skjuta revolver, klubba ihjäl sälungar, harpunera något utrotningshotat, bomba Hanoi, lyssna på George Thorogood, helikopter-jaga mastodonter, göra en halsduk av bacon, pissa på en burhamster, slicka på bly, skräpa ner, beställa 800m spandex, bänkpressa en Hummer, trampa på en uteliggare, beställa flera luftanfall, generellt nuppa runt, röka piptobak ur bara händerna, borsta tänderna med en kaktus, titta enbart på den första kvarten av ”Saving Private Ryan”, äta gul snö (det kan ha varit öl), ta på mig en lila skjorta för att sedan elda upp den, pissa i motvind, sparka på barnvagnar, äta rost, slå rullen med spandex på en pensionär, slicka bort kromet på en dragkrok, äga en JA 37 Viggen, dricka kvicksilver, spy som underhållning, använda fotogen som parfym, slå in skäggstråna med en slägga och bita av de inifrån, bli vän med en insekt för att senare svika den, tälja i gjutjärn, stimulera mig med ett bilbatteri och ett par startkablar, äta taggtråd och sedan skita napalm. Bara som ett förslag alltså.... 😑
k9 (oregistrerad) Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Startade ett spel på datorn istället. Bra förslag annars.
Bluddrik Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Som sagt hårklyverier. Att de fattas arkitekter och att han bara är en kurs ifrån att kunna jobba i Sverige är ju något som du väljer att inte se. Se över dina egna argument istället. -Hur vet du att han inte har den kompetens som man behöver för att jobba här? -Hur vet du att hans utbildning inte räcker till annat än att köra taxi? -Tor du att det bara är att gå till SCN och få ett studielån? -Varför är han dum för att han kör taxi? -Råder det verkligen ingen brist på arkitekter i Sverige? Varför är du alltid så förtvivlat angelägen om att ha rätt?
Dark Of Light Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Nej men vahettere...fint väder!Det regnar 🙂
Gäst Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Nån mer än jag som tycker Jessica Folcker är en bra sångerska?
Bluddrik Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Nån mer än jag som tycker Jessica Folcker är en bra sångerska? Vad har hon gjort för låtar?
k9 (oregistrerad) Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Varför är du alltid så förtvivlat angelägen om att ha rätt? Varför får man inte säga emot dig när du postar något? Varför är du så förtvivlat angelägen om att ha rätt? Jag ifrågasätter det du skriver när jag inte håller med dig, får jag inte göra det? Tycker det är intressant att diskutera dessa saker för att det roar mig. Är ju van vid att argumentera på detta sätt under mera seriösa förhållanden. I denna tråd så är det inte något annat än att hålla igång tankesättet och så kan man slarva lite här för att det inte är så viktigt. Det roar mig att tramsa om skitfrågor här, helt enkelt. Men hur tycker du att dina argument håller och vad är syftet med det du skriver ang just denna länk som du postade?
k9 (oregistrerad) Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Nån mer än jag som tycker Jessica Folcker är en bra sångerska? Jo jag gillar hennes lätt tårfyllda röst.
Bluddrik Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Varför får man inte säga emot dig när du postar något? Varför är du så förtvivlat angelägen om att ha rätt? Jag ifrågasätter det du skriver när jag inte håller med dig, får jag inte göra det? Tycker det är intressant att diskutera dessa saker för att det roar mig. Är ju van vid att argumentera på detta sätt under mera seriösa förhållanden. I denna tråd så är det inte något annat än att hålla igång tankesättet och så kan man slarva lite här för att det inte är så viktigt. Det roar mig att tramsa om skitfrågor här, helt enkelt. Men hur tycker du att dina argument håller och vad är syftet med det du skriver ang just denna länk som du postade? Jag tycker jag blir motsagd här hela tiden. Dig borde jag som jag sagt tidigare avhålla mig från att diskutera med. Att du inte förstår när jag skämtar är en sak, men hur du kan få för dig att killen skulle ha ett garanterat jobb efter en kurs och bita dig fast i den ståndpunkten in absurdum fattar jag bara inte. I övrigt får det va bra så.
Bluddrik Postat 21 oktober 2016 Postat 21 oktober 2016 Det är en film på kanal 9 sen som heter Matchstick Men. Verkar inte så dum.
Recommended Posts