Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Det är ju självklart att det är ett problem att vi har utbildade personer som inte får något annat än jobb som dom är så totalt överkvalificerade för bara för att de har fel efternamn och ursprung. Det blir ju många som inte får den anställning och den lön de borde vara värda. Förutom ett moraliskt och socialt problem så är det ju ett stort problem för individen. 

Postat

Det är ju självklart att det är ett problem att vi har utbildade personer som inte får något annat än jobb som dom är så totalt överkvalificerade för bara för att de har fel efternamn och ursprung. Det blir ju många som inte får den anställning och den lön de borde vara värda. Förutom ett moraliskt och socialt problem så är det ju ett stort problem för individen. 

Den här mannen är inte utbildad för att arbeta som arkitekt i Sverige. I stället för att ägna livet åt att gnälla över att allt inte är perfekt tar han det jobb han kan få och gör det så bra han kan. Hatten av för honom.

Postat

alcohol är din enda vän

Women an´ Whisky, are my only friends.

One gives me strengt, one just pretends...

Därför blev jag Leg. Nuppolog. Bra va!? 🙂

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Den här mannen är inte utbildad för att arbeta som arkitekt i Sverige. I stället för att ägna livet åt att gnälla över att allt inte är perfekt tar han det jobb han kan få och gör det så bra han kan. Hatten av för honom.

Inte utbildad för att var arkitekt här, vad menar du med det och hur vet du det? 

Vist är det bra att han tar det jobb han får. Men frågan är om han inte borde kunna erbjudas ett bättre jobb med sin utbildning. Problemet ligger ju inte i att han har ett jobb utan snarare att han besitter en kunskap som inte utnyttjas på rätt sätt. 

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Nintendo Switch verkar ju kul.  🙂 

k9 (oregistrerad)
Postat

Arkitekten i fråga saknade en datakurs för att kunna jobba med istället för att köra buss. Vore det inte bättre att han fick gå den kursen istället? Då skulle han ju bidra mera till samhället om han fick jobba som arkitekt, menar jag. 

Men vist är det bra att han fick ett jobb och kunde ta hit sina anhöriga tack vare det. 

k9 (oregistrerad)
Postat

fa8b3dae206b5f93085bba0ca32bdaab.jpg

Oj! Vilken skillnad tomteluvan gjorde. Ser ju inte alls som du gör på din avatar. 

Postat

Arkitekten i fråga saknade en datakurs för att kunna jobba med istället för att köra buss. Vore det inte bättre att han fick gå den kursen istället? Då skulle han ju bidra mera till samhället om han fick jobba som arkitekt, menar jag. 

Varför skulle han "få gå" kursen menar du? Han kunde väl ha gått den kanske om han tagit studielån, men varför han skulle få gå den med betalt uppehälle förstår jag inte. Det råder så vitt jag vet ingen arkitektbrist i Sverige.

k9 (oregistrerad)
Postat

Är han så jävla dum att han sätter sig och kör buss får han väl skylla sig själv.

Men det är ju bra att han får köra buss ändå. Men att vi i landet har en skriande brist på arkitekter och inte kan erbjuda en kunnig sådan en kurs är ju konstigt. Men nu kan det ju hända att någon arkitektfirma kan erbjuda en kurs för honom och andra i samma sits med lite tur. 

Att ta ett CSN lån var förmodligen ingen lösning för att han skulle kunna ta hit sin familj heller. De pengarna räcker inte så långt alls. Med tanke på att han har ett yrke som vi saknar utövare av så skulle han ju lika gärna kunna kommit hit som yrkesinvandrare på sätt och vis. 

Postat

Nu var han väl medelålders utan kontakter, och utan kunskaper om hur man bygger i Sverige mm. Dessutom vet inte om han var någon bra arkitekt. Vissa yrken har väl någon slags validering man kan gå igenom. Jag vet inte om det finns för arkitekter eller inte.

När det gäller läkare finns det ju hur många som helst som jobbar fast deras kunskaper i svenska språket är lite så där. Mitt senaste läkarintyg hade massor av felstavningar och hade jag behövt ta upp något allvarligare än ett förnyat intyg kunde det ha blivit knepigt.

k9 (oregistrerad)
Postat

Det står ju att han haft praktikplats här i Sverige skulle fått jobb bara han hade denna datakurs. "Efter praktik på ett arkitektkontor i Lund återstod en datorutbildning för att ha möjlighet att arbeta vidare som arkitekt i Sverige. Men där och då var det inte möjligt att påbörja en utbildning, menar han." 

k9 (oregistrerad)
Postat

Något spännande på TV ikväll?  😲

Postat

Det står ju att han haft praktikplats här i Sverige skulle fått jobb bara han hade denna datakurs. "Efter praktik på ett arkitektkontor i Lund återstod en datorutbildning för att ha möjlighet att arbeta vidare som arkitekt i Sverige. Men där och då var det inte möjligt att påbörja en utbildning, menar han." 

Att utbildningen krävdes för att han skulle ha möjlighet att arbeta vidare, konstig formulering när det är praktikplats han har haft, betyder väl inte samma sak som att han skulle ha fått jobb om han gått igenom den, utan snarare att han då kunde ha sökt arkitektjobb, som jag förstår det.

Postat

Håller med, här har man ett svennenamn och då är det kört. Jag menar, kvalificerad är jag i och med att jag varit scout samt hyser ett agg mot den värld vi lever i rent generellt. Det i kombination med att jag inte har någon utbildning så borde jag ju egentligen bli headhuntad... men ändå får jag inte gå med i IS. 😛

Postat

Något spännande på TV ikväll?  😲

Inte ett skit idag heller.

Håller med, här har man ett svennenamn och då är det kört. Jag menar, kvalificerad är jag i och med att jag varit scout samt hyser ett agg mot den värld vi lever i rent generellt. Det i kombination med att jag inte har någon utbildning så borde jag ju egentligen bli headhuntad... men ändå får jag inte gå med i IS. 😛

😆 :lol: 😆

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.