Bluddrik Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Kul att våra möten med kungen var så lika men nästan tvärtom ändå. Själv har jag bara serverat ljummen cider till drottningen. Tupplurade mig förbi UG. Var det nåt bra?
k9 (oregistrerad) Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 😄 Ja, djävul! Hans knulliga höghet hade nog "äventyra" en smula med fröken Henemark antar jag. HA killens buttplug då? Blev ju fel när jag började i den ordningen. Inte lika kul. Haha! Jobbade på min kusins företag och som sålde överskottsprylar och saker från polisen hittegods osv. En dag kom det in en biker med en tjej. Bägge var som klippta och skurna ur någon MC film och såg ut att kunna ha passat som modeller. Han kliver fram till kassan och frågar om vi har några arslepluggar. Arslepluggar frågar jag. Ja! Arslelpluggar säger han igen. Tjejen ser besvärad ut och jag tycker att han är onödigt grov i munnen då hon börjar att vrida på sig och blir så besvärad. Vadå arslepluggar tänker jag och frågar om han menar tamponger. Nu ser tjejen glad ut så jag tror att jag gissade rätt. Men nej säger han. De blir nog lite stora eftersom det är tjejen som ska ha dem. I öronen. Nu står hon och studsar av glädje och jag börjar inse att det är någon som driver med mig. Vadå arslepluggar frågar jag igen. Arslepluggar säger han och ser nästan förbannad ut och jäkligt förbryllad verkar han vara med. Tror att jag kommer åka på stryk nu. Vem har sagt något om arselpluggar? säger han nästan uppgivet. Jag står tyst och blinkar och är ännu mera förvånad än han. Nu gapskrattar tjejen och han stirrar på henne och det är hans tur att vara den som verkar vara mest förvånad. Hon skrattar så att hon inte ens kan prata. Då går det upp ett ljus för knutten. Han pekar på bägge sina öron med en överdrivet tydlig rörelse och talar tydligt och använde läpparna så att man skulle kunna läsa på dem även fast man inte kan läsa och säger. Hörselpluggar! Du vet såna som man har i öronen för att inte skada hörseln... Då inser jag att jag hört fel och trott att han sagt arslepluggar hela tiden. Han har inte märkt att jag hört fel och själv sagt arslepluggar. Men tjejen hörde hela tiden vad som blev fel. Hon var inte generad alls. Hon blev besvärad för att hon inte ville börja skratta åt oss, eller så var det bara roligt för henne att lyssna hur det hela skulle sluta. Har för mig att jag svara tyvärr så har vi inga. Men du kan ta de jag inte har själv för de fungerar tydligen bra ändå. Gissa om jag fick många förfrågningar från stans MC folk om jag hade några arslepuggar att sälja... kunde få frågan 4-5 gånger en fredag eller lördag. På MC klubbarna skakade de bara på huvudet och skattade åt mig när de såg mig. De visste ju att jag itne skulle höra några kommentarer så det var ju ingen idé för dem att säga något alls... Haha!
k9 (oregistrerad) Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Jo fast med "äventyra" så menade jag inte "DoLa" 😛 utan att ge sig ut och hoja utan att ha koll på vart man är. Bara för att förtydliga det. 😊
k9 (oregistrerad) Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Själv har jag bara serverat ljummen cider till drottningen. Tupplurade mig förbi UG. Var det nåt bra? Går väl att se på SVTplay nu? Vet inte vad det handlade om idag. Bastade mig förbi det istället. Var det något intressant ämne i UG idag?
k9 (oregistrerad) Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Då vet jag. Vem var det du hade träffat på tåget nu igen Bluddrik? Var det Meduza? Har för mig att du skrev något om det när jag berättade om mitt möte i skogen första gången.
Dark Of Light Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Jo fast med "äventyra" så menade jag inte "DoLa" 😛 utan att ge sig ut och hoja utan att ha koll på vart man är. Bara för att förtydliga det. 😊Hahah... DoLa 😄
Bluddrik Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Då vet jag. Vem var det du hade träffat på tåget nu igen Bluddrik? Var det Meduza? Har för mig att du skrev något om det när jag berättade om mitt möte i skogen första gången. Jäpp. Jag gick på tåget i tranås och skulle till linköping och åkte i första klass. När jag gick på tåget hamnade jag jämte en snubbe med en stor kasse bärs på golvet, vilket väl inte är så vanligt i första klass. Vi började prata och kom in på musik och han sa att han hade band och brukade va ute och lira. Jag kände inte igen honom och frågade om han var någon man borde känna igen, och han sa att jag brukar kalla mig för Eddie Meduza. Jag visste inte mycket om denne, men hade sett honom några gånger på TV och hade för mig att han då var svarthårig men nu såg han ut som han gör på de flesta fotografier. Vi satt i en kupé som är stor som en fjärdedels eller tredjedels vagn, om det är något ni känner igen, så man hörde vad folk pratade om och när han presenterade sig på detta sätt avstannade all övrig konversation, och all verksamhet var inriktad på oss. Vi satt och snackade till linköping och han sa bl a att han hade två band som han använde beroende på var han spelade. Han var hur trevlig som helst, och välformulerad osv. Han verkade i bra form också, fast han bara hade ca 10 år kvar i livet. Det är väl så nära jag har kommit någon slags "kändis" men det har varit en bra historia att ha att dra i situationer med folk där man inte haft så mycket cred.
slejnard Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Intressant. John norum turnerade med honom där ett tag innan europe slog igenom. Spelade när kungen besökte Älvsbyn för nåt år sen. Men han var inte på plats å lyssnade! Men har jag då träffat nån kändis? Ja vi spelade med far out när filmen jägarna hade fest IOM att filmen nästan var klar. Det dansades å tjoades
slejnard Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Sen for vi utomlands via Stockholm å då åkte Lassgård med samma plan till Luleå o kom fram å tackade för senast ☺️
Bluddrik Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Sen for vi utomlands via Stockholm å då åkte Lassgård med samma plan till Luleå o kom fram å tackade för senast ☺️ Kände han igen dig alltså? Herrejävlar.
slejnard Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Kände han igen dig alltså? Herrejävlar. Haha 😄 ja visst fan är det maxxat!?
Bluddrik Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 (redigerat) It's eh.....enough? Eh....nä...... Redigerat 19 oktober 2016 av Bluddrik
Bluddrik Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Automatisering är framtiden. Väldigt intressant program på svt, Den automatiserade framtiden. Den automatiserade framtiden
Bluddrik Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Valdebatt i USA inatt igen. Tur att man har tupplurat.
Bluddrik Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Folk är verkligen hyggliga och omtänksamma i kompressortråden. Tom Diehard.
Memphis Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Folk är verkligen hyggliga och omtänksamma i kompressortråden. Tom Diehard. Det var ju en Release att höra, är nog pga av det intressanta ämnet som ingen går till Attack.
Bluddrik Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Det var ju en Release att höra, är nog pga av det intressanta ämnet som ingen går till Attack. Diehard har gått till attack mot mig sen första dagen jag checkade in. Oftast på en väldigt låg level. Det är väl förmodligen pga ämnet hans nivå är så smooth nu.
Bluddrik Postat 19 oktober 2016 Postat 19 oktober 2016 Du sköna nya land. http://www.dalademokraten.se/blaljus/brott/friad-for-grov-valdtakt-far-140-000-av-staten
Pico Postat 20 oktober 2016 Postat 20 oktober 2016 Väldigt intressant program på svt, Den automatiserade framtiden.Den automatiserade framtiden Ett måste se-program för egen del... tur jag har min expertis inom just IT-automation. Det knasiga är att jag har till och med börjat automatisera viss automation men gissningsvis kommer jag inte automatisera bort mig själv, det lär väl någon annan se till. 😄
Bluddrik Postat 20 oktober 2016 Postat 20 oktober 2016 Ett måste se-program för egen del... tur jag har min expertis inom just IT-automation. Det knasiga är att jag har till och med börjat automatisera viss automation men gissningsvis kommer jag inte automatisera bort mig själv, det lär väl någon annan se till. 😄 I så fall kommer kapitalismen att ta hand om dig. Det har den alltid gjort förut enligt några ekonomer i programmet.
Dark Of Light Postat 20 oktober 2016 Postat 20 oktober 2016 Du sköna nya land. http://www.dalademokraten.se/blaljus/brott/friad-for-grov-valdtakt-far-140-000-av-staten Ja fy faen... 😠 Ett måste se-program för egen del... tur jag har min expertis inom just IT-automation. Det knasiga är att jag har till och med börjat automatisera viss automation men gissningsvis kommer jag inte automatisera bort mig själv, det lär väl någon annan se till. 😄 I så fall kommer kapitalismen att ta hand om dig. Det har den alltid gjort förut enligt några ekonomer i programmet. Man undrar vart det slutar när alla utvecklat (eller invecklat) bort människan från det mesta från jobb till bilkörning och när alla slutat röka, kröka och tanka fossila bränslen? Vad faen ska man göra då? Är det tänkt att alla ska få en medborgarlön och bara gå och dra och "övervaka systemen" medans datakraften och maskiner gör allt? Reinfeldt kommer skita på sig. Samt vad ska staten leva av då? Inga skatteintäkter från nikotin, bränslen, alkohol eller arbete. Jag tror att elen kommer gå upp med en sisådär 5 000% och det kommer tillslut att bli förbjudet att köra sina elbilar på helgerna pga skenande elförbrukning. Lätt att fixa då bilarna då är internet uppkopplade. De kan ju köra och hitta parkering själva, så man behöver inte ens åka med när man ska till city för att sköta ärenden. T o m längstah kommer modereras samt inläggen fyllas i av programmerade datorer där strofer som; "kpd", "nuppa", "jag fattar ingenting" och "man blir ju förbannad" kommer att fyllas på i tråden med jämna mellanrum. Tack vare att våra kaffebryggare är uppkopplade kommer illasinnade terrorister att stänga av bryggarna på morgnarna och utöva utprressning. Näeh... jag är skeptisk... Får svåra 1984 vibbar. Men det har jag ju haft länge, inte minst i musiken. 😆 😎 Vinnarna blir CHAE och jag. Vi går till skogs och under radarn såvida skogen inte är robotiserad den också. 😑 I så fall kommer kapitalismen att ta hand om dig. Det har den alltid gjort förut enligt några ekonomer i programmet. Exaktemente.
k9 (oregistrerad) Postat 20 oktober 2016 Postat 20 oktober 2016 "Once you have seen the slej, ..." I second that. ☺️
Bluddrik Postat 20 oktober 2016 Postat 20 oktober 2016 Är det tänkt att alla ska få en medborgarlön och bara gå och dra och "övervaka systemen" medans datakraften och maskiner gör allt? Reinfeldt kommer skita på sig. Samt vad ska staten leva av då? Inga skatteintäkter från nikotin, bränslen, alkohol eller arbete. Det där togs upp en del i programmet, men jag missade en del där. Frågan är ju om befolkningen i övrigt accepterar att vissa blir stormrika medan dom själva inte har något och vad som skulle hända om detta drivs till sin spets. Alternativet lär väl vara att beskatta produktion/konsumtion/ägande hårdare än i dag. Annars menade några ekonomer i programmet att om automatiseringen drivs upp kommer det att leda till andra jobb. Man jämförde med tygindustrin där antalet anställda steg dramatiskt när de automatiska vävstolarna kom en gång i världen.
Recommended Posts