Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Alltså va fan, jag är hopplös. >___<

Här på jobbet, ute i hallen, så står det en flamingo som någon har köpt. Idag lyckades jag, på vägen till toan, snubbla över den. Jag rättar upp den, klappar den på huvudet och säger "Ursäkta mig". Sen vänder jag mig om och ser en kollega, tillsammans med en kund, flina mot mig.

😆 

Postat

😑 Naturligtvis att klappa den på huvudet är bara nervärderande, det borde du tänkt på. Vad ska denna någon med flamingon till? Ha som husdjur, ska den ätas eller samlar han/hon till en kvintett?

Postat

Robert Redford gör enda rollen i en långfilm i ettan. En rätt fysiskt krävande roll vid 77 års åder, och han gör tydligen fortfarande film vid 80.

k9 (oregistrerad)
Postat

Här på jobbet, ute i hallen, så står det en flamingo som någon har köpt. Idag lyckades jag, på vägen till toan, snubbla över den. Jag rättar upp den, klappar den på huvudet och säger "Ursäkta mig". Sen vänder jag mig om och ser en kollega, tillsammans med en kund, flina mot mig.

😆

Haha! Men det var ju bara sött och empatiskt..  🥰

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Själv så frågade jag nyss vart postens nya sorterings station ligger. Svaret jag fick var:

-Hmmm kanske där någon stans.... 

Så vred jag huvudet 180 grader i riktningens som han pekade och såg ett tiotal postbilar och två stora skyltar som det stod PostNord på... 

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Du skulle säkert få jobb där med den meriten, precis vad de söker hos en medarbetare. 😆

Haha! Sant så sant.

Men efter som jag inte jobbar alls så jobbar jag nu redan där, nästan... 

k9 (oregistrerad)
Postat

Fast det smartaste jag gjort var ju när jag träffade kungen. 🤪 

Eller när det kom en MC-Knutte från HA och skulle köpa arslepluggar till sin tjej.  😊

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jo vidrigt när staten blir för teokratisk och "bokstavstrogen". Katolikerna och de ryssk ortodoxa kyrkorna har ju också en massa konstiga straff som de dömer ut till höger och vänster. Men de är inte lika öppna med dessa straff och håller sig oftast inom församlingen för att deras flock ska skrämmas utan att media får nys om det som sker. 

Står ju i fjärde moseboken att det är så som det ska gå till.

Där står det att om en kvinna blir våldtagen innanför stadens murar så ska hon stenas. Detta för att hon uppenbarligen inte ropat på hjälp högt nog. Blir hon våldtagen utanför stadens murar så kan hon klara sig om det inte finns skäl att tro att det hände inom hörbart avstånd till just staden. 

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

SheetBlok verkar ju vara the shit! 

Min polare fick hem en rulle som han ska använda mellan golvet i sågnbåset och lägenhets golvet. Samt mellan golvet i sångbåset och väggarna som ska stå på golvet. 

Galet tungt men tunt, tror att det var ett bra köp av honom. Ska bli kul att jobba med det och se hur mycket det ljudisolerar. 

k9 (oregistrerad)
Postat

En "rolig" katolsk tradition ifrån Spanien är El Colacho. Där går högtiden ut på att vuxna män springer och hoppar över barn som fötts under det gånga året bara för att bevisa att gud är med barnen och att de kommer få en god framtid. Vågar inte ens tänka på vad som kan hända om någon hoppare klantar till det och gör bort sig.

El-Colacho6.jpg

k9 (oregistrerad)
Postat

Men det gör ju inte att de extrema muslimerna kan ursäktas alls. Såklart. 

Ville bara påpeka att det finns mycket konstiga traditioner kring festligheter och även lagar och straff runt om i världen. 

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Sådär ja! Fick min gurka med gurkformad halls såld nu. Kanske har råd att ta en bira eller två detta pumpfirande med.  ☺️

Redigerat av k9
Postat

Fast det smartaste jag gjort var ju när jag träffade kungen. 🤪 

Eller när det kom en MC-Knutte från HA och skulle köpa arslepluggar till sin tjej.  😊

Hah, låter kul. Berätta!!!

Jag "träffade" också knugen en gång samt lilleprinsen och då var han liten.

Plats: En flyghangar på dåvarande F6 Flottilj. Sent -80, kanske tidigt -90 tal. Knug med avkomma skulle komma och titta till flottiljen och en flyguppvisning samt en utställning som hade byggts upp inne i hangaren dagen till ära. Eftersom jag gjort lumpen just där så tänkte jag besöka flottiljen. Massor med folk, turister och gamla befäl.

Befinner mig i hangaren och tittar storögt på bilderna på alla flygplan inne i montrarna iklädd en skinnjacka med fransar, slitna jeans, långt hår och ynglet till det som sedermera skulle bli ett ståtligt skägg. Skulle senare repa med bandet så jag var arbetsklädd.

Plötsligt börjar leden av folk tömmas av, jag råkar titta upp och noterar förvirrat att SÄPO håller på att tömma av folk ut hangaren, kungen kommer! Ska precis dra iväg men... försent. Kungen med prins, båda stiligt klädda i kostym kommer in. En extra tillkallad polis från Skövde råkar möta min blick. Han känner igen mig då jag jobbat i deras garage, pustar ut och nickar åt mig diskret att liksom slinka in mellan montrarna. Där står jag mellan två glasmontrar och ser ut som ett passerat 80-tal, kungen närmar sig...

Ska man hälsa på honom? 😳

Tänk om han hälsar.... 😮

Vad ska jag säga? 😕

TJONG ERS LEVERPASTEJ??? 😎

Näh, bäst att bara hålla käften. Nu har det kungliga följet kommit riktigt nära. Tittar intresserat på bilderna i montern bredvid mig. Hans majonnäs får syn på mig och tittar förvirrat på mig. "Tillhör han utställningen?" liksom "hör" jag honom tänka. Jag kväver en spontan lust att hoppa fram, slå ut med armarna och skrika HÄPP! Jag försöker le en aning och se sådär naturlig ut som man gör när SÄPO glömt bort en och man står inklämd mellan två glasmontrar.

Kungen går vidare och fram tittar nu lillprinsen. Han stannar och tittar på min skinnjacka, jeans, håret och de småskitiga Nike Air med hög skaft. Slutligen fastnar hans blick i min och jag tänker för mig själv att så här får inte du gå klädd lille man. You wish... Kungen med följe lämnar och ordningen återställs.

När jag berättade om den krystade händelsen senare för min dåvarande frågade hon:

- Nå, hur var han då?

- Förvirrad, svarade jag. Mycket förvirrad...

k9 (oregistrerad)
Postat

Har berättat förut, tror jag. 

Det var en gång en cyklist... 

Haha!

När vi precis flyttat hit till Ludvika så var jag ute och cyklade på små skogsstigar. Cyklade vilse totalt och hittade en liten grusväg som jag beslutade att följa i hopp om att den skulle leda till något ställe jag kände till eller en väg med skyltar så att jag kunde orientera mig. 

Efter att ha hojat längst denna väg några minuter så möter jag en snubbe på vägen och säger. 

-Hej! Vart är jag?

-öhmnn vart du är? 

-Jo jag cyklade lite vilse i skogen så jag har ingen aning om vart jag är just nu.

-Haha! Du är i xxxxxxx någonstans mellan Smedjebacken och Ludvika. Kopparberg ligger ganska nära det med. 

-Jaha tack! Vet du vilken av dessa orter som ligger närmast och åt vilket håll den orten i så fall ligger?

-Öhhh jag är inte härifrån (svarar snubben och kollar lite snett på mig och ser både road och lättad men framrör allt nyfiken ut) så jag kan tyvärr inte riktigt svara på det.

-Jaha vart är du ifrån då (frågar jag)

-Öhhhmn centrala Stockholm kan man  nog säga svarar han och ser nu riktigt road ut. Han frågar vart jag är ifrån.

-Från Värmdö, har nyss flyttat hit. 

-Jo Värmdö är fint, konstaterar snubben.

Sen står vi och pratar ganska länge. Han frågar en massa om hur jag kan ge mig ut i skogen och inte vara orolig när jag är så vilse. Vi pratar om väder och om att det är kul med utmaningar ett tag, har jag för mig. 

Under tiden så börjar jag tycka att han ser bekant ut. När jag sedan cyklat en timme minst så kommer jag på att han är jätte lik kungen. Märker att jag är i Kopparberg och har några timmars cyklande för att komma hem igen, så jag tänker inte mer på det. 

Väl hemma hos morsan igen så är min syster där. Hon frågar vad jag har gjort. Då vill jag skoja med henne och svarar:

-Äh inget särskilt. Träffade kungen i xxxxx bara. 

-Oj! Jo han har ju sina jaktmarker där.

-........ ?! svarar jag. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Kul att våra möten med kungen var så lika men nästan tvärtom ändå. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Pratade med en Johan Bodin som är en av mina polare på Wizworks här om dagen och kom på att det förmodligen var någon SÄPO snubbe som hade mig i siktet hela tiden. Hade nog inte stått och pratat så länge om jag varit medveten om det när det väl hände.  😆  😆  😆

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Men jag hade ju gjort värnplikten för F16 då så SÄPO hade mig redan i sina register om det skulle ha varit någon som ville förhöra mig. Tror att jag nämnde det för hans kungliga snubbe med. Eftersom vi pratade om att "äventyra" en smula. Om jag nu mins den delen helt rätt. 

Redigerat av k9
Postat

Men jag hade ju gjort värnplikten för F16 då så SÄPO hade mig redan i sina register om det skulle ha varit någon som ville förhöra mig. Tror att jag nämnde det för hans kungliga snubbe med. Eftersom vi pratade om att "äventyra" en smula. Om jag nu mins den delen helt rätt. 

😄 Ja, djävul! Hans knulliga höghet hade nog "äventyra" en smula med fröken Henemark antar jag. HA killens buttplug då?

Postat

😆

😆  😆 Du e så jälla skön Micke  😄

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.