Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

De skickade ingen gurka idag.  😠

GÅ på ICA och köp en då..................................................  ☺️ .................................................................... 😑 ...................... 😊

PT

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Får man pensionärsrabatt då? Håller på att räkna på detta med handikappersättning. Om det är nåt man kan snika till sig.

Man får någon rabatt men jag har för mig att det är ungdom man får åka som. Men det är kanske pensinärsrabatten ändå. 

k9 (oregistrerad)
Postat

GÅ på ICA och köp en då..................................................  ☺️ .................................................................... 😑 ...................... 😊

PT

Nej det tänker jag inte. 😑 

Men jag köpte en burk bostongura på Willys idag.  ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat

DE e gott! 

Men inte lika gott som kallt källvatten.  ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat

Morn morn! mmmmm kaffe mmmm  🥰

Postat

Såg på Veckans Brå... Brott igår och blev påmind hur bisarrt livet kan te sig ibland. Arbogafallet är filmämne och kommer säkert bli också. Och hur meningslös var inte taximordet som de visade? Snacka om yngel som gått vilse...

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Somnade och missade slutet på V.B. Men Arbogamordet är bara ett av många konstiga fall jag känner till. Får något år sedan så tvingades en kille ut på isen här i Ludvika. När isen sedan brast och han drunknade så var det inte personen som tvingat ut honom på isens fel alls. 

Jag har inte fått komma med synpunkter på den brandutredningen som startade efter den andra branden jag hade här. När jag säger det till polisen så säger han att jag inte varit intresserad av att göra det förut och att jag bara kommer med efterkonstruktioner om han skulle lyssna på mig nu. Läser man utredningen så har han frågar försäkringsbolaget om de anser att jag har kunna haft någon orsak att tända på huset när det brand andra gången. De svarade då att jag hade en oreglerad skuld på ca 120 000. Vilket jag hade. Men det var bara för att de hade lagt på 1500kr i en självrisk som jag redan betalt. När jag påpekade detta för Skanska (som renoverade efter första branden) så sa de att de skulle makulera fakturan och skicka en ny. Frågade om jag inte bara kunde skicka in fakturan som den var och sedan få tillbaks 1500kr. Men de sade att det var bättre att man makulerade och skickade ut en ny. 

Vid det här tillfället så tycker man ju att polisen kunde ha frågat mig om varför den inte var betald, om de nu ansåg att det skulle vara ett möjligt motiv, men det gjorde de inte. Jag blev heller inte delgiven någon misstanke så när jag fick höra att saken var uppe hos en åklagare så trodde ju jag att jag var målsägande och att de hittat någon som slarvat under första renoveringen och orsakat den andra branden. Men tydligen var det jag som stod åtalad utan att ens veta om det.

Utredningen drog ut på det hela och det tog ett år innan de började renovera. När de lade ner utredningen så fick jag fakturan från den första branden och betalade den genast. Tänk om polisen bara kunde frågat mig och/eller delgivit mig misstanke då hade jag ju krävt att få komma på förhör istället för att bara gå och ha ångest över vem det var som slarvat  vid första renoveringen och hur jag skulle reagerat mot personen ifråga. 

Så polisens utredare ger jag ingenting för alls. 

Borde kanske se om de har en ny chef där nu. Vet att de har bytt en massa folk då det även varit poliser med olika problembilder som fått sluta. 

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Eftersom jag hade flera strömavbrott där snabbsäkringarna löstes ut, och vittnen till dessa händelser så skulle jag ju gärna fått påtala detta för brandteknickerna redan. Men nu fick jag inte ens prata med utredaren. Eller utredarna. De var minst 4 personer som jag fick prata med. 

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Första branden var en förgreningsdosa jag använde för att få fler eluttag. Tydligen vanligt att just dessa brinner. De med strömbrytare är oftast farligare då de slits mer om man använder av och på knappen ofta. Så det är inte lönt att köpa billiga sådana.

Den andra branden har en polare till mig som är utbildad elektiker och numera brandman lagt ett förslag på. Han trodde att de slarvat vid besiktningen efter den första branden och missat att en kabel som fortfarande fungerade kanske var skadad ändå. Med tanke på att det började brinna just i den delen av huset som de inte bytt elen på så är det troligt tycker jag. Särskilt med tanke på att de släkt en krypbrand (en brand som smög sig mellan taket på nedervåningen och golvet ovanför) just i golvet precis där de säger att branden började. Känns ju som att det skulle varit bra om de kollat om detta var en möjlig orsak till den andra branden . Skulle det varit de så kanske de kunnat utesluta mig fortare och hitta felet på riktigt.

Tycker ju inte att det var fel av dem att även misstänka mig för det ÄR konstigt med två bränder sådär på rad. Men samtidigt så måste de ju se att det är många som varit där och byggt om och renoverat och att något kan gå fel då med. Men så tyckte tydligen inte han som var utredningschef här hos polisen. 

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Yeey! De lyckades få tag på min gura från Yamaha trots att den inte tillverkas längre. Var orolig att den skulle ha tagit slut på Yamahalagret med. Men jag ska få den i början på nästa vecka. Så nu går jag i ide och sover tills på måndag igen.  ☺️ 

G'natt!  😉

Postat

brandmän kanske kan hålla brandtal, men det är pyromaner som verkligen kan elda upp massorna.

Fan, det måste vara rätt lätt att bli brandman, man behöver bara vara lågutbildad.

Å andra sidan lär det vara rätt lätt att bli utbränd. 😑 

Postat

brandmän kanske kan hålla brandtal, men det är pyromaner som verkligen kan elda upp massorna.

Fan, det måste vara rätt lätt att bli brandman, man behöver bara vara lågutbildad.

Å andra sidan lär det vara rätt lätt att bli utbränd. 😑

Vem behöver Fidden......

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Brandgatan är den gata som alla från brandkåren bor på. Brandkåren ger en varma kårar i stället för kalla. Bandmän kan man kalla heta annars borde de heta kallkåren om de inte är heta då får de heta och kalla varandra något annat. 

Redigerat av k9
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.