Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Låter bra! Väldigt "medieval" - medeltidigt liksom. Schnögght gjort!

Nice! 😄 Exakt vad det ska illustrera, ett tempel på medeltiden. ☺️
Postat

Jag skulle justera en liten grej på cykeln igår. Slutade med att jag gjorde en rejält tvätt på den 😱

Rejält onödigt på vintern men vafan, lilla den var ju smutsig! 😑

Sen imorse upptäckte jag att saltet gått hårt åt på bromsarnas gängor så de har typ rostat fast. Fick bända los ena bromsen imorse och smörja. Och upptäckte att resterande bromsar också behöver smörjas och fixas med 🙁

Postat

Jag skulle justera en liten grej på cykeln igår. Slutade med att jag gjorde en rejält tvätt på den 😱

Rejält onödigt på vintern men vafan, lilla den var ju smutsig! 😑

Sen imorse upptäckte jag att saltet gått hårt åt på bromsarnas gängor så de har typ rostat fast. Fick bända los ena bromsen imorse och smörja. Och upptäckte att resterande bromsar också behöver smörjas och fixas med 🙁

Du har väl skivbromsar?

Postat (redigerat)

Nä, kör Cantilever.

Jaha. Jag läste att skivbromsar är bäst mot vinterslask, men dessa kanske är ännu bättre?

Rätt är att skivor inte anfrätts lika mycket av vatten & salt De sitter ju högre upp i navet s a s. Ta vana att spola av cykeln fredag eft.middag t ex så blir det inte så guckigt.

Fetta in skruvgängor och liknande så håller det lite längre. Olja har en tendens att rinna av. Minusgrader har en tendens att stelna till saker och ting så var noga med bromsarna. Vajrar kan ju frysa fast t ex...

Oljor är jag dålig på men fêtter kan jag. ☺️

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Fett! ☺️

Fett! ☺️

Fett! ☺️

Fett! ☺️

Fettotem?

Totaly fett?

Staplade fetter?

Vad är det med detta forum. Det seeeeegar sig fram och inläggen multipliceras om vart annat? Helvetes irriterande, kan ett serverbyte krångla så länge?

Jävlars... 😑

Postat

Rätt är att skivor inte anfrätts lika mycket av vatten & salt De sitter ju högre upp i navet s a s. Ta vana att spola av cykeln fredag eft.middag t ex så blir det inte så guckigt.

Fetta in skruvgängor och liknande så håller det lite längre. Olja har en tendens att rinna av. Minusgrader har en tendens att stelna till saker och ting så var noga med bromsarna. Vajrar kan ju frysa fast t ex...

Oljor är jag dålig på men fêtter kan jag. ☺️

mmm Fetta på bra gjorde jag när jag byggde den. Har inte alls haft problem med kedja/vajrar/andra rörliga delar. Förutom bromsarna då märkte jag imorse 🙁

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.