Dark Of Light Postat 25 januari 2016 Postat 25 januari 2016 Fixat Låter bra! Väldigt "medieval" - medeltidigt liksom. Schnögght gjort!
Memphis Postat 25 januari 2016 Postat 25 januari 2016 Låter bra! Väldigt "medieval" - medeltidigt liksom. Schnögght gjort! Nice! 😄 Exakt vad det ska illustrera, ett tempel på medeltiden. ☺️
Den Gode Postat 26 januari 2016 Postat 26 januari 2016 Nice! 😄 Exakt vad det ska illustrera, ett tempel på medeltiden. ☺️ Då hörde jag fel.
slejnard Postat 26 januari 2016 Postat 26 januari 2016 Morn! Jå han är bra Memphis på å musicera. KPD! Vagott! Visst äre 😄
Pazo Postat 26 januari 2016 Postat 26 januari 2016 Jag skulle justera en liten grej på cykeln igår. Slutade med att jag gjorde en rejält tvätt på den 😱 Rejält onödigt på vintern men vafan, lilla den var ju smutsig! 😑 Sen imorse upptäckte jag att saltet gått hårt åt på bromsarnas gängor så de har typ rostat fast. Fick bända los ena bromsen imorse och smörja. Och upptäckte att resterande bromsar också behöver smörjas och fixas med 🙁
Den Gode Postat 26 januari 2016 Postat 26 januari 2016 ...men bäst är vi på att kaffekaffra! Jag är inte bra på nåt av det.
Den Gode Postat 26 januari 2016 Postat 26 januari 2016 Jag skulle justera en liten grej på cykeln igår. Slutade med att jag gjorde en rejält tvätt på den 😱 Rejält onödigt på vintern men vafan, lilla den var ju smutsig! 😑 Sen imorse upptäckte jag att saltet gått hårt åt på bromsarnas gängor så de har typ rostat fast. Fick bända los ena bromsen imorse och smörja. Och upptäckte att resterande bromsar också behöver smörjas och fixas med 🙁 Du har väl skivbromsar?
Den Gode Postat 26 januari 2016 Postat 26 januari 2016 Nä, kör Cantilever. Jaha. Jag läste att skivbromsar är bäst mot vinterslask, men dessa kanske är ännu bättre?
Dark Of Light Postat 26 januari 2016 Postat 26 januari 2016 (redigerat) Nä, kör Cantilever. Jaha. Jag läste att skivbromsar är bäst mot vinterslask, men dessa kanske är ännu bättre? Rätt är att skivor inte anfrätts lika mycket av vatten & salt De sitter ju högre upp i navet s a s. Ta vana att spola av cykeln fredag eft.middag t ex så blir det inte så guckigt. Fetta in skruvgängor och liknande så håller det lite längre. Olja har en tendens att rinna av. Minusgrader har en tendens att stelna till saker och ting så var noga med bromsarna. Vajrar kan ju frysa fast t ex... Oljor är jag dålig på men fêtter kan jag. ☺️ Redigerat 26 januari 2016 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 26 januari 2016 Postat 26 januari 2016 Fett! ☺️ Fett! ☺️ Fett! ☺️ Fett! ☺️ Fettotem? Totaly fett? Staplade fetter? Vad är det med detta forum. Det seeeeegar sig fram och inläggen multipliceras om vart annat? Helvetes irriterande, kan ett serverbyte krångla så länge? Jävlars... 😑
Pazo Postat 26 januari 2016 Postat 26 januari 2016 Rätt är att skivor inte anfrätts lika mycket av vatten & salt De sitter ju högre upp i navet s a s. Ta vana att spola av cykeln fredag eft.middag t ex så blir det inte så guckigt. Fetta in skruvgängor och liknande så håller det lite längre. Olja har en tendens att rinna av. Minusgrader har en tendens att stelna till saker och ting så var noga med bromsarna. Vajrar kan ju frysa fast t ex... Oljor är jag dålig på men fêtter kan jag. ☺️ mmm Fetta på bra gjorde jag när jag byggde den. Har inte alls haft problem med kedja/vajrar/andra rörliga delar. Förutom bromsarna då märkte jag imorse 🙁
Recommended Posts