Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska klä ut mig till Paul Stanley från Kiss på Halloween. Jag hoppas att folk ser att jag inte är någon clown. 🙁

Det låter riskabelt. 

Man väntar ju på nyheten om att en clown har fått rejält med stryk. Man får hoppas att den inte kommer med en bild på en sargad Paul Stanley som säger "jag trodde att folk visste vilka KISS var".

Annons
Postat

😆 

Det är en hemmafest och två stationer med pendeln dit. Dock är det kanske lika bra att ha en skylt där det står "jag är inte en clown".

k9 (oregistrerad)
Postat

Det låter riskabelt. 

Ju att klä ut sig till en clown i dessa tider är inte bra. Att sedan välja en artist som är jude kan ju göra saken ännu värre.   😕  ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat

Får bli kycklingnuggets och pommes här idag bara. 

Postat

😆

Det är en hemmafest och två stationer med pendeln dit. Dock är det kanske lika bra att ha en skylt där det står "jag är inte en clown".

😆

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag kanske köper lite lägg då.

🙂

k9 (oregistrerad)
Postat

Såg just att jag har 5% rabbat på hemköp. 😲 Synd bara att de är typ 12% dyrare än alla andra mataffärer i stan.  😏 

😛

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag kanske köper lite lägg då.

Köp någon morot och lök att lägga under den medans du steker den i ugnen med. 

Använd smör i botten på grytan och ös över skyn några gånger. 

Vitpeppar och rosepeppar kan funka. Muskot i små mängder gillar jag på fläsk. 

Redigerat av k9
Postat

Köp någon morot och lök att lägga under den medans du steker den i ugnen med. 

Använd smör i botten på grytan och ös över skyn några gånger. 

Vitpeppar och rosepeppar kan funka. Muskot i små mängder gillar jag på fläsk. 

Har ingen gryta. Det blir långpanna eller mindre form.

k9 (oregistrerad)
Postat

Har ingen gryta. Det blir långpanna eller mindre form.

Jo det funkar lika bra det. Bättre ibland med. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Idag ska jag köpa Playstation VR. 😄

a-virtual-boy.jpg

Det där kan inte vara bra för ögonen. Kommer att bli närsynt som fan och problem med hur ögat reagerar på ljus om man kör med en sådan. Ögat måste få växla mellan olika avstånd för att det ska fungera som det ska. Många barn är ju närsynta som ett direkt resultat av att de tittar för mycket på platta skärmar och inte tränar ögat att funka på olika avstånd och att växla fort mellan avstånden.

Finns de på riktigt? 

Postat

Vill minnas att vi snuddat vid ämnet, mannen! Alltså, gillar båda på sina sätt. AR är ett kul vapen ( 😛 ) på sitt sätt, nästintill rekylfri och känns lätt pga konstruktion och kaliber (i sin ursprungsform). AK väger mer, ammon likaså (den gamla AK 47:an tänker jag på nu). AK 74 väger något mindre med ammon i åtanke. AKn går allt att dressa upp minst lika fint nuförtiden som en AR så jag säger AK. Mest pga pålitligheten och enkelheten i konstruktionen som man vinner på i fält. (Har på känns att diskussionen blir kort 😎 ).

Jag ska klä ut mig till Paul Stanley från Kiss på Halloween. Jag hoppas att folk ser att jag inte är någon clown. 🙁

Ingen fara baby, Du kommer att se ut som en transa med en bad make-up day 😛

Håller med DoL tho; pics or... 😄

Detta fenomen har ju sitt säte i USA, underligt med tanke på att de flesta går beväpnade. Känns lite suicidal att clowna loss där. Håller med du, hela grejen känns så barnslig och ogenomtänkt att jag skulle nog reagera våldsamt av ren princip. Komma emot mig maskerad med bladvapen känns inte som en genomtänkt idé. Detta är tonåriga copycats som inte tänker, bara gör.

Mmm. Death by clowning, typ?

Clown Böööh! Jag slå! Clown slut. Mig inte clowna och leva.  😏

😳😮

Det låter riskabelt. 

Man väntar ju på nyheten om att en clown har fått rejält med stryk. Man får hoppas att den inte kommer med en bild på en sargad Paul Stanley som säger "jag trodde att folk visste vilka KISS var".

😆 :lol:

Postat

Det där kan inte vara bra för ögonen. Kommer att bli närsynt som fan och problem med hur ögat reagerar på ljus om man kör med en sådan. Ögat måste få växla mellan olika avstånd för att det ska fungera som det ska. Många barn är ju närsynta som ett direkt resultat av att de tittar för mycket på platta skärmar och inte tränar ögat att funka på olika avstånd och att växla fort mellan avstånden.

Finns de på riktigt? 

Nej, bara virtuellt. 😑

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det är intressant hur mycket som datorer och telefoner formar oss just nu. Ögonen och synen är det som tar stryk först. Men även balansen och koordinationen tar stryk om man spelar mycket men inte rör så mycket på sig. De autonoma nervsystemet skickar en massa signaler om att man faller, springer, blir skjuten, just precis överlevde osv att vi får en massa synapser som inte hanar där de ska, vilket tros kunna leda till att vi triggar fel muskler och inte reagerar rätt i trängda lägen när de sker IRL. Dessutom så får vi en massa stresspåslag som är fysiskt mätbara i kroppen.

När vi får adrenalinpåslag så minskar ofta andra hormoner i förhållande till adrenalinet. Viket påverkar våra kroppar och vårat välmående med. Så man känner inte att man är hungrig eller trött om man spelar för intensivt. När det sedan börjar gå dåligt för att kroppen inte hänger med, så blir man ofta arg och bestämmer sig för att jag ska klara det här, jag ska vinna en match innan jag går och lägger mig. Vilket ju leder till att t ex melatoninnivån sätts åt sidan för att kroppen tror att den är i strid. Eftersom kroppen inte ansträngs så finns det ingenstans för stresshormoner att förbrukas så att de kan göra nytta i de muskler de ska till  vilket leder till en överbelastning och att hjärnan triggas hårdare och hårdare. 

Att sitta och läsa texter på nätet som gör att man blir arg funkar på samma sätt i stora drag. Och eftersom kroppen laddar för strid så tar man lättare till sig sådant som är skrämmande och verkar farligt på något sätt. Därför är det lättare att sprida näthat än att sprida nätkärlek.

Sen så har man nu lyckats se att våra hjärnor minskar lite i volym om vi använder telefoner och datorer mycket. Detta för att hjärnan lär sig att den inte behöver lagra all den information som den tar till sig. Det är viktigare att förstå denna info än att lagra den, då man ju lätt kan googla fram informationen igen. 

Så nu är maten klar så att jag kan logga ut och sluta skriva här ett tag. Passade på att träna hjärnan lite medans jag väntade på det. ☺️ 

Hej och då så länge. 

Redigerat av k9
Postat

Kan man inte fixa en app för det?

Postat (redigerat)

Förr i tiden så var det "livsfarligt" att sitta för nära televisionen.. Nu är det farligt att sitta för nära alla dessa telefoner och datarorer.. 

Jag är skeptisk!  ☺️

Redigerat av Neosus
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.