Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Hur kan man då få pengar den 18:de? Borde ju få det idag så att jag slutar vara fattig.  😑

Postat

Är så trött på alla dessa dagar med påklistrade temor. Allt ifrån semlor till, tja whatever...

What´s the fucking point?

Hur kan man då få pengar den 18:de? Borde ju få det idag så att jag slutar vara fattig.  😑

Sälj ljudkortet?  😳

k9 (oregistrerad)
Postat

Är så trött på alla dessa dagar med påklistrade temor. Allt ifrån semlor till, tja whatever...

What´s the fucking point?

Sälj ljudkortet?  😳

Glöm det! Ska bli fattig så fort jag får pengarna. "Måste" ha en elgurka till vintern. 

Postat

Det är den grymma verkligheten som leker lite water sport med dig.

Postat

Det går ändå åt rätt håll. Enligt Världsbanken har andelen av världens befolkning som lever i extrem fattigdom mer än halverats sedan 1980-talet.

Extreme_poverty_1981%E2%80%932008.png

Postat

Glöm det! Ska bli fattig så fort jag får pengarna. "Måste" ha en elgurka till vintern. 

Jag anar ett mönster  ☺️

abidiadiday abididadiday

Jag anar ett monster  ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag anar ett mönster  ☺️

Jag anar ett monster  ☺️

Jag anar en moster. 

En tjatmoster.

En sån moster som tjatar.

Det är en sån moster jag anar.

Jag anar en tjatmoster. 

😑

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Ska sälja en gitarr som det egentligen skulle vara värt att bar köpa en ny halls till. Kommer inte ha råd att köpa en likadan original halls så jag säljer den och drar av vad halsen kostar. Får ändå mer för gitarren än jag tycker den är värd. Men min polare vill absolut ha den så han får köpa den. Men jag måste låna ut studion och låta honom och hans fru spela in här när studion är igång. 

Vilket är lite lustigt då jag skulle kunnat betala dem för att komma hit och spela in två av sina låtar.  😛

Postat

Jag anar en moster. 

En tjatmoster.

En sån moster som tjatar.

Det är en sån moster jag anar.

Jag anar en tjatmoster. 

😑

😳 Släpp inte in henne!!!

k9 (oregistrerad)
Postat

Kör du på 0,5 cm tjocka skivor så blir det bra i ugnen. 225 grader borde funka då. 

k9 (oregistrerad)
Postat

😳 Släpp inte in henne!!!

För sent jag är redan här.  🙁 

😳  😱 

Hon är redan här.  😊 

😮 

Är jag en hon nu också?  😳  🤪

k9 (oregistrerad)
Postat

Kör du på 0,5 cm tjocka skivor så blir det bra i ugnen. 225 grader borde funka då. 

Ninjad var mu menat som ett svar på fläsk i ugnen.  😏

Postat

@DoL; AK eller AR? (Har vi haft den diskussionen än?) 🙂

Postat

@DoL; AK eller AR? (Har vi haft den diskussionen än?) 🙂

Vill minnas att vi snuddat vid ämnet, mannen! Alltså, gillar båda på sina sätt. AR är ett kul vapen ( 😛 ) på sitt sätt, nästintill rekylfri och känns lätt pga konstruktion och kaliber (i sin ursprungsform). AK väger mer, ammon likaså (den gamla AK 47:an tänker jag på nu). AK 74 väger något mindre med ammon i åtanke. AKn går allt att dressa upp minst lika fint nuförtiden som en AR så jag säger AK. Mest pga pålitligheten och enkelheten i konstruktionen som man vinner på i fält. (Har på känns att diskussionen blir kort 😎 ).

Postat (redigerat)

Okej, clownhysterin. Vad tycker ni? GO!

Jag tror att det kommer att ta en ände med förskräckelse 🙁

Tänk så här; random tjomme är ute och kantar runt på kvällen, blir clownad, drar kniv/maze/batong och går loss på clownen som det inte fanns någon morgondag. Clownen polisanmäler (inte så troligt men ändå) och tjommen åberopar självförsvar då h*n kände sig kränkt/hotad/trängd.

I ett land där misshandel/bilbränningar/våldtäkter har blivit vardagsmat så är det inte så vansinnigt smart att clowna randoms... Jävla beteende egentligen. Jag är personligt inte ett dugg rädd för clowner men om OM om jag på något sätt och vis skulle känna mig (eller familjen) vara hotad på något sätt så skulle jag inte tveka en sekund på att gå medeltid på ett miffo som kommer på en så jävla dum grej som att clowna folk 😏

Redigerat av CHAE
Postat

Jag ska klä ut mig till Paul Stanley från Kiss på Halloween. Jag hoppas att folk ser att jag inte är någon clown. 🙁

Postat

Them bones

Ja, djävlar vilket band detta var. Tyvärr så tragiska öden inblandade, still going men vete faen om det är so strong? En av mina absoluta favvos i grungevågen pga svärtan i texterna. Sedan fanns ju Pearl Jam, Mother Love Bone, Soundgarden, Stone Temple Pilots och lite, lite Nirvana. 

Postat

Tänk så här; random tjomme är ute och kantar runt på kvällen, blir clownad, drar kniv/maze/batong och går loss på clownen som det inte fanns någon morgondag. Clownen polisanmäler (inte så troligt men ändå) och tjommen åberopar självförsvar då h*n kände sig kränkt/hotad/trängd.

I ett land där misshandel/bilbränningar/våldtäkter har blivit vardagsmat så är det inte så vansinnigt smart att clowna randoms... Jävla beteende egentligen. Jag är personligt inte ett dugg rädd för clowner men om OM om jag på något sätt och vis skulle känna mig (eller familjen) vara hotad på något sätt så skulle jag inte tveka en sekund på att gå medeltid på ett miffo som kommer på en så jävla dum grej som att clowna folk 😏

Detta fenomen har ju sitt säte i USA, underligt med tanke på att de flesta går beväpnade. Känns lite suicidal att clowna loss där. Håller med du, hela grejen känns så barnslig och ogenomtänkt att jag skulle nog reagera våldsamt av ren princip. Komma emot mig maskerad med bladvapen känns inte som en genomtänkt idé. Detta är tonåriga copycats som inte tänker, bara gör.

k9 (oregistrerad)
Postat

Men det är med ben i.

OK! Det går ju bra det med men då blir det lägre värme och längre tid som gäller. Typ 150 grader och steka den 1h och 45 min eller längre. Och så är det bra om man öser skyn som kommer ifrån den över den så att den inte blir för torr. Men jag brukar gilla när en blir torr. Kör med varmlufts och grill funktionen för att få den torrare och lite snyggt brynt ibland. Lättare att man bränner den då så jag brukar steka den långsamt i ugnen tills den egentligen är klar och sedan ösa på med värme de sista minuterna. 

Men ska du ha rotfrukter i samma gryta så är det långsamt och länge samt ösa som gäller. Kan vara gott att bara salta/krydda och ösa med lite smör med. 

Postat

Jag ska klä ut mig till Paul Stanley från Kiss på Halloween. Jag hoppas att folk ser att jag inte är någon clown. 🙁

Foton på denna Paul Stanley avkräves sedan!!!

Min dåvarande forummaskering kom ju till vid halloweentider för mååååånga år sedan  ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat

Clown Böööh! Jag slå! Clown slut. Mig inte clowna och leva.  😏

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hmm! Vad gott det skulle vara med fläskkött idag...  😲  😕  🙁 

Får bli kotletter i morgon. Och råstekt potatis. Sedan smält ost och lite smör med hacka pepperoni eller jalapeno istället för sås. Wokgrösnaker till det.  🙂 

Men vad ska jag käka idag då?  😐 

Redigerat av k9
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.