Bluddrik Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 (redigerat) Huga för kylan. Byter däck imorn! Två kokta ägg å en morot pd! Jag har nog ätit över ett halvt kg morötter i dag. Edit - men inga ägg. Redigerat 11 oktober 2016 av Bluddrik
Bluddrik Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 År det här på riktigt? Tänkte på J O när han tittar bakåt.
slejnard Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Jag har nog ätit över ett halvt kg morötter i dag. Edit - men inga ägg. Deffar du å? Ändå ganska smarrigt med morötter
Dark Of Light Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Huga för kylan. Byter däck imorn! Två kokta ägg å en morot pd! Luta inte däcken mot väggen för...
Dark Of Light Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Kul med den nya Postnord reklamen på TV. Den går under parollen Vi levererar... Frågan är ju vart och när. 😑
Bluddrik Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 (redigerat) Kul med den nya Postnord reklamen på TV. Den går under parollen Vi levererar... Frågan är ju vart och när. 😑 Redigerat 11 oktober 2016 av Bluddrik
k9 (oregistrerad) Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Nu kollar jag på andra debatten me Trump och Clinton. Blir ju helt tokig på honom. Är ju vansinnigt irriterande att höra och se honom. Svarar inte på frågor, är oförskämd, ljuger, pratar när han inte ska. Alltså whaaat. Hur hamnade den mannen där. Kommer ju gå åt helvete för Usa om det blir fel där. Jaja, ni har redan diskuterat det här i tråden så ska inte fortsätta. Tycker att Alliansen hade samma taktik de med. De avbröt Löven och krävde att han skulle svara medans han svarade hela tiden. Tramsigt tycker jag.
k9 (oregistrerad) Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Och lyssnar man där vid 23:50 har man nog med information att be hela jävla packet (vissa är röda, andra är blå men tillsammans är de en bunt jävla clowner) att dra käpprätt åt helvete. 😛 Jo det är bra att även S får sig en känga där. Men det är ju för att de fört samma politik delvis. Så S borde gå tillbaks till en bättre politik medans alliansen borde byta politik helt och hållet. Men att Alliansen aktivt för en politik just nu som bygger på att man ska hålla tillbaks lönerna är ju något som skiljer partierna åt just idag. De rödgröna vill ju att las ska förstärkas och att man ska ställa höga krav på offentliga upphandlingar så att lönerena höjs. Alliansen och SD är ju emot dessa förslag helt och hållet.
CHAE Postat 11 oktober 2016 Trådstartare Postat 11 oktober 2016 Kul med den nya Postnord reklamen på TV. Den går under parollen Vi levererar... Frågan är ju vart och när. 😑 😆
k9 (oregistrerad) Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Sedans så har ju S erkänt att det var ett helt felaktigt beslut. Man ser det som det största misstaget genom tiderna. Men alliansen fortsätter medvetet med samma politik än idag. Trotts Reinfeldts prat om att "det ska löna sig att arbeta" och om "nya" Moderaterna som ett arbetarparti. Så då är det ju helt och hållet en rökridå med jobbskatteavdragen från Alliansens sida. Deras politik bygger ju fortfarande på olika jobbskatteavdrag men de kallar det för andra saker istället. Även SD fortsätter ju på samma linje.
k9 (oregistrerad) Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 (redigerat) Kolla 32:10 ungefär så säger man ju från näringslivet att grundtanken var fel från början då man inte kan förhandla med näringslivet. De är inte en enhetlig organisation och att alla företagen kommer att agera som de själva vill. Så då vet vi ju att det inte är lönt att stötta näringslivet i syfte att skapa fler jobb i landet. S var naiva som gick på näringslivets löften, men Alliansen väljer att upprepa samma typ av politik och vilseleder väljarna för att få igenom den.Göran Persson är ju även ett tydligt bevis på att det inte funkar med den typen av politik såklart. Eftersom även han försökte att få fram fler jobb genom låga löner. All statistik under alliansens år visar ju klart och tydligt att deras politik inte alls funkade så bra som de påstod. Antalet konkurser slog rekord flera år. Arbetslösheten ökade. Antalet arbetställen ökade i långsammare takt och det blev till och med färre arbetställen och aktiva företag ett år, trots att Alliansen hävdade motsatsen. Det största antalet jobb som tillkom under Alliansen var ju ett resultat av hur man ändrade sättet att räkna antalet arbetande i Sverige. Genom att räkna folk som bor i Sverige men jobbar utomlands som arbetande i svensk statistik. Så alliansen skapade 100 000-tals jobb utomlands om man bara ser på siffrorna och struntar i verkligheten bakom statistiken. Pest eller Kolera! Jo man kan inte rösta på ett bra parti. Man måste välja det minst dåliga bara. Jag har nog ätit över ett halvt kg morötter i dag. Edit - men inga ägg. Morötter är gott. Kan bli knepigt för magen att smälta dem bara. Redigerat 11 oktober 2016 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Hehe! Blev ju nästan nostalgisk nu. 😲 ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Postbanken reklamen är ju också en klassiker. 😑
Neosus Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Eller så röstar man blankt! Eller så ger man blanka fan i det! Eller så röstar man som vanligt! Jag har inte haft problem med Posten än sålänge! 🙂 Har ni det? 😕
k9 (oregistrerad) Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Jo posten har varit sjukt dåliga här i Ludvika med. 😠 😠
k9 (oregistrerad) Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Så mycket post som försvinner att jag ibland ber lokala företag och kommunen att jag ska få hämta breven på deras kontor för att slippa riskera att de kommer bort. För mig så har säkert 20 viktiga brev kommit bort på fem-sex år bara.
k9 (oregistrerad) Postat 11 oktober 2016 Postat 11 oktober 2016 Fick ofta grannarnas post. Råkade öppna den ibland så det var pinsamt att lägga den i rätt brevlåda när det var så uppenbart att någon läst den. 😊
slejnard Postat 12 oktober 2016 Postat 12 oktober 2016 Jag är vaken! 😮 En kaffe pd. -4 ute å frost. Däckbyte på en stund
Dark Of Light Postat 12 oktober 2016 Postat 12 oktober 2016 (redigerat) Jag har nog ätit över ett halvt kg morötter i dag. Edit - men inga ägg. Hmmmmm... Du duger som du är Mr Clooney. Jag är vaken! 😮 En kaffe pd. -4 ute å frost. Däckbyte på en stund Vem ska du byta med? 🙂 Runda slattar +7° här 😑 Redigerat 12 oktober 2016 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 12 oktober 2016 Postat 12 oktober 2016 And now to something completely different. Det här problemet har ju funnits i åratal, de har dock blivit mer aggressiva i sina metoder. Svårt att veta hur man ska agera. Dessa typer ställer sig mitt i vägen för att få stopp på sina offer. Man skulle ju kunna köra på dem men då blir ju bilen bucklig + man får säkert med "rättvisan" att göra. Stannar man och låser dörrar så blir det repor och rent besvärligt att komma iväg igen. Rent lagligt så är man kokt på ett ganska svenskt sätt. Hur man än gör har man rävah bak... Man skulle ha den här gamla uppfinningen ... En "carbeque" 😛
Recommended Posts