Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Last Stop Fruitvale Station  21.45 i SVT2. Afroamerikan - Polis. Kan vara sevärd fast man vet utgången.

Se på faen, en PT till... men är den seriös nog?

Pitt.

Annons
Postat (redigerat)

PEEKABOOO!

Oj, förbannat... slösade jag bort min veckokvot nu på det här inlägget? 

Redigerat av Pico
Postat

Last Stop Fruitvale Station  21.45 i SVT2. Afroamerikan - Polis. Kan vara sevärd fast man vet utgången.

Jag skulle nog bara bli deprimerad. Tycker man ser snutar på bilder efter dom här dödsskjutningarna som har större kagge än vad en annan har. Undrar hur nivån är?

Postat (redigerat)

Det luriga är att de flesta skjutningarna är trots allt ok. Men även dem blandas ihop med de som inte är det. Det faktumet tillsammans med att brott begångna av afroamerikaner i längre ner på den sociala trappan ÄR högt representerade i statistiken, ger en farlig brygd. Till slut verkar det som amerikansk polis inte gör annat än skjuter av sina medborgare. Polis jobbet ÄR ett oerhört svårt och ofta otacksamt arbete. Det ursäktar givetvis inte poliser med rasistiska agendor att agera reglementsvidrigt. Sådana exempel finns det också många av.

I det aktuella fallet skyllde polismannen i rätten på ett handhavandefel. Han förväxlade sin tjänstepistol och sin taser pga av polisreglementet inte angav exakta positioner för dessa vapen i utrustningsbältet. Det gick inte hem i rätten och jag vill minnas att han fick ett osedvanligt lätt straff och är idag fri.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Det luriga är att de flesta skjutningarna är trots allt ok. Men även dem blandas ihop med de som inte är det. 

Jag har inte så bra koll, men det verkar som om flera av dom som skjutits ihjäl har väldigt svårt att släppa vad dom har i händerna och följa instruktioner.

Jag har dock sett flera fall där polis har skjutit ihjäl folk utan, vad jag kan se, någon anledning alls. Det borde bara ha varit att arrestera dom för vad dom nu är misstänkta för.

k9 (oregistrerad)
Postat

Det luriga är att de flesta skjutningarna är trots allt ok. Men även dem blandas ihop med de som inte är det. Det faktumet tillsammans med att brott begångna av afroamerikaner i längre ner på den sociala trappan ÄR högt representerade i statistiken, ger en farlig brygd. Till slut verkar det som amerikansk polis inte gör annat än skjuter av sina medborgare. Polis jobbet ÄR ett oerhört svårt och ofta otacksamt arbete. Det ursäktar givetvis inte poliser med rasistiska agendor att agera reglementsvidrigt. Sådana exempel finns det också många av.

I det aktuella fallet skyllde polismannen i rätten på ett handhavandefel. Han förväxlade sin tjänstepistol och sin taser pga av polisreglementet inte angav exakta positioner för dessa vapen i utrustningsbältet. Det gick inte hem i rätten och jag vill minnas att han fick ett osedvanligt lätt straff och är idag fri.

Det är ju många gäng som är afromamerikanska och har en rasistisk hållning mot vita med. Det är dessa gäng som poliserna är rädda för och därför handlar felaktigt i många fall. De vågar inte chansa på att den som de griper faktiskt inte hör till något gäng. Men det är absolut inte någon ursäkt. Det skjuts tydligen en hel del mc-knuttar med men det får inte samma genomslag i media. 

Postat

Det vanliga fredagsinlägget? Läget?

Tack, hyfsat bra. Det har varit galet mycket jobb ett tag men det har börjat lugna ned sig en smula, hinner snart ikapp. Hur är allt själv?

Postat

Tack, hyfsat bra. Det har varit galet mycket jobb ett tag men det har börjat lugna ned sig en smula, hinner snart ikapp. Hur är allt själv?

Det är som vanligt. Har inte hört av vare sig AF eller FK.  Mina sår är bättre dock.

Postat

Man borde äta nåt. Ska man slänga in en fiskgratäng i ugnen, eller en plåt med kyckling och potatis, eller......

.....steka lite blodpudding?

Postat

Det är som vanligt. Har inte hört av vare sig AF eller FK.  Mina sår är bättre dock.

Det tog ett tag innan det kopplade... jag tänkte först att allas sår är bättre så länge man inte hör från AF.

Postat

Det tog ett tag innan det kopplade... jag tänkte först att allas sår är bättre så länge man inte hör från AF.

Nä. Själ och psyke är något så när intakta.

Postat (redigerat)

Gigget gick på det stora hela väldigt bra. 😄 Publiken va vild, restaurangenpersonalen nöjd då det blev fullbokat me folk, gött röjj. Fast vi tappade bort oss några gånger, nån spelade i fel tonart, nån glömde bort ordningen på låtarna osv 😆 men vi hämtade upp det på nått sätt varje gång. Va väl nerver osv. 

Så jäkla skönt att ha det gjort nu. 

Redigerat av Memphis
Postat

Har du aldrig funderat på att starta ett eget band och skriva låtarna?

Jo absolut, kommer bli så, fast i annan genre. DJENT. 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.