Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Har börjat läsa bibeln. Har bara kommit till fjärde moseboken och hoppas på ett uppsving i berättnadet. Trodde att det skulle vara en hyfsad fantasyroman men det visade sig att både andra och tredje moseboken bara handlar om vad gud vill ha för offer och vad som faller honom i smaken. En dryg, narcissistisk, oenmpatisk skitstövel är han med. Noa(k) är dock mera intressant än jag visste. 

Hoppas det blir mera fart i historien när Jösses väl kommer med i handlingen. Annars tror jag att jag hellre läser en telefonkatalog från 96 istället. 

😆

Ja, Moseböckerna är ju rena döden. Hela GT är ju det. Sen i NT är det ju lättare läsning. (Jag tror dock inte på något av det längre får nämnas) 

Jag har funderat på att läsa Koranan, för att veta lite mer exakt vad Islam baseras på och vad som misstolkats av extremisterna. 

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

😆

Ja, Moseböckerna är ju rena döden. Hela GT är ju det. Sen i NT är det ju lättare läsning. (Jag tror dock inte på något av det längre får nämnas) 

Jag har funderat på att läsa Koranan, för att veta lite mer exakt vad Islam baseras på och vad som misstolkats av extremisterna. 

Koranen bygger mera på GT än på NT. Det är t ex ängeln Gabriel som uppenbarar sig för Mohamed. Samma ängel som uppenbarar sig för jungfru Maria och alla andra halleluljor.  

Men i GT så står det ju en massa sådant som man inte trodde det skulle stå. Som att "den man som ligger med en annan man som man ligger med en kvinna skall stenas". Stod i 3:e Moseboken. Sedan så bygger mycket av guds löften på att Israeliterna ska vinna genom krig. 

Grattis imorgon k9 ifall jag glömmer gratta då! 😮

Tack ifall jag glömmer att tacka då. Men ett sto kanske funkar lika bra som en tacka? 

Redigerat av k9
Postat

😆

Jag tycker tvärtom. Tog mig igenom GT en gång i världen. NT tog däremot slog snart stopp.

Postat

PT GT och NT!

Jag fattar ingentiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing! 

☺️  😑

Du glömde det viktigaste 😮

kpd

😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Nu har Hjultomten varit här (UPS) och lämnat packet. Ser bättre ut med dessa mickhålare än med alla mickstativ. Ska bli kul att testa hur det funkar att spela in med dem också. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Polarn köpte en sån här som jag också blev lite sugen på:Innox_IVA-08-broadcasting-microfoonstati

Postat

Nu har Hjultomten varit här (UPS) och lämnat packet. Ser bättre ut med dessa mickhålare än med alla mickstativ. Ska bli kul att testa hur det funkar att spela in med dem också. 

Du tror inte att dom dämpar ljudet?

k9 (oregistrerad)
Postat

Du tror inte att dom dämpar ljudet?

Hur menar du då? 

Postat

Hur menar du då? 

Om man sätter dom på sargerna eller vad det heter måste väl kantslag bli dämpade? Jag tänkte om det kunde dämpa ljuden i övrigt också? Övertoner kanske dämpas och så tappar man bort helheten mellan alla komponenter av ljudet som blandas?

k9 (oregistrerad)
Postat

Om man sätter dom på sargerna eller vad det heter måste väl kantslag bli dämpade? Jag tänkte om det kunde dämpa ljuden i övrigt också? Övertoner kanske dämpas och så tappar man bort helheten mellan alla komponenter av ljudet som blandas?

Jo det va logiskt tänkt. Men jag spelar inte sargslag då det inte låter bra på den typen av virvel som jag har. Måste köpa en såndäringa liten trämanick som man sätter på sagren för att det ska bli roligare att spela på den alls. Men det är en tumtecknink som jag inte ens gillar så jag har inte brytt mig om att fixa det än. Kommer dessutom att köra med mickar även vid underskinnen på pukorna så jag kommer behöva bli av med fler stativ som annars skulle stå i vägen. 

Staw wårs! 

k9 (oregistrerad)
Postat

Ska vattenpipan ryka så får det nog bli eldvatten i den.  😏

Eller olja såklart.  😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Blidde för trött för att orka micka och ha mig idag. Har börjat somna tidigt på äldre dar tydligen. 

Postat

Jo det va logiskt tänkt. Men jag spelar inte sargslag då det inte låter bra på den typen av virvel som jag har. Måste köpa en såndäringa liten trämanick som man sätter på sagren för att det ska bli roligare att spela på den alls. Men det är en tumtecknink som jag inte ens gillar så jag har inte brytt mig om att fixa det än. Kommer dessutom att köra med mickar även vid underskinnen på pukorna så jag kommer behöva bli av med fler stativ som annars skulle stå i vägen. 

Staw wårs! 

e5a05a628b0ef5526dc652117e98870d.png

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.