Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Morrn morrn! En KKPD och stämma lite trummor nu igen. Ska ju få nya micknållare idag. Såg att paketet var ute för leverans i Västerås.. blir en bit för det att åka därifrån och hit. Så det blir nog på eftermiddagen eller så som jag får prylarna. 

Har inte handlat mycket alls. Mickhållarna kostade c:a 150kr st och så köpte fyra kablar på det. Vi gick ihop några stycken och beställde så lite vi kunde men ändå få fri frakt. Bara för att testa om Bax verkar vara ett bra ställe att handla på. 

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Tror att jag hittat ett sätt som jag gillar att stämma trummor på nu äntligen. Får se om det funkar för att spela in också. 

Kör på torra skinn och mycket dämpning men stämmer så att varje puka ger så mycket resonans som möjligt ändå. Inbillar mig att jag får mera klang i själva träet i pukorna och inte bara resonans som uppstår mellan skinnen i pukorna. Känns som att det blir mycket klang men inte så lång klang, på något sätt. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Undrar om man skulle ta och börja spela in lite musik snart med.  😛

Postat

Det

Är

Ingen

Riktig

Posten har inte fungerat bra efter avskaffandet av brevmonopolet 1993 och Postverket gjordes om till ett aktiebolag som kallades Posten. Efter diverse fifflande på hög nivå och sammangående med danskarna är vi där vi är med dagens Postnord.

Hela denna historia visar att vissa verksamheter fungerar bättre med starkare regleringar, och kanske rentav som ett statligt verk. Två andra exempel är SJ med tågtrafiken och Vattenfall med elen.

En återgång är dock ej möjlig eftersom hela postmarknaden är avreglerad inom EU.

Postat

Tror att jag hittat ett sätt som jag gillar att stämma trummor på nu äntligen. Får se om det funkar för att spela in också. 

Kör på torra skinn och mycket dämpning men stämmer så att varje puka ger så mycket resonans som möjligt ändå. Inbillar mig att jag får mera klang i själva träet i pukorna och inte bara resonans som uppstår mellan skinnen i pukorna. Känns som att det blir mycket klang men inte så lång klang, på något sätt. 

Snustorrt och ett maffigt gejtat reverb på det. Instant 80-tal.

k9 (oregistrerad)
Postat

Snustorrt och ett maffigt gejtat reverb på det. Instant 80-tal.

Jo reverb är bra för oss som inte har rum som låter så jättebra. Lättare att micka nära och få torra ljud för att sedan uppreverba  dem lite.

😲 Bra ord va? 😑

Alltså Opeths nya skiva... 🥰 Eargasm.

OK Ska lyssna nu... 

k9 (oregistrerad)
Postat

OJ! Vilken mattematikmetal...  😄  😎  😎

k9 (oregistrerad)
Postat

Det är hon som vi hade uppe igår. Hon har massor av idéer.

Tycker hon kan vara en SDare som föregår med gott exempel och flyttar hem igen. 😏  Hon är ju anhöriginvandrare själv.  😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Har redan bryggt dagens kanna kaffe. Bra med en ordentlig termos ibland.  🥰

Postat

Jag har kaffe ☺️

"Skinnen i pukorna..." 😊

Känns som om jag har både bra och dåligt inflytande i tråden.

Posten har inte fungerat bra efter avskaffandet av brevmonopolet 1993 och Postverket gjordes om till ett aktiebolag som kallades Posten. Efter diverse fifflande på hög nivå och sammangående med danskarna är vi där vi är med dagens Postnord.

Hela denna historia visar att vissa verksamheter fungerar bättre med starkare regleringar, och kanske rentav som ett statligt verk. Två andra exempel är SJ med tågtrafiken och Vattenfall med elen.

En återgång är dock ej möjlig eftersom hela postmarknaden är avreglerad inom EU.

Du har så rätt...

Posten kunde dock dra åt helvete en tid innan innan omläggningen också. Minns många försändelser som söps bort. Märkligt egentligen att man har en verksamhet som man inte kan sköta. Bara där finns det skäl till självrannsakan. Det känns märkligt att dessa konsulter och bättre vetande chefer i en paygrade långt över vanliga dödliga borde ju se problemen och åtgärda dem. Det går så länge det går, sedan går det inte alls. Det borde man trots allt se även om pengarna förblindar.

Postat

Av posten?

Ja, då det var en "riktig" post. Men så här illa skött som nu var det aldrig. Hade jag supit bort dem hade jag dels inte kommit ihåg det och dels jobbat på posten och det har inte jag... vad jag kan komma ihåg.

Flaskpost? 

Ja, varför inte? En öl skulle sitta fint. :rolleyes:

Postat

Ja, då det var en "riktig" post. Men så här illa skött som nu var det aldrig. Hade jag supit bort dem hade jag dels inte kommit ihåg det och dels jobbat på posten och det har inte jag... vad jag kan komma ihåg.

Jag hänger inte med riktigt.

Fotboll kl 17. EM-kval U-21.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.