Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Har nåt minne av att jag har käkat kokosbollar med starkcider till frukost nån gång.

Semlor och öl, emellan två troslösa damer i baksätet på en bil. Okänt är hur jag hamnade där, men där vaknade jag och blev serverad.

Postat

Imorse på pendeln var det en snubbe som satt och åt chips. 😳 07:15 måndagsmorgon lixom. Jag vet inte vad som var värst - hans avspända attityd till frukost eller min avundsjuka.

För en massa år sedan såg jag en man på en teknikmässa som gick och åt på en enorm ost. Har fortfarande inte riktigt hämtat mig från den händelsen. 

Den ultimata mardrömmen... En man som äter ostbågar på väg till en teknikmässa på pendeln! 😮 :o 😮

k9 (oregistrerad)
Postat

Beställde lite prylar från BAX. Har suttit i telefonkö i över en halvtimme nu när jag försöker ringa dem för att höra lite om en gitarr jag är sugen på. Vist kan man ju skicka mejl om man vill, men jag ville testa hur bra de är på att svara på telefon med. De svarar bara halvsnabbt på mejl med, om någon undrar. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Har nåt minne av att jag har käkat kokosbollar med starkcider till frukost nån gång.

Själv så brukade jag dricka frukost periodsvis. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Skummade ikapp. Missade säkert mycket. 

Det där med synestesi är intressant tycker jag med. Det handlar förmodligen om signaler som skickas fel från ögat eller örat. Det leder till att när man ser en färg så "hör" man en ton samtidigt. Man kommer iallafall att tänka på denna ton så fort man ser färgen som triggar den associationen. Så en person med synestesi kommer alltid att höra acossiera en ton med en färg när det handlar om denna typ av synestesi. Men det kan även handla om andra saker som att känna smaker och dofter när man ser en färg eller form. 

Många med synestesi triggas av siffror med. Så en 1:a kan vara röd, smaka sött, lukta lakrits, vara ett fiss, eller vad som helst beroende på vilken typ av synestesi som är förknippad med denna variant då siffrorna är triggers. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Man har varit där också, tyvärr.

Lättare hänt än många tror och förstår. För mig har det löst sig nu. Klarar inte av att vara full alls längre. Känner mig bara konstig och sjuk på något sätt. Går bara och väntar på att bli nykter igen. Så fort jag kommer över den där gränsen när man bara har kul och är mera social så får jag ett trängande behov av att sluta dricka nu mera. Och det är jag så himla glad över. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Skönt att gå ner i vikt med. Men tänk på att det är midjemåttet man oftast är ute efter och inte vikten i sig. Att man går ner mycket än som påstås vara möjligt kan bero på flera olika saker. Men förmodligen så har man de rätta biologiska förutsättningarna för att faktiskt gå ner mycket i vikt om man nu gör det. Kan hjälpa att dricka mer än man brukar göra då man kommer att pissa ut mera fett och för att kroppen behöver vätska för att byta ner bundet fett. De som forskar mest i detta ämne säger ju att de vet för lite för att det forskas för lite i just detta ämne. Så alla metoder som är förespråkade är ju oftast förknippade med en eller flera företagsidéer samtidigt. 

Tydligen så svettas, pissar, bajsar och andas man ut mera fett än man förbränner i musklerna när man tränar med. Spännande va? 

k9 (oregistrerad)
Postat

Bax har inte svarat och jag har köat i en timme och tre minuter nu.  😏  😠

k9 (oregistrerad)
Postat

Man har förresten upptäckt att skäggsvamp producerar ett penicilin liknade ämne när den växer på kroppen. Kan vara ett rön som kommer att ha betydelse på sikt. Tänk om vi alla kommer att sluta raka oss för att se mera hygieniska ut i framtiden. 

Haha! Nu spammar jag friskt igen.  😊

Postat

☺️ Go k9, go!

Ja, där ser man. Det finns fler fördelar med skägg än att de ger dess bärare ett vackert yttre samt en oemotståndlig aura av manlighet.

Postat

Man har förresten upptäckt att skäggsvamp producerar ett penicilin liknade ämne när den växer på kroppen. Kan vara ett rön som kommer att ha betydelse på sikt. Tänk om vi alla kommer att sluta raka oss för att se mera hygieniska ut i framtiden.

Haha! Nu spammar jag friskt igen. 😊

Jag VISSTE att det fanns en anledning till att jag inte gillar attanken raka mig. 😮

Ikväll ska jag se Magnus Betner och Soran Ismail! 😄

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har börjat läsa bibeln. Har bara kommit till fjärde moseboken och hoppas på ett uppsving i berättnadet. Trodde att det skulle vara en hyfsad fantasyroman men det visade sig att både andra och tredje moseboken bara handlar om vad gud vill ha för offer och vad som faller honom i smaken. En dryg, narcissistisk, oenmpatisk skitstövel är han med. Noa(k) är dock mera intressant än jag visste. 

Hoppas det blir mera fart i historien när Jösses väl kommer med i handlingen. Annars tror jag att jag hellre läser en telefonkatalog från 96 istället. 

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Jag VISSTE att det fanns en anledning till att jag inte gillar attanken raka mig. 😮

Ikväll ska jag se Magnus Betner och Soran Ismail! 😄

Så om man ser en rakad herre kyssa en orakad så är det bara för att han vill åt antibiotikan i skägget och inget annat. 

Låter som att du kommer få en riktigt bra kväll. Ingen av dem är mina favorit komiker, men en show med bägge två är nog lagom dos av vardera. 

k9 (oregistrerad)
Postat

I mitt fall handlar det nog mer om mjöldagg.

Vet inte varför jag kom att tänka på manna när jag läste det.  😲  😕  😱

k9 (oregistrerad)
Postat

Bax lovar att jag ska ha prylarna innan helgen. Kanske redan på torsdag, med lite tur. 

Postat

the unverise is a battle of chance and attack

Postat

i drink blood and pray to a nephilim-god in search of strength and magic powers #vampire

Postat (redigerat)

hhihi

Redigerat av ewroL
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.