Bluddrik Postat 29 september 2016 Postat 29 september 2016 Nåja, så gammal är du väl inte 🙂 Det är intressant med de kaotiska stämningen i studion. Nåjaaa. Vi får väl se vart det hela landar... kanske. Jag tycker ju att det är mer intressant med begreppet yttrandefrihet och vad det egentligen ska betyda.
slejnard Postat 29 september 2016 Postat 29 september 2016 gjorde en improvisation med fingerspel till en backing track på tuben. lägger upp strax. provar samtidigt en ny app: splice
slejnard Postat 29 september 2016 Postat 29 september 2016 http://www.youtube.com/watch?v=YWOWnZ7REec
slejnard Postat 29 september 2016 Postat 29 september 2016 vart så skumt via youtube så den fick plockas bort men har den på fejjan! http://www.facebook.com/jan.martinsson.16/videos/1436465549716440/
slejnard Postat 29 september 2016 Postat 29 september 2016 Å klockan hann bli mycket! 😮 Ska ha en liten ljudrigg roddad 8.30! 😮
Dark Of Light Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Jag tycker ju att det är mer intressant med begreppet yttrandefrihet och vad det egentligen ska betyda. Jag med! Det är intressant detta med demokrati, yttrandefrihet och hur det landar ibland. Det beror på agendan. Speciellt på de yttersta höger & vänsterkanterna. Den här låååååååånga artikeln är visserligen "en aning" högerfärgad dock utan anslag av brunt (detta var en parti obunden publikation med ett bekant namn) men ack så intressant. Det här med värdegrunder kan ställa till det om man blandar ihop begreppen. Det blir en kpd!
Micke H Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 vart så skumt via youtube så den fick plockas bort men har den på fejjan! http://www.facebook.com/jan.martinsson.16/videos/1436465549716440/ Såg imorse på vägen till jobbet. 🥰 Fett kewl.
Dark Of Light Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 (redigerat) Höstigt väder på ett mysigt vis. Det har blåst hårt, regnat och ruskat men idag var det en njutning att sitta still med en god pipa i solskenet och filosofera för sig själv. Speciellt hur ödmjuk och mogen man är. Fis. Redigerat 30 september 2016 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Jag med! Det är intressant detta med demokrati, yttrandefrihet och hur det landar ibland. Det beror på agendan. Speciellt på de yttersta höger & vänsterkanterna. Den här låååååååånga artikeln är visserligen "en aning" högerfärgad dock utan anslag av brunt (detta var en parti obunden publikation med ett bekant namn) men ack så intressant. Det här med värdegrunder kan ställa till det om man blandar ihop begreppen. Det blir en kpd! Hittade Marika Formgren när jag googlade runt och försökte reda ut för mig vad begreppet "värdegrund", detta ord som jag avskyr, egentligen står för. Hon ligger långt till höger om mig, men jag tycker att hennes analys av värdegrundsdemokrati kontra åsiktsfrihetsdemokrati är på pricken. Sverige har under de senaste 15-20 åren regredierat till att bli en slags värdegrundsdemokrati vilket gjort svenskarna till en skock som inte törs avvika från normen, vilket i sin tur lett till den katastrofala flyktingpolitiken. Eftersom man enligt värdegrunden är positiv till invandring, vilket jag också är, gäller det att vara mest positiv till invandring, och vart det leder vet vi. Det har också lett till att små minoriteter sätter agendan i Sverige, vilket i sin tur lett till stolleprov som hbtq-certifiering mm.
Bluddrik Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Höstigt väder på ett mysigt vis. Det har blåst hårt, regnat och ruskat men idag var det en njutning att sitta still med en god pipa i solskenet och filosofera för sig själv. Speciellt hur ödmjuk och mogen man är. Det är bäst du passar på.
Bluddrik Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 vart så skumt via youtube så den fick plockas bort men har den på fejjan! http://www.facebook.com/jan.martinsson.16/videos/1436465549716440/ Jäkligt bra. Du har en likadan Squier som jag ser jag.
Dark Of Light Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Hittade Marika Formgren när jag googlade runt och försökte reda ut för mig vad begreppet "värdegrund", detta ord som jag avskyr, egentligen står för. Hon ligger långt till höger om mig, men jag tycker att hennes analys av värdegrundsdemokrati kontra åsiktsfrihetsdemokrati är på pricken. Sverige har under de senaste 15-20 åren regredierat till att bli en slags värdegrundsdemokrati vilket gjort svenskarna till en skock som inte törs avvika från normen, vilket i sin tur lett till den katastrofala flyktingpolitiken. Eftersom man enligt värdegrunden är positiv till invandring, vilket jag också är, gäller det att vara mest positiv till invandring, och vart det leder vet vi. Det har också lett till att små minoriteter sätter agendan i Sverige, vilket i sin tur lett till stolleprov som hbtq-certifiering mm. Japp, jag har inget mer att tillägga. Instämmer i allt. Det är bäst du passar på. 😲 Öh? Innan jag får burken på huvudet eller vad? Att ha burken på huvudet, eller huvudet där i skulle ju kunna vara en protest mot burkan... Bara en vokal ifrån. Frågan är hur många som skulle uppfatta protesten. ☺️ En förtryckt man som mer eller mindre frivilligt har en Bullens burk på huvudet, vilken syn. Jag ser fram emot burkanan och hur den tar sig.
Bluddrik Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Nä. Jag lägger ner det där. Resa med färdtjänst till Skövde. Det blir förmodligen oändligt antal byten. Och så ska man få med sig den där jävla burken också.
Dark Of Light Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 (redigerat) ☺️ Jag kan nästan se det framför mig hur du får försöka förklara för chauffören varför du sitter och kramar en konservburk. Inte nog med det, du ska fånga mig också och då kommer ju gårdagens nämnda problematik fram. Ja, vi lägger ner det. Du har ingen i närheten som du avskyr som du kan utsätta för en "burkning" (jag anar en ny trend) ? I så fall, pics or it... Redigerat 30 september 2016 av Dark Of Light
slejnard Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Jäkligt bra. Du har en likadan Squier som jag ser jag. Tack Bluddrik! Det är en american standard strata ☺️. Haft den sen ny -96 och det är förmodligen min bästa gitarr Fender alltså 😑
Memphis Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Intressant det där. Jag hade aldrig hört talas om det. Det är tydligen vanligare hos folk som har autism eller aspergers. Jasså hade du inte hört om det innan, det förvånade mig faktiskt.
Bluddrik Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Tack Bluddrik! Det är en american standard strata ☺️. Haft den sen ny -96 och det är förmodligen min bästa gitarr Fender alltså 😑 Tänkte nästan lägga den där kommentaren på Fejjan, men då hade du väl tagit bort mig som vän?
Bluddrik Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Jasså hade du inte hört om det innan, det förvånade mig faktiskt. Vill säga att det förvånar mig med, men det skulle kunna ses som skryt. Jag är lite intresserad av såna där grejer. Vet inte om det är nåt man skulle vilja ha?
Neosus Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Varje gitarrist bör ha iallafall 1 strata i samlingen annars är man ingen gitarrist! Därför måste jag handla en! 😳
Bluddrik Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Varje gitarrist bör ha iallafall 1 strata i samlingen annars är man ingen gitarrist! Därför måste jag handla en! 😳 Jag tycker allt du spelar låter strata ändå, så du kanske inte behöver nån?
Recommended Posts