Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Så dom där fotona är inte tagna för några år sedan?

Jo det är klart men relativt färska. Speciellt Humming Beards svart/vita bilden där jag och min vapendragare står på huk och skäggar oss. Live bilderna i färg är en 10 år gamla kanske. Nå, nog om mig nu. Blir det några DG Clooney bilder 😄 ? (Nu blir det väl givetvis en bild på George Clooney)
Postat

Jo det är klart men relativt färska. Speciellt Humming Beards svart/vita bilden där jag och min vapendragare står på huk och skäggar oss. Live bilderna i färg är en 10 år gamla kanske. Nå, nog om mig nu. Blir det några DG Clooney bilder 😄 ? (Nu blir det väl givetvis en bild på George Clooney)

Nä. Jag ser inte ut som George Clooney, men om du slänger upp en färsk bild på dig själv i tråden så återkommer jag med en på mig så fort jag fått någon att fota mig.

Postat

Nä. Jag ser inte ut som George Clooney, men om du slänger upp en färsk bild på dig själv i tråden så återkommer jag med en på mig så fort jag fått någon att fota mig.

Jorå´

8_ugly_people.jpg

drloop (oregistrerad)
Postat

Köpte mig en basgitarrr igår. Jädrans vad sköj det är att lira bas. Skönt med en lätt (vikt) och lättspelad bas. 

Postat

Ta selfie med Doron!?

Va?

Den oundvikliga morgontitten i badrumsspegeln fick mig att ångra utfästelsen om fotografier. Trevlig kille den där frisörn, men oärlig.

Postat (redigerat)

Presidentvalsdebatt i USA:

– Jag har en känsla att jag kommer bli anklagad      för allt, sa Hillary Clinton.

– Varför inte, svarade Trump.

Redigerat av Bluddrik
Postat

Dom säger att landsbygden dör. Även på mindre orter dras det in på service som funnits i alla tider, som t ex polisstationer. Vore det inte en bra idé att man betalade lite mindre skatt om man bor där det inte finns så mycket service.

De som bor i större orter som har full service borde alltså betala lite mera skatt. Jag tänker på orter som Stockholm, Göteborg och Skövde.

Detta skulle även gälla företagen på dessa mindre orter eller rena bondvischan. Det skulle kunna leda till att landsbygden levde upp.

Postat

Dom säger att landsbygden dör. Även på mindre orter dras det in på service som funnits i alla tider, som t ex polisstationer. Vore det inte en bra idé att man betalade lite mindre skatt om man bor där det inte finns så mycket service.

De som bor i större orter som har full service borde alltså betala lite mera skatt. Jag tänker på orter som Stockholm, Göteborg och Skövde.

Detta skulle även gälla företagen på dessa mindre orter eller rena bondvischan. Det skulle kunna leda till att landsbygden levde upp.

Jo det tycker jag vore en bra idé! Varför betala skatt när dom drar in allt ändå? 

🙂

Postat

Jo det tycker jag vore en bra idé! Varför betala skatt när dom drar in allt ändå? 

🙂

Undrar om det är en idé som någon har lanserat eller om jag är först? Frågan är hur man skulle göra? En momssats 5 procentenheter lägre vore en enkel lösning, men det skulle kunna skapa andra problem.

Postat (redigerat)

Får erkänna att jag tycker att Trump är en rätt kul flåbuse ibland.

Kul ja men om han nu aspirerar till president posten så måste det finnas lite mer kött på benen än kul. Annars så skulle vem som helst av oss här inne kunna kvala in. Han är ju med i kampen med just kul och bitska, lite barnsliga uttalanden som i stunden verkar... just kul men vem som helst kan förolämpa andra för att vinna tillfällig populäritet från folk som inte är så nogräknade. Att svinga mot utländsfödda (som hela idén med USA bygger på trots allt, ja inte svingandet då) eller kvinnor tror jag kommer att kosta honom. Speciellt som han har svingat stenhårt från antietablissemangs vinkeln. Försöka ha lite rebellstil, men han tillhör ju etablissemanget i högsta grad. Lite som Bert Karlsson på sin tid med sitt "drag under galoscherna" och utan skor i riksdagen. Det måste finnas mer innehåll och det finns både skrivna och oskrivna regler i spelet politik. Medelamerikanen verkar dock för tillfället stödja Trump som ska göra USA stort igen... Men hur?  

Såg precis debatten i sin helhet och måste säga att Hillary lyste klarare med tydligare svar än Trumpen som mest påstod att han aldrig sagt det han bevisligen har sagt och avbröt föga statsmannamässigt stup i kvarten. Speciellt i andra halvan där Hillary hade kraftigare och slagkraftigare argument än Trump som mest trampade luft. Han verkar inte ha så mycket förklaringar till hur han ska gå till väga för att lösa problemen han uppfattar landet har. Bara att han ska göra det. Han skulle sänka skatterna för företagare från 32 till 15%... men hur? Han ska bomba sönder IS... men hur? På fråga efter fråga var det mest ett duckande från tidigare uttalanden och att han minsann ska... men hur? Det enda som jag tyckte var ett någotsånär vettigt uttalande var att USA inte ska vara en världspolis, att inte lägga sig i andra länders problem. Men den frågan är långt ifrån enkel heller förstås. Han stal ord och argument från Hillary som en slags fantasilösa argument för sin sak. Det är inte lätt att skjuta när magasinet är tomt. Ska bli intressant hur det tar sig nästa omgång som blir den 19:e nästa månad har jag för mig? Dock framstår Trump som förloraren i just denna omgång som var.

Kpd?

Redigerat av Dark Of Light
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.