slejnard Postat 23 september 2016 Postat 23 september 2016 trummorna midi resten IRL! Med den PT:n går jag ner å ser Idol ☺️
Pico Postat 23 september 2016 Postat 23 september 2016 Ja, inte fan vet jag. Jag har inte plockat bär sen jag kunde försvara mig. Det enda jag skulle kunna tänka mig att plocka nuförtiden är vattenmeloner eller nåt annat som fyller ut lite. Trevligt att du tittar in fö. Ptja, då är vi två som inte vet riktigt säkert då. Som liten sprang jag gärna in i något litet skogsparti och plockade snabbt ihop blåbär som man sålde för 5-10 spänn som direkt spenderades på godis. 😄 Snabbgooglade och fann något om att blåbärsris täcker 17% av Sveriges yta. Törs varken säga bu eller bä om sanningshalten i det men det är väl ungefär en sådan uppfattning jag har i alla fall, som minst. xD
Dark Of Light Postat 23 september 2016 Postat 23 september 2016 Ja, inte fan vet jag. Jag har inte plockat bär sen jag kunde försvara mig. Det enda jag skulle kunna tänka mig att plocka nuförtiden är vattenmeloner eller nåt annat som fyller ut lite. Trevligt att du tittar in fö. 😳 Fyller ut vadå? BHn? trummorna midi resten IRL! Med den PT:n går jag ner å ser Idol ☺️ Du menar IDoL? ☺️
Bluddrik Postat 23 september 2016 Postat 23 september 2016 Jag minns hur man hade plockat bottenskyla i sin kopp och sprang till morsan eller farsan för att hälla över i deras spann eller vad det var och ofelbart ramlade och spillde ut bären. Gång på gång på.......
Dark Of Light Postat 23 september 2016 Postat 23 september 2016 Sådant sätter spår i själen... och nu sitter vi här. Bittra och förbannade. Våldtagna av livet, lurade på konfekten, rånade på all glädje och bestulna på all hopp... Allt utom... KAFFE!
Pico Postat 23 september 2016 Postat 23 september 2016 Jag skall starta ett eget kaffemärke och det skall heta 42. Som ett PR-jippo lanserar jag pamfletten "Liftarens guide till kaffet"
Dark Of Light Postat 23 september 2016 Postat 23 september 2016 Jag skall starta ett eget kaffemärke och det skall heta 42. Som ett PR-jippo lanserar jag pamfletten "Liftarens guide till kaffet" ☺️
Memphis Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 (redigerat) Det va en händelserik dag. Musikplugg-fika med en kreativ själ, gött samtal och nice häng. Kvällsöl med en kille i stan som jobbar som frilansande trailermusik-kompositör. Som reser runt i världen och gör spännande uppdrag. Sjukt inspirerande kille, fick tonvis med tips och kontakter, jävligt skoj möte verkligen. 😄 Nattöl med andra vänner. På väg hem förbi ett torg och va med att gripa in och stoppa ett bråk mellan fulla ungdomar som slogs. Redigerat 24 september 2016 av Memphis
Memphis Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 Har jobbat vidare me min soundtrack-låt också, det tar sig! 😄 Your browser does not support the HTML5 audio tag
Dark Of Light Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 Det va en händelserik dag. Musikplugg-fika med en kreativ själ, gött samtal och nice häng. Kvällsöl med en kille i stan som jobbar som frilansande trailermusik-kompositör. Som reser runt i världen och gör spännande uppdrag. Sjukt inspirerande kille, fick tonvis med tips och kontakter, jävligt skoj möte verkligen. 😄 Nattöl med andra vänner. På väg hem förbi ett torg och va med att gripa in och stoppa ett bråk mellan fulla ungdomar som slogs. 😄 Nyvaken som jag är fick jag tänka innan poletten ramlade ner... Vadå trailermusik? Är det någon slags lastbilscountry-skit eller musik anpassad för permanentboende husvagns inavel i socialgrupp 3. 🙁Det är så här min hjärna arbetar... Låter som trevliga möten du varit med om! Stoppa bråk har jag slutat med. De är numer oftast så pass beväpnade att intressekonflikter går över snabbare än förr + man löper en rätt stor risk att själv bli beskuten eller knivhuggen. Popcorn-time helt enkelt. Det är kpd.
Bluddrik Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 😄 Nyvaken som jag är fick jag tänka innan poletten ramlade ner... Vadå trailermusik? Är det någon slags lastbilscountry-skit eller musik anpassad för permanentboende husvagns inavel i socialgrupp 3. 🙁Det är så här min hjärna arbetar... Det har redan gjorts av Galenskaparna dessutom.
Bluddrik Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 Johan Hakelius senaste krönika. "Det är här, precis här, som skiljelinjen går. Tar man en värld med sådana nyheter på allvar, är man inte riktigt frisk." http://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/det-maste-finnas-en-gud--och-hen-driver-med-oss/
Dark Of Light Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 Johan Hakelius senaste krönika. "Det är här, precis här, som skiljelinjen går. Tar man en värld med sådana nyheter på allvar, är man inte riktigt frisk." http://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/det-maste-finnas-en-gud--och-hen-driver-med-oss/ Ja, han är bra som vanligt. Världen är ur led och vi trallar med som viljelösa våp. Det som för en 20-30 år sedan hade orsakat ramaskri och förtvivlan så som poliskrisen, flyktingar, skjutningar, handgranatssmällar eller bilbränder in masse bläddras idag luttrat förbi på mobilen av trötta fingrar som söker sig till TV bilagan i en febril jakt efter Ernst Kirschsteigers senaste inredningshärdsmälta. Ingen orkar ta in något längre, som Hakelius menar på; världen har blivit så abstrakt att det inte längre går att veta vad som är rätt eller fel. Jag vågar mig på att påstå att orsaken är alla sneknull. Något som är fel fortfarande är det här... 🙁
Bluddrik Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 Ja, han är bra som vanligt. Världen är ur led och vi trallar med som viljelösa våp. Det som för en 20-30 år sedan hade orsakat ramaskri och förtvivlan så som poliskrisen, flyktingar, skjutningar, handgranatssmällar eller bilbränder in masse bläddras idag luttrat förbi på mobilen av trötta fingrar som söker sig till TV bilagan i en febril jakt efter Ernst Kirschsteigers senaste inredningshärdsmälta. Ingen orkar ta in något längre, som Hakelius menar på; världen har blivit så abstrakt att det inte längre går att veta vad som är rätt eller fel. Jag vågar mig på att påstå att orsaken är alla sneknull. Något som är fel fortfarande är det här... 🙁 Vad menar du med sneknull? Handlar det om människor som aldrig borde ha förökat sig eller vad. Jag läste reportaget om tjejen förut. Chefen för socverksamheten som tagit alla konstiga beslut säger att det var helt fel. Får det några konsekvenser. Med min tolkning av ordet är väl tjejen resultatet av ett sneknull, men vad ska man göra åt det? Dra igång ett åtgärdsprogram av den typ som inleddes i Sverige på tjugotalet?
Dark Of Light Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 Nej för tusan! Tjejen är ett offer för omständigheterna. Sneknullade är de som gör de felaktiga besluten i myndighetens och byråkratins namn. Sneknullade är de som skjuter, spränger och eldar dagarna i ända. Ett mer lättbegripligt ord är väl "dum i huvet".
Dark Of Light Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 Jåh. Det blir Finsk ungskorv som jag grejjar en Stroganoffsås med lite vitlök o Sambal Oelek till o därmed pasta. D e d d blir sedan.
Dark Of Light Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 Var det någon som härom dagen såg den här dokumentären vars namn delar mitt kompanis från det militära? Om inte se den gärna om inget annat bättre serveras inför ögonen. Vilka djupingar och speciellt den dominerande fadern som verkar sn... ... "speciell". Skrämmande egentligen men barnen verkar klarat sig hyfsat med tanke på omständigheterna.. 😐
Bluddrik Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 Var det någon som härom dagen såg den här dokumentären vars namn delar mitt kompanis från det militära? Hittade ingen film där, däremot här. http://www.svtplay.se/video/10306257/the-wolf-pack/dox-the-wolf-pack-avsnitt-1 Varför hette ni The Wolf Pack? Har du varit utomlands och krigat?
Dark Of Light Postat 24 september 2016 Postat 24 september 2016 Fadern i familjen kärade ner sig i en hippetös på rymmen sent 80-tal. Därefter följde år med Hare Krishna medlemskap och barnavlande men Hare Krishna tillfredställde aldrig denna fadersgestalt jagandes sin dröm, att bli rockstjärna. I en liten van drog de runt utan resultat, bosatte sig senare i en lägenhet i Manhattan. Där isolerade fadern alla barn från världens ondo, ungefär där börjar dokun.
Recommended Posts