Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Gotta beat them at their own game. Vilka regler gällde när Haganissen röjde runt i buskarna? Finns således inga regler enligt mig. I go fullautobatmanmedievalstyleeboomshackalack.

Jo, men jag ska nog inte outa honom, och du skriver ju bara i piptråden. Du kanske kunde röka ut honom iofs?

Annons
Postat

hm.. Cinesamples - Piano in Blue? Jag har även EastWest Pianos och Native Instruments Gentlemen Pianos. I den låten är det sistnämna plus ett från Omnisphere. 

Aha jag fick för mig att du köpte den där efter filmmusikskaparen. Men glömt vad han heter. 

😕

Postat

Varför är det bara du som lider av bajsforum och inte vi andra? Är det bara för att du är Gud?

Blir så när jag grejar med min ajFån! Så det kan vara min ajFån som är bajs.

😕

Postat

Aha jag fick för mig att du köpte den där efter filmmusikskaparen. Men glömt vad han heter. 

😕

Hans Florian Zimmer, född 12 september 1957 i Frankfurt am Main, 

Postat

Lekte me lite nya ackordföljder idag. Tonartbyten så man blir snurrig xD

Prefab Sprout håller på med sånt där i några låtar.

Postat

Det blir mycket kyckling nu. Jag vet inte hur många kg kycklingklubbor jag har köpt. Hela frysen är full.

Gillar du kyckling eller är det bara tvångstankar?

k9 (oregistrerad)
Postat

Kyckling är bra mat tycker jag. Gott och nyttigt. 

k9 (oregistrerad)
Postat

Lekte me lite nya ackordföljder idag. Tonartbyten så man blir snurrig xD

Skön robotsång på den. Vill faktiskt höra mer av den låten så jobba, jobba, joo-oo-baaa klart på den.  😑

Postat

Citat om hagamannen från flashback:

"Var han än befinner sig - tydligen i en liten håla just nu - så är han hatad och riskerar grov misshandel."

Ja den där mannen är knäpp och förmodligen hotad.

Jag bor i Umeå nära haga.

Postat

Prefab Sprout håller på med sånt där i några låtar.

Intressant, ja deras låt When love breaks down va rätt lik. Sen kände jag igen den låten oerhört och kunde inte placera den. Efter googlande kom jag fram till att jag bara hört en cover av den innan, och aldrig originalet. 😄

Det är Kate Walsh som gör en fin version av den. 

😮  😎  😎  🥰  🥰

😮🥰 

Postat

Skön robotsång på den. Vill faktiskt höra mer av den låten så jobba, jobba, joo-oo-baaa klart på den.  😑

Kul att höra, tack! 😄

Jo, jag har editerat sången rätt rejält för att det ska hålla jämn ton 😆 Så blir lite robot känsla, men tänkte hitta nån sångare för den sen, är bara skiss nu. 

Postat

Intressant, ja deras låt When love breaks down va rätt lik. Sen kände jag igen den låten oerhört och kunde inte placera den. Efter googlande kom jag fram till att jag bara hört en cover av den innan, och aldrig originalet. 😄

Det är Kate Walsh som gör en fin version av den. 

Den var inte dum alls. Kunde faktiskt lyssna på den trots att originalet sitter som fastbränt i minnet på mig. PF är kommer tvåa på min lista tillsammans med en massa andra band och artister.

Tror att jag har blandat ihop detta med PS och tonartsbyten. Det är något med Paddy McAloons sångteknik som har förvirrat mig. Kom dock på en annan låt med ett i mitt tycke märkligt tonartsbyte. Det kommer efter ca två minuter.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.