Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vi får väl se. Den håller sig tydligen året ut.

Då hinner du samla dig för den avgörande stöten. 😑

I kväll ska vi piska finnar. Sverige är storfavoriter till dessa odds. Matchen startar 21.00.

Sverige-Finland 1,65 4,50 4,40

Min dåvarande svärmor envisades med att jag gillade Finska Pinnar bara för att jag är född i Finland. Jag försökte förklara för henne med jämna mellanrum att man inte behövde gilla dem per automatik bara för att någon bagardjävel inte visste riktigt vad han ville döpa styggelsen till och drog till med detta fullständigt ologiska namn.

Om hennes oförmåga att ta emot budskapet berodde mer på dålig hörsel eller helt enkelt på taskig perceptionsförmåga eller rentav djävulstyg, vågar jag inte gissa på.

Jag försökte med de klassiska exemplen med att Budapestrulle inte kom från Budapest, eller att mazarinen verkligen inte uppfanns i kardinal Mazarins kök. Inte heller glömde jag att nämna att Napoleonbakelser inte hade något att göra med någon fransk kejsare med fabläss för magkatarr.

Till ingen nytta förvisso. Vid varje kpd stund låg bl a dessa förbannade pinnar framme på fatet och jag bestämde mig för att helt enkelt med hög röst utbrista; "KAKOR ÄR FÖR GAMLA KÄRRINGAR" vid varje fika.

Känns nästan som en lättnad nu när man slipper eländet...

och kakorna.

Kpd.

Postat

Såg att du gjort ett inlägg i den bästa tråden på FB, Pluttrix. Det är bara att köpa ett rökdon och på allvar bli en kapnismolog. En trevlig hobby vid sidan av skjutvapen, kaffe och musik ☺️

Postat

Såg att du gjort ett inlägg i den bästa tråden på FB, Pluttrix. Det är bara att köpa ett rökdon och på allvar bli en kapnismolog. En trevlig hobby vid sidan av skjutvapen, kaffe och musik ☺️

Hur vet du vem jag är där?

Postat

Jag tror att jag har talat om det nån gång. Vem är du då?

Om det vet jag inget. Listade bara ut det på egenhand, inte så svårt. Har länge undrat om inte du har någon pizza kallad efter ditt FB nick? Och i så fall vad innehåller den? 😛

Jag är Darkis på FB också, är inte så mycket för personlighetsklyvningar. ☺️

Jag är inte där. Längesen jag läste nåt också. Lite rolig tråd om ufo:s minns jag.

Lång dag till ända. Varit i Skellefteå en sväng 😑

Jå blodpudding ska stekas!

Jåh, mest mer eller rasistiskt dravel, hat och hot samt knepiga sexuella preferenser. Dock kan FUP:arna vara intressant att läsa ibland.

Blodpudding ja, stekas ska den, så d så. ☺️ Vagott!!!

Postat

1. Listade bara ut det på egenhand, inte så svårt. Har länge undrat om inte du har någon pizza kallad efter ditt FB nick? Och i så fall vad innehåller den? 😛

2. Jag är Darkis på FB också, är inte så mycket för personlighetsklyvningar. ☺️

3. Jåh, mest mer eller rasistiskt dravel, hat och hot samt knepiga sexuella preferenser. Dock kan FUP:arna vara intressant att läsa ibland.

4. Blodpudding ja, stekas ska den, så d så. ☺️ Vagott!!!

1. Hur då? Två fiskar, manna  och oblater.

2. Hittar dig inte.

3. Det är så mycket annat. Dessutom är det kul att retas med rasisterna.

4. Funderar på om man kunde göra en gryta, med lök och bacon?

Postat

1. Hur då? Två fiskar, manna  och oblater.

2. Hittar dig inte.

3. Det är så mycket annat. Dessutom är det kul att retas med rasisterna.

4. Funderar på om man kunde göra en gryta, med lök och bacon?

1. 😆 Ja varför inte.

2. DarkOfLight, Man måste ju skriva namnen/orden ihop om man inte vill använda _ där.

3. ☺️

4. Har inget recept i skallen så här på direkten men frågan är hur mycket bl.puddingen sönderfaller i grytform..?

Postat

Hur vet du vem jag är där?

Det har jag vetat länge. Inte så svårt, du har lämnat tydliga spår. Lite som att följa en kissande hund i snö. ☺️

😆

Har Pluttrix outat sig själv på fB? 😛

k9 (oregistrerad)
Postat

nåt liknande hänt mig, jag fick typ 6-7 olika räkningar från ett psykologbesök, typ vissa påminnelser. lite svårt veta vad man ska betala ....

Jag betalar in den som är senast av dem. Den med inkasso men bestrider den ändå. Och kräver pengar tillbaks eller att de drar av det på nästa räkning i mitt fall. Kan vara dumt att göra så då vissa företag ser det som att man godkänt inkassot. Men jag har stöd av politiker och media i detta fall. Bra att kunna namedroppa ibland. 😉 

k9 (oregistrerad)
Postat

Javistjajustdejajaja! Skulle ju glana på Idoool idag. Ska göra det nu. 

Postat (redigerat)

Du ska inte betala en faktura som du bestrider. Du kan bestrida ett inkasso krav utan att få en betalningsanmärkning. 

Redigerat av Neosus
k9 (oregistrerad)
Postat

Ger företaget en chans att vara bussiga och betalar in först och hoppas på att de ger mig rätt senare. Vet att det är fel att göra så rent juridiskt, men det kan funka att vara naiv ibland med. 

Postat

😆

Har Pluttrix outat sig själv på fB? 😛

😛 På sätt och vis...

Imorn blir det kaffe. Det är då ett som är säkert!

Ja, djävul, att det blir! :rolleyes:

Hockeyn verkar vara jämt skägg. Lite fördel Sverige i första halvan, lite fördel Finland i andra. Schphännandeh!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.