Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Micke H!! Jag har en fråga till dig! Jag vet ju att du är grymt duktig med att programmera och sånt! 

Jag sitter och grejar här med att översätta grejer på min hemsida och får upp detta meddelande:

"Varning, din PHP konfiguration begränsar det maximala antalet fält som kan skickas till
3000 för max_input_vars
Be din webbhotellsleverantör öka detta värde till minst 4671, annars får du ändra i översättningsfilen."

Kan jag ändra detta värde själv någonstans t.ex via PHP MyAdmin? Vars nagerst gör jag det där då? 

Du behöver inte svara om du inte vill men jag vore evigt tacksam!

Tack!

Sam!

🙂
Postat

Micke H!! Jag har en fråga till dig! Jag vet ju att du är grymt duktig med att programmera och sånt! 

Jag sitter och grejar här med att översätta grejer på min hemsida och får upp detta meddelande:

"Varning, din PHP konfiguration begränsar det maximala antalet fält som kan skickas till
3000 för max_input_vars
Be din webbhotellsleverantör öka detta värde till minst 4671, annars får du ändra i översättningsfilen."

Kan jag ändra detta värde själv någonstans t.ex via PHP MyAdmin? Vars nagerst gör jag det där då? 

Du behöver inte svara om du inte vill men jag vore evigt tacksam!

Tack!

Sam!

🙂

Du ändrar det inte i databasen, men på din FTP-server är det möjligt att du kan ändra det själv. Det kan finnas en fil som heter någonting i stil med php.ini, den innehåller en del server-inställningar. Vissa webbleverantörer vill dock inte låta kunden ändra på sånt, så då får du be dom fixa det åt dig. 🙂

Postat

Du ändrar det inte i databasen, men på din FTP-server är det möjligt att du kan ändra det själv. Det kan finnas en fil som heter någonting i stil med php.ini, den innehåller en del server-inställningar. Vissa webbleverantörer vill dock inte låta kunden ändra på sånt, så då får du be dom fixa det åt dig. 🙂

Aha! php.ini känner jag igen.. Ska se om jag kan hitta filen annars kontaktar jag webbleverantören. 

Tackar så mycket!

k9 (oregistrerad)
Postat

Någon som kan översätta Neos och Mickes samtal till gubbsvenska så att jag med förstår?  😲

k9 (oregistrerad)
Postat

Eller skit i det. Har kaffe nu!  🥰  🥰  🥰

Postat

Måndagar...blääääää.

Ikväll blire gråtrunka och TV-spel och godis.

😑 Den klart bästa dagen. Tänk bara på att det blir inte längre till nästa måndag än såhär. Redan imorgon är det en dag närmare osv. Sedan har du ju helgen som sveper förbi så snabbt och VIPS så är det måndag igen. Joråh.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.