k9 (oregistrerad) Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Vad betyder passiv aggressivitet egentligen? Att man väljer en passiv hållning på ett aggresivt sätt. Som om man säger t ex -Du är så korkad att jag inte tänker diskutera med dig. Och sedan vägra diskutera. Det är en passivt aggressiv handling, som bara leder till att man förlorar en debatt. Ofta så gör man så för att man inte kan argumentera för eller emot något men vägrar att ge sig på sin punkt. Men det är just det man gör. En som är passivt aggressiv vinner inga diskusioner då de avslutar alla jobbiga ämnen med att ge upp men försöker få det att se ut som att den andra har förlorat. Att avsluta en debatt är inte det samma som att vinna den. Småbarn använder ju denna taktik rätt så ofta. Andra passivt aggressiva fraser som man ofta hör är, OK jag är inte den som är den, så vi säger att du har rätt. OK du får tro vad du vill, men jag har rätt. Jag vet att jag har rätt men det är ok om du vill tro som du gör. Dessa är snarlika exempel som bara bygger på att avsluta ett samtal som man inte kan komma med sakliga argument för. De som är passivt aggresiva förväxlar dessa kommentarer med fraser som att vi får enas om att vara oense. Denna fras kan också brukas passivt aggressivt om man inte först lyssnar på den andres argument såklart. Man kan också inleda ett samtal med -Tillhör du dem som tror på gud? Då har man ju ställt en fråga som den som får den måste tänka efter om hen är rädd att svara fel. Säger man det hotfullt eller hånfullt så har man ju redan visat hur man kommer tolka svaret innan man får det. Man kan kanske vara fysiskt passivt aggressiv med. Man ställer sig bara i vägen för någon eller kommer obehagligt nära någon för att provocera fram en obehags känsla utan att faktiskt bruka våld
k9 (oregistrerad) Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 (redigerat) Jobbigt att en till bekant just dog. Återigen en olycka som kan ha varit avsiktlig. Åka aspackad på en MC är inte så smart, men det kan vara så att personen ifråga valde att "råka" köra av vägen på fyllan med. Redigerat 13 september 2016 av k9
Dark Of Light Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Jobbigt att en till bekant just dog. Återigen en olycka som kan ha varit avsiktlig. Åka aspackad på en MC är inte så smart, men det kan vara så att personen ifråga valde att "råka" köra av vägen på fyllan med.Oh beklagar sorgen. Ja ratt/styrfyllon är inte kul. En av mina polare blev påkörd av en för några år sedan, klarade sig dock efter lite rehab. Den chauffören piskade jag på rätt duktigt, frågan är om han lärde sig något av det...
Bluddrik Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Jag räcker ut tungan bakom ryggen istället. 😑 Det är ju aktivt. När man skakar hand med ena handen men kniper om motpartens bollar med andra. Det är också aktivt.
Bluddrik Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 I dag har jag sett en Corvette och en Opel.
Micke H Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Och nej, det är inte jag som är nedstämd. xD Möjligtvis min gitarr isåfall.
Bluddrik Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Och nej, det är inte jag som är nedstämd. xD Möjligtvis min gitarr isåfall. Även en nedstämd gitarr kan spela i dur. Vem var det nu igen?
Micke H Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Ja antagligen nån här inne! Jag sa faktiskt någon smart. 🙁
Neosus Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Jag sa faktiskt någon smart. 🙁 Ja precis! .....aha nu fattar jag. 😊 ☺️
Dark Of Light Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 (redigerat) ☺️ Hela Sveriges intelligensreserv är samlat här inne! Snillen spekulerar kunde tråden heta egentligen. Apropå det... Heeeereguuuud nr1... och nr2: Redigerat 13 september 2016 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 ☺️ Hela Sveriges intelligensreserv är samlat här inne! Snillen spekulerar kunde tråden heta egentligen. Apropå det... Heeeereguuuud nr1... och nr2: Nu när du är tebax.
slejnard Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Gått som bara den idag samt solat å badat längs vägen + kaffe å CIGG
slejnard Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Och åt en enormt stor å god pepparstek! Dyrt förhållandevis men gott. 19€ Buffé sen pd då
Neosus Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Gått som bara den idag samt solat å badat längs vägen + kaffe å CIGG Låter gott det! ☺️
slejnard Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Japp! 30 grader varje dag. Skulle lätt trivas med detta klimat
k9 (oregistrerad) Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Japp! 30 grader varje dag. Skulle lätt trivas med detta klimat 30 grader? Varken ståendes eller liggandes med ett sådant lut.
k9 (oregistrerad) Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Haha! Vilka jävla tomtar SD faktiskt är:http://www.aftonbladet.se/debatt/article23507495.ab
Dark Of Light Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Gått som bara den idag samt solat å badat längs vägen + kaffe å CIGG
drloop (oregistrerad) Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Då var den här dagen slut. En sista titt på längsta, godnatt!
Bluddrik Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Kollar originalvarianten av Cape Fear med Robert Mitchum i stället för Robert De Niro. Mycket Bättre. De Niro är så inihelvete överskattad.
Recommended Posts