k9 (oregistrerad) Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Olivoljan är oftast märk så att man ser hur mycket olivsmak den ger. Kan vara bra att veta det om man ska göra något där man vill ha olivoljesmaken när man lagar mat, bakar eller gör en dressing.
Bluddrik Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Undrar om denna frisyr någonsin kommer tillbaka?
k9 (oregistrerad) Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Skönt att regeringen fortsätter att höja marginalskatten. Känns ju lite som att det är rätt skatt att höja för att få råd med smartare välfärdssatsningar.
Dark Of Light Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 (redigerat) Undrar om denna frisyr någonsin kommer tillbaka? Jobbade som garagebiträde i polisgaraget i Skövde som mitt allra första jobb en gång i tiden. Det fanns en konstapel som hade en överkamning som hette duga. Den började redan vid hans vänstra polisong och avancerade sedan, omsorgsfullt kammat, över flinten till andra sidan. Resultatet var inte imponerande vid vindstilla förhållanden men en plötslig vindstöt från höger gjorde att allt hår stod ut som en kvast åt ena hållet. En märklig syn. Vänster sida var heavy metal och hans högra var upptagen med någon slags Telly Savalas-tema. Morn´o kpd. Redigerat 11 september 2016 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 (redigerat) De ska va fetta! De ska va fetta! 😑 naturligtvis. Å andra sidan är det kanske sådant här du menar? Redigerat 11 september 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 KAFFEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bluddrik Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 (redigerat) Jobbade som garagebiträde i polisgaraget i Skövde som mitt allra första jobb en gång i tiden. Det fanns en konstapel som hade en överkamning som hette duga. Det var en fotbollsspelare i början av 70-talet, jag tror att han spelade i tottenham, som hade en liknande frisyr, men då var det dessutom modernt med långt hår, så han hade det draperat på något sätt så att det hängde en bra bit nedanför båda örona. Så fort han började springa hände samma sak med honom. Håret slog ut åt ena hållet, och när han sprang såg han ut som nån slags komet. När han inte var med i spelet hade han båda händerna i håret och försökte fixa till det. Detta pågick matchen igenom. Man undrar om dom inte hade trash talk på den tiden? Redigerat 11 september 2016 av Bluddrik
Bluddrik Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Det blir nog över 25 grader idag fram på eftermiddan.
drloop (oregistrerad) Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Spelar ingen roll. wav är vanligast i windows världen medan aiff var vanligast på macar.
k9 (oregistrerad) Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Ska iväg till morsan och se om jag har tyger kvar där. Köpte förut för att låta sy gardiner av. Men nu tänker jag använda dem för att bygga ackustikpaneler som jag kan flytta runt i rummet. Tänker att en träram med en hård yta kanske MDF och en mjuk yta i tyg och så fylla den med isolering eller gamla täcken borde kunna vara en snygg och billig lösning. Tror att det skulle räcka för att få lite bättre ljud i rummet. Även om det inte kommer vara lika bra som att dämpa hela rummet såklart. Material kostnaderna blir ju jätte låga med. Så man kan bygga några stycket för en billig peng. Funderar på om man skulle köpa hjul att ställa dem på med. Då skulle man ju kunna bygga dem tyngre tänker jag. Så det så.
Bluddrik Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Köpt mig lite spelglädje. Har du den enbart till trumprogrammering, eller använder du den även till andra saker?
Bluddrik Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Spelar ingen roll. wav är vanligast i windows världen medan aiff var vanligast på macar. Kan man inte blanda dom där lite hur som helst i dom flesta programmen i dag?
drloop (oregistrerad) Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Har du den enbart till trumprogrammering, eller använder du den även till andra saker? Använder den till alla möjliga grejer, trigga rex filer, spela bas. Allt rytmiskt egentligen.
Dark Of Light Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Ska iväg till morsan och se om jag har tyger kvar där. Köpte förut för att låta sy gardiner av. Men nu tänker jag använda dem för att bygga ackustikpaneler som jag kan flytta runt i rummet. Tänker att en träram med en hård yta kanske MDF och en mjuk yta i tyg och så fylla den med isolering eller gamla täcken borde kunna vara en snygg och billig lösning. Tror att det skulle räcka för att få lite bättre ljud i rummet. Även om det inte kommer vara lika bra som att dämpa hela rummet såklart. Material kostnaderna blir ju jätte låga med. Så man kan bygga några stycket för en billig peng. Funderar på om man skulle köpa hjul att ställa dem på med. Då skulle man ju kunna bygga dem tyngre tänker jag. Så det så. 😑 Du får väl helt enkelt vara lite tystare.
Bluddrik Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Hur är det med filvarianter? Kan man trycka in olika format i sin DAW och förvänta sig att det ska funka? Doktorn visste visst inte.
Neosus Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 (redigerat) Jodå det ska gå att blanda fast jag har inte testat själv! Cakewalk stödjer flera olika filéer! Eller jo det kanske jag har med rex filer och mp3 och wave. Redigerat 11 september 2016 av Neosus
CHAE Postat 11 september 2016 Trådstartare Postat 11 september 2016 Vattenkokare + snabbkaffe 🥰 Fakking light-akffe! Ghey 😠😛
CHAE Postat 11 september 2016 Trådstartare Postat 11 september 2016 (redigerat) http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23502485.ab Men för i helvete!!! På riktigt??!! 😳 "Fikapolis"? 😱😳🤪😆 Sätt Grahn och Slej på akffe-detaljen, DoL på kvinno-detaljen, MickeH på kassabiträdet (eventuellt får de två sistnämnda även sätta på...inte akffet alltså...) och låt poliser göra polisarbete. Problem solved 🙂 Redigerat 11 september 2016 av CHAE
drloop (oregistrerad) Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 Hur är det med filvarianter? Kan man trycka in olika format i sin DAW och förvänta sig att det ska funka? Doktorn visste visst inte. Brukar gå bra, ibland konverterar programvaran till nåt lämpligt, tex mp3 blir wav eftersom det inte funkar så bra att klippa i mp3or.
CHAE Postat 11 september 2016 Trådstartare Postat 11 september 2016 Hur är det med filvarianter? Kan man trycka in olika format i sin DAW och förvänta sig att det ska funka? [...] Här har du en variant Vet inte om det fungerar dock 😑
CHAE Postat 11 september 2016 Trådstartare Postat 11 september 2016 Ekofil Delay-fil? 😳 Här har du en variant Vet inte om det fungerar dock 😑 Delay-fil? 😳 Mäh härreguuu' asså! Jag är fan den roligaste jag känner 😆
Dark Of Light Postat 11 september 2016 Postat 11 september 2016 http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23502485.ab Men för i helvete!!! På riktigt??!! 😳 "Fikapolis"? 😱😳🤪😆 Sätt Grahn och Slej på akffe-detaljen, DoL på kvinno-detaljen, MickeH på kassabiträdet (eventuellt får de två sistnämnda även sätta på...inte akffet alltså...) och låt poliser göra polisarbete. Problem solved 🙂 😳 Herregud... Delay-fil? 😳 Mäh härreguuu' asså! Jag är fan den roligaste jag känner 😆 Delayfil, det är en person som har läggningen att ha sex och/eller orgasm med en viss fördröjning. Även kallad tveksamhetssex eller i förekommande fall dröjklimax. DoL Leg. Nuppolog.
Recommended Posts