Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Att bero på F-ett så vore de det gott med lite fett nu.

Annons
Postat

Finns det nån bra tråd eller länk ang att köpa en helt tyst dator vid mick-inspelning?

k9 (oregistrerad)
Postat

På kompletts hemsida så fanns det länkar och exempel på riktigt tysta datorer. Det är ju bara att byta ut fläktar mot vattenkylning osv.

Köpte själv en låda som jag kan ställa ner fläktarna på när jag spelar in och dra upp dem när jag mixar igen.

Postat

Hittade det på komplett, men det är gammal info och ingen färdigbyggd pc finns där

k9 (oregistrerad)
Postat

Det bästa är ju att bygga en själv. Välj ljudkort som inte har fläkt. Välj en låda med ljuddämning i. Kör med vatten eller oljekylning för att få färre fläktar. För att få optimal tysthet i burken.

Annars så är det bara så tysta fläktar som möjligt i ett så tyskt chassi som möjligt. Även nätdelen kan låta en del så den måste vara tyst den med.

Annars så kan man bygga en liten dator och använda en ljudhuv eller ett rackskåp som ljudisolerar med.

Postat

Det bästa är ju att bygga en själv. Välj ljudkort som inte har fläkt. Välj en låda med ljuddämning i. Kör med vatten eller oljekylning för att få färre fläktar. För att få optimal tysthet i burken.

Annars så är det bara så tysta fläktar som möjligt i ett så tyskt chassi som möjligt. Även nätdelen kan låta en del så den måste vara tyst den med.

Annars så kan man bygga en liten dator och använda en ljudhuv eller ett rackskåp som ljudisolerar med.

Frågat runt, och tittat på denna HTPC: https://www.inet.se/produkt/1517080/vox-nuc-i3-skylake/#specs

"Bygger på Intels Core i3 Skylake processeror med extrem energieffektivitet vilket gör datorn i princip ljudlös."

k9 (oregistrerad)
Postat

Frågat runt, och tittat på denna HTPC: https://www.inet.se/...-skylake/#specs

"Bygger på Intels Core i3 Skylake processeror med extrem energieffektivitet vilket gör datorn i princip ljudlös."

Men du kompromissar bort en massa prestanda som du skulle få med en burk du bygger själv. Blir svårare att uppgradera den med.

Egentligen så gör det inte så mycket om datorn låter lite då man ju lätt överröstar det ljudet när man väl spelar in. För att bruset ska vara störande så måste det ju höras över t ex sångspåret med. Men det är ju skönt att slippa bruset i mellanrummen där man inte sjunger iofs. Fast då är frågan hur mycket pengar ska man lägga på att få det tyst där..

Postat

Att bero på F-ett så vore de det gott med lite fett nu.

Är en närmast slavisk följare av F1 sedan sent 80-tal. Ferrari ska d va.

Ström!

Fick en röding å en öring. Fina fisken! Kul å campa 🙂

Hemme nu 😑

Pics or.... Glöm inte byxknappen för eferens.
Postat

i3 är aldrig något prestandamonster...

Har du länk till någon tabell där man kan se hur man ska rangordna olika processorer eller vad det heter. Jag tappade bort mig efter pentium.

Postat (redigerat)

Har du länk till någon tabell där man kan se hur man ska rangordna olika processorer eller vad det heter. Jag tappade bort mig efter pentium.

Här finns det en massa tabeller.

CPU Benchmarks

Redigerat av Neosus
drloop (oregistrerad)
Postat

Finns det nån bra tråd eller länk ang att köpa en helt tyst dator vid mick-inspelning?

Bruset från datorn brukar sällan ställa till det om man sysslar med pop. Då är läckage från hörlurar oftast starkare än bakgrundsbruset.

Postat (redigerat)

e0eb85c3e8d87cccc73440666bfd173e.jpg

De ska läras i tid.

Det är bara att välja...

14192627_1461472997215462_8571892020575373600_n.jpg?oh=fb8b37aac1bbefc268c5c64d6efbcdde&oe=583DEEF7

Har varit på alla de där platserna och nu är jag här. 😑

13932986_10207057445854853_66154536_n.jpg

Det där var ju roligt på riktigt! 😄

Det finns ju tonvis av dem här men den här slår väl an tonen i tråden?

20160430_130237.png

Redigerat av Dark Of Light
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.