k9 (oregistrerad) Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 😑 Öl? PT? Köpte just! Cyklade några mil med den i ryggsäck. Blev bastu, utomhusbad och grilla istället för att fiska.
k9 (oregistrerad) Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 Var 18grader i vattnet och 14 i luften. Pendlade mellan 80 och 95 grader i bastun.
drloop (oregistrerad) Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 Testar ett nytt ljudbiblitek jag köpt idag. Det blir disco för hela slanten. https://soundcloud.com/dabene/cdisco
Gäst Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 http://i.imgur.com/VAqYJ43.mp4 honeybadger's brilliant escape
k9 (oregistrerad) Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 Hmm. Hittade en musikaffär online som säljer billigare än Thomann. Undrar om man skulle testa att beställa något härifrån: https://www.bax-shop.se/
Neosus Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 Hmm. Hittade en musikaffär online som säljer billigare än Thomann. Undrar om man skulle testa att beställa något härifrån: https://www.bax-shop.se/ Ujdå! 🙂
k9 (oregistrerad) Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 Tror att jag ska beställa den där plexiburen därifrån. Blev sugen på en Yamaha gurka med, vilket jag egentligen skulle ha mera nytta av, egentligen.
Dark Of Light Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 😑 Gurka är nyttigare men en bur kan man ha roligare med å andra sidan har jag hört det om gurkor också.
k9 (oregistrerad) Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 Ska testa detta imorgon med. Hade jag haft buren kunde jag testat det nu, för då hade jag inte stört grannarna. Undrar vad som är bäst, en gurka eller en burka? 😕
Neosus Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 Ärscha da! Gurka är bara vattnig! Köp n potät!
k9 (oregistrerad) Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 Fast jag kommer ju inte ha råd att köpa något kul nästa månad kom jag just på. Så en potät var ett bra förslag. 😛
k9 (oregistrerad) Postat 3 september 2016 Postat 3 september 2016 Det var ju gott med öl. Tror jag tar mig en till. ☺️
Bluddrik Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 Jävlar vad dom skriker nere på torget. Tur att grinden är låst. Ingen tar sig upp här på taket.
k9 (oregistrerad) Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 Bra att trollen pockas fram i solen nu: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23449197.ab?%3Feav=7f4973978511c4ec2a3f0e78594e2b432d5d35c3
k9 (oregistrerad) Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 Jävlar vad dom skriker nere på torget. Tur att grinden är låst. Ingen tar sig upp här på taket. Kliv ut och vinka åt folket så lugnar de kanske ner sig. 😛
Dark Of Light Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 Undrar vad som är bäst, en gurka eller en burka? 😕 Har på känn att burkan blir årets julklapp. Sverigeburkan i elegant blått och gult? Eller blir det för nationalistiskt? Ja antingen den eller samurajsvärdet.
Dark Of Light Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 Ärscha da! Gurka är bara vattnig! Köp n potät! 😮 Ajaj... Nu blir DG arg... 🙁 Mycket arg. 😕 😑 Han gillar inte inlägg som är längre än hans... 😳 andra inlägg som han inte lägger in längre. ☺️ 😳 Kpd?
Bluddrik Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 😮 Ajaj... Nu blir DG arg... 🙁 Mycket arg. 😕 😑 Han gillar inte inlägg som är längre än hans... 😳 andra inlägg som han inte lägger in längre. ☺️ 😳 Kpd? Finnkamp.
Dark Of Light Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 ☺️ Kpd? Snart F1, sedan födelsedagskalasfestfirandefikakpd.
k9 (oregistrerad) Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 (redigerat) Kul att vakna med en idé på ett nytt prisindex som skulle kunna vara mycket mera användbart än både BNP och KPI för att mäta ett lands ekonomi. Såhär tänker jag- Löneprisindex- Vi behöver ett löneprisindex som visar hur lönerna följer inflationen och om löneutvecklingen är stark nog för att nå inflationsmålet på 2% KPI. För att lönerna/ersättningarna ska räcka till för att nå och bibehålla detta mål så bör ju privatpersonernas ekonomi öka i ungefär samma takt för att det inflationsmålet ska kunna nås. Samtidigt så kan man jämföra lönerna och se vad man får för sin lön när man köper olika varor och tjänster. Vist ser man det om man bara kollar på KPI med, men tanken är att man ska ha ett bättre index som är mera tillgängligt och begripligt som t ex SCB kan publicera rapporter baserat på. De skulle ju sätt blåslampa på politiker och på näringen som skulle få svårt att siffertrixa när det kommer till löneutvecklingen. Min tanke är att även ersättningar från socialaförsäkringar bör ingå i löneprisindex för att se om de behöver justeras men också för att se hur mycket varor och tjänster de räcker till för att konsumera. Skatteprisindex- Ett prisindex som visar hur mycket tjänster som vi får för våra saktteslantar och vad dessa tjänster kostar oss. Tänker att det vore bra att tydligt kunna se och redovisa för hur många tjänster inom SKL vi får per t ex 10 000kr i skatt per person och år. Ser hur dessa tjänster fördelas och även ser vad kringkostnaderna uppgår till. Även andra tjänster som har med drift och underhåll är ju viktiga att få med i ett skatteprisindex. Det intressantaste vore kanske att få veta hur politikernas löner faktiskt utvecklas och vad denna utveckling kostar oss årligen. Även de kostnader som socialaförsäkringarna medför bör ju ingå i skatteprisindex så klart. Samkör man sedan ihop KPI, LPI och SPI så får man ju ett FPI (fördelningsprisindex) där man kan följa både ökade intäkter och utgifter för företagen, hushållen och SKL (Sveriges kommuner och landsting) på ett mera överskådligt och lättbegripligt sätt. Borde ju finnas några index som redan visar detta. I så fall vore det bra om de lyftes fram mera för allmänheten tycker jag. ☺️ Kpd? Snart F1, sedan födelsedagskalasfestfirandefikakpd. Är det du som är fyllot? 😲🙂 Alltså den som fyller år. 😉 Redigerat 4 september 2016 av k9
Dark Of Light Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 Är det du som är fyllot? 😲🙂 Alltså den som fyller år. 😉 😄 Nej, fan. Inte på ett tag.
Bluddrik Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 😄 Nej, fan. Inte på ett tag. Grattis i förskott.
k9 (oregistrerad) Postat 4 september 2016 Postat 4 september 2016 Kul att kolla på lite F1. Var ett tag sedan som jag gjorde det.
Recommended Posts