Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

U21 EM-kval: Kroatien - Sverige ikväll. Sverige möter gruppetan. Matchen går i tv12 18.00.

Sverige är regerande mästare här.

Jag kan inte glo på 12 an längre. Lika bra det då de bara förlorar om jag kollar.
k9 (oregistrerad)
Postat

Sänder de på svtplay kan jag se. Har ingen TV. 😑

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Intressant historia med Peter Jezewski och hotellet i Karlstad. Nu får han tydligen spela.

http://www.expressen...stern-hotellet/

Jo men att de bombhotades av SD-svansen säger ju både ett och annat om deras väljare. Det är ju lika mycket terrorhot som någon annan terrorgrupp skulle komma med. Så jäkla sjukt är det.

Att SD nu vägrar gå med på att man satsar på sociala orättvisor och ser till så att våra skattemedel hamnar där den ska, visar ju åter igen hu mycket de skitet i de svagaste och fattigaste svenskarna. De borde byta namn till Sverige Moderaterna istället. De tycker tydligen att vinster i välfärden är viktigare än själva välfärden: http://www.aftonblad...icle23435694.ab

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Fast nu är ju inte M lika illa om SD på långa vägar, såklart.

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Sedan gav sig Bush Thor in i flirtandet med detta uttalande, snacka om att hålla dörrar på glänt...

Jo men jag har ju alltid sagt att SD och KD lika på många sätt. Kollar man på Kristdemokratiska partier i t ex Italien så är de ofta lika socialkonservativa och selectiva som SD är. Skillnaden är ju att Italienska KD har haft stort stöd och sponsring av 'Ndranghetan som ju är en av världen (om inte världens alla) blodigaste och grymmaste maffiaorganisationer.

SD har ju en mycket hög andel Katoliker i sina led med, så även där finns det en liten koppling.

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

KD klarar nog inte spärren vid nästa val tror jag. Kanske heller inte MP.

Postat

Jag började lyssna på klassiskt och jazz i tonåren och för att imponera på en tjej i klassen började jag lyssna på pop som man sa då. The Who blev favoriterna. Sen blev det electronica också. Gillar det mesta men ej svensktopp direkt men var med i juryn 1986 och har svårt för opera oftast.

k9 (oregistrerad)
Postat

HIRVENKAATO MÖKÄLLE

Gillar inte den videon alls. 🙁
k9 (oregistrerad)
Postat

Den vidriga av dem var vist inte uppe på tuben längre. 😄

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

"Fälld älg med jycke", tror jag.

Redigerat av k9
Postat

Om man tänker sig snön som asfalt, skogen som någon förort, träden som något skrangliga höghus samt älgen och jägaren med hund som konkurrerande knarkdealers, ja då känns det mer naturligt och bekant. Vad som fattas är en ungdomsgårdslös bitter tonåring som eldar upp bilar, ja då hade det varit klockrent.

k9 (oregistrerad)
Postat

Om man tänker sig snön som asfalt, skogen som någon förort, träden som något skrangliga höghus samt älgen och jägaren med hund som konkurrerande knarkdealers, ja då känns det mer naturligt och bekant. Vad som fattas är en ungdomsgårdslös bitter tonåring som eldar upp bilar, ja då hade det varit klockrent.

Sedan så behövs bara en bitter gammal farbror eller tossig tonåring som tolkar det som sker ut sitt egna snäva perspektiv, så har vi ett mysigt litet blodbad som vi kan gotta oss åt igen.
k9 (oregistrerad)
Postat

Duktig va 🙂

Blir nog en fisketripp i helgen

Har ni inte fått fatt i storfisken än? 😲

Känns ju som ni snart har tömt sjön på ätbart. 😛

Postat

Jo men jag har ju alltid sagt att SD och KD lika på många sätt. Kollar man på Kristdemokratiska partier i t ex Italien så är de ofta lika socialkonservativa och selectiva som SD är. Skillnaden är ju att Italienska KD har haft stort stöd och sponsring av 'Ndranghetan som ju är en av världen (om inte världens alla) blodigaste och grymmaste maffiaorganisationer.

SD har ju en mycket hög andel Katoliker i sina led med, så även där finns det en liten koppling.

Sett strikt ur partiprogrammet är de inte ett rasistiskt parti

Jo, ja... och KSMB hade varken någon Kurt-Sune eller Berit men nog fan är det svårt att bortse från den slemmiga torsken.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.