Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Man kanske borde lägga ner?

Häng du kvar ett tag till så ordnar det sig med tiden. Längstah utan Pluttrix är som Grahn utan akffe; tämligen anemiskt m a o.

[...] Vissa ämnen borde man helt enkelt inte ta upp. Politik, religion, Mariah Carey...

😆

PT:n! 😮

I SLEJS ANSIKTE!!! 😠

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Jag bryr mig inte ett dugg om att man blir osams i politiska frågor. Det rör mig heller inte i ryggen när någon lackar ur och kallar mig för saker istället för att försöka argumentere. Jag ser det bara som en liten delvinst när det blir så. ☺️

Förstår varför så många reagerar som de gör. Det är så lite sakliga politiska debatter att propagandan tar för stor plats. Det är lät hänt att man läser för mycket av det som skrivs av ena sidan och blir övertygad om att den andra sidan är djävulen själv.

Särskilt de partier som inte har några bra politiska förslag att komma med får gräva djupt och långt tillbaks i tiden för att hitta historiska felbeslut från andra partier som de kan ta upp. Eller förstora små enskilda dumheter till helt orimliga proportioner för att missleda och vilseföra massan.

Är själv så politiskt intresserad att jag läser bägge sidors förslag och hur de tolkar de förslag som läggs av den andra sidan. Det har lett till att jag helt och hållet dömer ut alliansens politik och SD för att de stöttat alliansens politik så hårt. Även om SD säger att de inte gör det så la de ju själva förslag på ett 6:e jobbskatteavdrag som bara skulle missgynna pensionärer och dem som lever på olika former av ersättning. Dessutom så ville de höja momsen på mat med 13% vilket ju skulle vara en dold skattehöjning, för att få råd med deras 6:e jobbskatteavdrag. Alliansen fortsätter med sina jobskatteavdrag men kallar det för andra saker. Nu senat var det väl Första jobbet reformen (eller något liknade) som det kallade det 6:e jobbskatteavdraget.

k9 (oregistrerad)
Postat

Har ju blivit avstängd från både KDs och Ms fb-sidor för att jag ställt så besvärliga frågor. Det är bara C som faktiskt försöker besvara mina frågor. Men de svarar med svar som inte är svar på den frågor jag faktiskt ställer. 😏

k9 (oregistrerad)
Postat

Mina favoritsidor, för utom Studioforat såklart, är SCB och riksdagens hemsidor just nu. Oftast när något intressant dyker upp på FB så kan man hitta svar på om det är sant eller inte på dessa sidor.

Postat

Vad lyssnade ni på för musik när ni var barn - 6-7 år? Jag lyssnade på Aqua i en walkman, kassetspelare... Tycker "Good Morning Sunshine" är hyffsad än idag 🙂

Postat

Elvis, Chuck Berry, Fats Domino mflr. Sådant 50-60 tals jox man blev matad med hemma av sina päron tills man kunde bestämma själv. En hel del klassiskt och jazz också, det lever kvar än idag.

Postat

Vad lyssnade ni på för musik när ni var barn - 6-7 år? Jag lyssnade på Aqua i en walkman, kassetspelare... Tycker "Good Morning Sunshine" är hyffsad än idag 🙂

Den första plattan jag ägde var med Hasse Alfredsson. Fick den i julklapp av en morbror. Där fanns bl a den här låten.

Sedan lyssnade jag på morsans och farsans plattor. Som t ex dessa.

Introskämtet går inte riktigt hem. Konserten är i Norge.

Vi hade en stor rörbestyckad Grundig radiogrammofon, och det jag lyssnade mest på var melodiradion, med låtar som den här.

k9 (oregistrerad)
Postat

Alice Cooper och Bon Jovi.
k9 (oregistrerad)
Postat

Daimond League på TV ikväll. Undrar om en ska glo på't.

Postat

Jäpp. Kommer inte in på ditt forum när jag kör på Icas wifi.

Jag vet att forumet har fungerat sådär sen jag bytte server. Funderar på att radera det totalt och sätta upp det på nytt. Eller kanske bygga ett eget, baserat på WordPress. Vi får se.

Postat (redigerat)

Aahh... Melodiradion ja. Med den unkna doften 0 DDR Sverige. Från en svunnen tid då allt liksom var förutbestämt av några få kallade. ALLA lärare hade bruna manschester jeans om de undervisade på lågstadiet. Sossarna regerade helt automatiskt och TV och radio utbudet styrdes strikt av en attityd av konservatism. Ett fåtal (givetvis svenska) artister spelade och uppträdde. Knappt några nya intryck utifrån tilläts, allt var oföränderligt och styrt med järnhand. Jag minns fortfarande när skiftet kom. Plötsligt befolkades P3 av de förvuxna tonåringar med varierande intellekt och Skogman, Thörnquist och i radions vildaste stunder Abba försvann och ersattes med... all annan musik. Ja djävlar...

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Jag har inte haft några problem med den.

Den har lite problem - vissa användare (verkar vara dom som använde sidan INNAN flytten? Alltså inte du) får ibland en vit skärm när man går in på sidan. Typ som att den cachar någonting gammalt.

Sen så har jag för mig att det var någonting med avatar-uppladdningen.

Men allra mest så är det kul att bygga eget. 😄

Postat

Det var Tage Danielsson som var nöjeschef på radion och fick uppdraget att dra igång melodiradion år 1961. På premiärdagen den 4 maj 1961 kl 06.00 kunde P2-lyssnarna höra ”Säg det med ett leende” i en inspelning med underhållningsorkestern under ledning av Egon Kjerrman, som fick inleda en ny epok i radions historia.

Innan detta var det väldigt lite populärmusik i Sveriges Radio och det had börjat dyka upp piratradiostationer som var olagliga, men populära.

Några av mina tidigaste minnesbilder är hur jag låg på mage på en rödrandig matta framför vår Grundig radiogrammofon och lyssnade, samtidigt som jag till morsans förtret drog trådar ur mattan, som med tiden måste kasseras.

Postat

Jag vet att forumet har fungerat sådär sen jag bytte server. Funderar på att radera det totalt och sätta upp det på nytt. Eller kanske bygga ett eget, baserat på WordPress. Vi får se.

Gör det!

Postat

Det var Tage Danielsson som var nöjeschef på radion och fick uppdraget att dra igång melodiradion år 1961. På premiärdagen den 4 maj 1961 kl 06.00 kunde P2-lyssnarna höra ”Säg det med ett leende” i en inspelning med underhållningsorkestern under ledning av Egon Kjerrman, som fick inleda en ny epok i radions historia.

Innan detta var det väldigt lite populärmusik i Sveriges Radio och det had börjat dyka upp piratradiostationer som var olagliga, men populära.

Några av mina tidigaste minnesbilder är hur jag låg på mage på en rödrandig matta framför vår Grundig radiogrammofon och lyssnade, samtidigt som jag till morsans förtret drog trådar ur mattan, som med tiden måste kasseras.

Tur att du inte behövde väva en ny..

Kände en gubbe som höll på med piratradio!

Postat

Den har lite problem - vissa användare (verkar vara dom som använde sidan INNAN flytten? Alltså inte du) får ibland en vit skärm när man går in på sidan. Typ som att den cachar någonting gammalt.

Sen så har jag för mig att det var någonting med avatar-uppladdningen.

Men allra mest så är det kul att bygga eget. 😄

Jo jag var där innan flytten och ja den vita skärmen har jag upplevt men inte som ett problem ☺️
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.