Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Ett parti som är någonting värt skulle aldrig backa upp religiös diskriminering av kvinnor samtidigt som man kallar sig feministiskt. Numera ett socialdemokratiskt parti? Vilket trams.

KD och SD backar ju kristendomen till 100%.

Men vad är det för religion du menar att V offentligt backar då?

Annons
Postat

Det är omöjligt att få fram ett optimalt parti eftersom alla som röstar har ett så varierande behov och önskemål.

En gång i världen kom man bra nära, eftersom människor kunde tänka sig att vara solidariska med andra som hade det sämre. Men det ligger väl åtminstone ett eller två årtionden tillbaka.

KD och SD backar ju kristendomen till 100%.

Men vad är det för religion du menar att V offentligt backar då?

Driver du med mig?

k9 (oregistrerad)
Postat

Alliansens politik leder ju till att vi just nu har 15 miljarder i övervinster vilket ju skulle varit 15 miljarder mer till vård och omsorg om det skulle satsas på det som skatten ska gå till. Nu går den till privata vinster istället.

k9 (oregistrerad)
Postat

En gång i världen kom man bra nära, eftersom människor kunde tänka sig att vara solidariska med andra som hade det sämre. Men det ligger väl åtminstone ett eller två årtionden tillbaka.

Vi har ju röstat fram Alliansen i ett läge då S ville satsa på vård och välfärd. Hela iden med att betala av statsskulden var ju för att ges ett ekonomiskt utrymmer för att bygga ett starkare Sverige med ett ännu bättre socialtskyddsnät för dem som bor här. Alliansen valde ju att satsa på privata företag som är helt och hållet beroende av vinster för att gå runt, istället för att satsa skattemedel på vård, skola och omsorg på riktigt.

Vilken religion backar V menar du?

Postat

Pensionärs skatten som man så ofta talar om är ju inte en särskild skatt som pensionärerna har. Utan det är ju en effekt av att alliansens med SDs städ sänkt skatten för alla utom dem som har just pension, sjukersättning eller någon annan form av ersättning som inte är en lön.

Jag är inte så insatt i detta, men räknade igår ut att jag tappar 1 100 kronor i månaden eftersom jag inte har jobbskatteavdrag. Det ska löna sig att jobba och det ska kosta att vara sjuk, som sagt. Det räcker inte med att man inte får ut 100 % i sjukpenning, vilket jag iofs tycker är i sin ordning. Sedan ska sjukpenningen räknas ner för varje gång man hamnar i någon åtgärd. Dessutom ska man betala mera i skatt procentuellt än de som har jobb. Det ska kosta hela tiden i led efter led. Detta när vi har en socialdemokratisk regering. Åt helvete med dom.

Postat

Vi har ju röstat fram Alliansen i ett läge då S ville satsa på vård och välfärd. Hela iden med att betala av statsskulden var ju för att ges ett ekonomiskt utrymmer för att bygga ett starkare Sverige med ett ännu bättre socialtskyddsnät för dem som bor här. Alliansen valde ju att satsa på privata företag som är helt och hållet beroende av vinster för att gå runt, istället för att satsa skattemedel på vård, skola och omsorg på riktigt.

Vilken religion backar V menar du?

Jag har inte röstat på någon allians för att jag trappat tron på s.

I övrigt måste jag gå från att undra om du driver med mig till om du gör dig dum?

k9 (oregistrerad)
Postat

Du har inte tappat något alls. Du får samma som förut. Ersättningen har inte ökat och skatten har inte sänkts för dig. Så alliansen och SD har valt att prioritera anda än dig då alla utom du fått skattesänkingar.

Däremot så har ju skatten sänkts för dem som jobbar, men även de har förlorat på skattesänkningen just nu. Detta eftersom lönerna hållits nere vilket gjort att de fått mera pengar just när skatterna sänktes, men nu förlorar en ökade inkomst de skulle haft med en normal löneutveckling. De har ju dessutom även förlorat pensionen som de skulle fått ut om de hade betalat samma skatt men haft en normalare löneutveckling.

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag har inte röstat på någon allians för att jag trappat tron på s.

I övrigt måste jag gå från att undra om du driver med mig till om du gör dig dum?

Jag förstår inte vilken religion som V stöder alls. De är ju för religionsfrihet och inget annat. Till skillnad från KD och SD som ju vill införa en massa katolska lagar som vi reformerat bort för länge sedan.
Postat

Jag förstår inte vilken religion som V stöder alls. De är ju för religionsfrihet och inget annat. Till skillnad från KD och SD som ju vill införa en massa katolska lagar som vi reformerat bort för länge sedan.

Jag orkar inte med ditt dumma jävla jidder. Jag är inte här för att diskutera med politiska fåntrattar.

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag orkar inte med ditt dumma jävla jidder. Jag är inte här för att diskutera med politiska fåntrattar.

Men varför svarar du inte bara på frågan istället?

Eller har jag missförstått vad du skrev förut?

k9 (oregistrerad)
Postat

SD motionerade ju om sammbeskattning för några år sedan. En reform som skulle leda till att kvinnor skulle riskera att tvingas underkasta sig männen på ett ekonomiskt sätt som vi för länge sedan reformerat bort.

k9 (oregistrerad)
Postat

Vart får du själv dina politiska kunskaper ifrån? Känns som att det är Flashback och friatider som är dina källor just nu. Kan ju tipsa om att kolla andra källor så ser du att framtiden är ljusare än den målas upp just där.
Postat

Men varför svarar du inte bara på frågan istället?

Eller har jag missförstått vad du skrev förut?

Jag kommer aldrig mer att diskutera något med dig. Ända sedan mitt inlägg om Löfven igår har du skrivit det ena märkliga inlägget efter det andra. Det får räcka.

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag kommer aldrig mer att diskutera något med dig. Ända sedan mitt inlägg om Löfven igår har du skrivit det ena märkliga inlägget efter det andra. Det får räcka.

På vilka punkter tycker du att jag har fel? Kan redovisa källor om du tycker att det saknas.

Skulle själv vilja ta del av dina källor om du orka dela med dig av dem.

På vilka punkter tycker du att jag har fel? Kan redovisa källor om du tycker att det saknas.

k9 (oregistrerad)
Postat

Tycker att du bör komma med saklig kritik istället för personangrepp. Tror att Sadam JR är på väg att ta över dig igen. 😛

k9 (oregistrerad)
Postat

Vänsterpartiet är ju det parti som kräver att pensionärer och vi som lever på sjukersättnign ska få det bättre ekonomiskt ställt. Alliansen och SD har ju sett till så att vi inte fått några skattesänkningar eller ökad ersättning, då de kallar oss för bidragstagare och de är emot en bidragspolitik.

k9 (oregistrerad)
Postat

Sådär ja! Nu är tvättmaskinen klar så jag ska luta spamma politik här för idag. 😛

Kan sätta mig och spela in nu när det är tyskt och lugnt här hemma igen. 🙂

Postat

Jåh!

Kollat synen. Blir bilglasögon pd!

De där kommer du bara att ha för syns skull!

Fick glajjer för 10 år sen. Har aldrig använt dom dock.

Vad generöst! Själv gick jag över till linser för ett antal år sedan, men det är ju för att de framhäver min enorma libido och suget i blicken.

Precis

Exakt!

Så är det

Ja!

Sådär ja! Nu är tvättmaskinen klar så jag ska luta spamma politik här för idag. 😛

Kan sätta mig och spela in nu när det är tyskt och lugnt här hemma igen. 🙂

Mycket kan jag associera till gällande Tyskland, men inte lungt...
k9 (oregistrerad)
Postat

Dumma dig! Du får inte dreve med mig för att jag är ordlindb.. 😛

k9 (oregistrerad)
Postat

Men i många situationer behöver man ju bara nämna Tyskland för att få en tyst och obekväm stund. 😏

Eller en så kallad "Tysk-minut"... 😛

Postat
☺️ Så bra. Ett tag trodde jag att det hördes stöveltramp från dina grannar eller dylikt. Jag menar om de skulle gå över gränsen så är det ju inte första gången. 😛
Postat

Varför har Winamps hemsida varit nere i flera år? "There's coming more soon" - det har stått så hur länge som helst

k9 (oregistrerad)
Postat

☺️ Så bra. Ett tag trodde jag att det hördes stöveltramp från dina grannar eller dylikt. Jag menar om de skulle gå över gränsen så är det ju inte första gången. 😛

Fast det var väl ryssen som var här och härjade senast? Typ när vi förlorade Finland till ryssen, utan att ens kriga som saken. 😐
k9 (oregistrerad)
Postat

Varför har Winamps hemsida varit nere i flera år? "There's coming more soon" - det har stått så hur länge som helst

Winamp slutade ju behövas med de nya mediahanterarna i de senare operativsystemen och har därför inte varit aktuellt att uppdatera.
Postat

Winamp slutade ju behövas med de nya mediahanterarna i de senare operativsystemen och har därför inte varit aktuellt att uppdatera.

Jasså? Jag har Win 7 och använder en gammal winamp-version med snyggt "skin". Hade tidigare Win 8 och gillade inte den in inbyggda mediaspelaren. Har aldrig testat eller använt Win 10 dock....

Måste köpa en ny dator för min stationära låter för mycket, fläktarna letar sig in i mikrofonen... Funderar på en minipc/htpc - Asus ROG...

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.