Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Här är det grymt Huskyväder just nu. Kallt och blött, vilket mina hundar älskar. Så det får bli kaffe, bastu och fixa med hemmet inomhus idag. Sedan stämma trummor, och skruva på gitarrerna lite till. Tror att min Ibanez inte kommer att få en rak halls längre. Den har nog vridit sig lite men det går att spela på den om man höjer stängarna. Funderar dock på om man skulle kolla efter en ny hals till den. Den låter rätt bra och har en massa olika ljud beroende på vilken/vilka mickar man använder och hur man använder tonkontrollen på den. Det var mest därför som jag köpte den. Den saknade ett unikt ljud men har varit en bra allround gura.

Men jag funderar på om det inte skulle vara lönt att ha två gitarrer till som har ett unikt ljud istället för att ha en dyrare allround gurka. Mest för att det är roligt med fler gitarrer om jag ska vara ärlig. 😊

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag använder 7 olika syntar, klart du skall ha mer än en gitarr.

(9 om man räknar med samplers, och 11 om man räknar med trummaskinssyntar/samplers)

Men jag har bara en gitarr, kör Peavey Revalver när jag behöver tele/stratta sound. Humbucker gura har jag.

Redigerat av drloop
Postat

Jag använder 7 olika syntar, klart du skall ha mer än en gitarr.

(9 om man räknar med samplers, och 11 om man räknar med trummaskinssyntar/samplers)

Men jag har bara en gitarr, kör Peavey Revalver när jag behöver tele/stratta sound. Humbucker gura har jag.

Har du alltså en hårdvarusampler?

Postat

😮

Jag har tagit en paus bara. ☺️ Rätt skönt faktiskt, har fått bättre fokus på jobbet.

Kul att du är tebax. Hoppas du har tid att hänga lite här i fortsättningen. Tyckte att du trappade ner en del innan du tog semester.

Postat

🙂

Jag har även fått bättre fokus på privata projekt också. 😮 Så pass mycket att jag tyckte att jag behövde ett system för att hålla reda på mina projekt. Så jag skapade ett nytt projekt - en projekthanterare. xD Jag har till och med vart så pass ambitiös att jag släpper loss källkoden på Github.

Om någon ens har ett gnutta intresse så lade jag upp skiten på http://www.studio51.se/project-organizer/ Jag har skapat ett testkonto med användarnamn testuser och lösenord eyDOv)PToG^fMhXR#ZK5!QMN

Ganska basic än så länge. Osäker hur den ser ut i olika webbläsare. Men fullt funktionell för mina syften än så länge.

Postat

🙂

Jag har även fått bättre fokus på privata projekt också. 😮 Så pass mycket att jag tyckte att jag behövde ett system för att hålla reda på mina projekt. Så jag skapade ett nytt projekt - en projekthanterare. xD Jag har till och med vart så pass ambitiös att jag släpper loss källkoden på Github.

Om någon ens har ett gnutta intresse så lade jag upp skiten på http://www.studio51....ject-organizer/ Jag har skapat ett testkonto med användarnamn testuser och lösenord eyDOv)PToG^fMhXR#ZK5!QMN

Ganska basic än så länge. Osäker hur den ser ut i olika webbläsare. Men fullt funktionell för mina syften än så länge.

Ingen dum grej alls faktiskt!

Coolt!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.