k9 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 (redigerat) En hut i varje ben! Det är mitt tips! 😳☺️ Kolgrill och grillkol. Sen beror det ju på vad man vill grilla. Kyckling är gott att grilla. Vanliga djupfrysta hamburgare är också galet gott att grilla. Godare att göra helt egna men med en kolgrill så är det nästan onödigt. Billigt gott och enkelt. Sedan så är det ju bara en massa bröd och senap osv som man slänger på efter eget tycke och smak. Grillar man kött så är det gott med köttbitar som är marmorerade på ett fint sätt med. Alltså att de har lite mera fett insprängt i köttbitarna. Sedan så vänder man dem i krydda och kanske lite smör istället för att köra på grill oljor. Om man inte har hittat en grillolja som faktiskt är så god att den funkar, för då är det ju lättare att bara använda den. Att experimentera och testa olika kryddningar är ju kul tycker jag. Kan ibland bara värma kryddor i en liten liten stekpanna för att se hur balansen i blandningen blir. Redigerat 27 augusti 2016 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Jag har inte en endaste aning.. och bleking. Men jag får för mig att det skulle räcka gott med bara buren.. Där borde alla trummisar sitta.. 😛 Jo men det är så dyrt att köpa en så stor bur som jag behöver för att världen ska vara trygg ifrån mig. Så därför tänkte jag att man kanske kunde fuska lite med det tyget också. Tanken är lite att jag ska kunna flytta buren så att jag kan ställa den där sångaren är utan att trummisen få en massa sångarbaciller på sina trummor. (Jag vill kunna använda den som sångbås och/eller gitarrbås när jag inte spelar in trummor alltså. 😛 )
k9 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Banan i grillolja är gott som en lite udda överraskning när man bjuder på grillat. Inget man vill ha för mycket av dock.
k9 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Denna skulle jag vilja ha men det är för dyrt just nu. Köper man den i omgångar så kan det ju funka iofs. https://www.thomann.de/se/clearsonic_minimega_dark_grey.htm
Dark Of Light Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Det slog mig precis att du ofta tror att du vet vad du pratar om 🙂 Men det är danskar i affären 😑 Kolgrill och grillkol. Sen beror det ju på vad man vill grilla. Kyckling är gott att grilla. Vanliga djupfrysta hamburgare är också galet gott att grilla. Godare att göra helt egna men med en kolgrill så är det nästan onödigt. Billigt gott och enkelt. Sedan så är det ju bara en massa bröd och senap osv som man slänger på efter eget tycke och smak. Grillar man kött så är det gott med köttbitar som är marmorerade på ett fint sätt med. Alltså att de har lite mera fett insprängt i köttbitarna. Sedan så vänder man dem i krydda och kanske lite smör istället för att köra på grill oljor. Om man inte har hittat en grillolja som faktiskt är så god att den funkar, för då är det ju lättare att bara använda den. Att experimentera och testa olika kryddningar är ju kul tycker jag. Kan ibland bara värma kryddor i en liten liten stekpanna för att se hur balansen i blandningen blir. Är det inte så att det är godare att äta det man grillat, inte att själva grillandet är gott. Vagott? 😲 Det bästa är också att krydda jämt, då blir det ju balanserat... AAAAAHAHAHAHAHA- HAHAHAHAhahahahah... hehe, balans hehe... jårå... såatte..
k9 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Men det är danskar i affären 😑 Är det inte så att det är godare att äta det man grillat, inte att själva grillandet är gott. Vagott? 😲 Det bästa är också att krydda jämt, då blir det ju balanserat... AAAAAHAHAHAHAHA- HAHAHAHAhahahahah... hehe, balans hehe... jårå... såatte.. Det är oftare godare att äta om man vistats i den miljö som maten lagats i med. Har luktsinnet fått igång smaklökarna så blir det ofta godare. Dra man i sig delar av de lukter som hör till smakerna i maten så förstärks ju smakupplevelsen med. Så det så!
k9 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Vi grillade fläskfilé med tre fyra olika grilloljor skar sedan upp köttbitarna och blanda dem i samma skål. När man var medveten om att köttet kunde smaka olika så var man samtidigt mera medveten om exakt hur varje köttbit faktiskt smakade. Min takhöjd här nere är 236 cm. Bra att ni vet det om, eller snarare när, jag glömmer det. Känns bra att ha en admin i längsta så att någon kan förväntas ta ansvar för att detta data inte förloras för mig. Testa att värma lit kryddor i ugnen eller på spisen medans ni äter. Kan leda till en helt annan matupplevelse.
k9 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Nu blev jag hungrig och sugen på att få upp gardinerna så jag ska nog gå ut med hundarna nu. Höres!
Dark Of Light Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Det är oftare godare att äta om man vistats i den miljö som maten lagats i med. Har luktsinnet fått igång smaklökarna så blir det ofta godare. Dra man i sig delar av de lukter som hör till smakerna i maten så förstärks ju smakupplevelsen med. Så det så! Jupp, men tidigare sa du att det var gott att grilla. Nu pratar du om att det är gott att äta, vilket jag påstår är godare än själva grillandet som man inte äter. Så det så ☺️ Ja, precis! Exakt så e d, d e d d e! Finns det en smiley för "schuu"?
Gäst Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 https://soundcloud.com/melovi/bfly Mariah feat. Melovi. Gjorde den på skoj.
k9 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Grillar man med grillkol så luktar det gott och det ÄR därför gott att grilla. ☺️ Grillar man med grillkol så får man mera sotpartiklar som är viktiga för både smaken och lukten. Så det så. Annars säger jag till mamma.
k9 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Snacka om ninja! Killen spöar ju skiten ur den andra snubben fast att han har varken armar eller ben. Coolt att han avslutar med att bjuda på frukt som plåster på såren med.
k9 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Nu ska jag gå och sova. 🙂 Eller snarare ligga och sova. 😲 Eller snarare gå och lägga mig och sova. 😏😑☺️ G'natt bara för att! 🥰
slejnard Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 Himme! Röjigt 80 års kalas! 😳 2 ggr 40 😉 Han som spelade bas är sångare i Helltrain! 😄 Vart ett skojigt hopplock av musiker! Bästa grilltips: kolgrill och välmarinerad karrekotlett!
slejnard Postat 27 augusti 2016 Postat 27 augusti 2016 (redigerat) Helltrain: Redigerat 27 augusti 2016 av slejnard
Recommended Posts