Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vilken tönt.

Vadå? Han är ju skithäftig. En psykiskt sjuk människa som trots sina kval orkar sprida glädje vland sina medmänniskor med sina humoristiska låtar.

Dessutom var han ju faktiskt på väg att ta sin in i vita huset före bush. Har svårt att tro att han skulle ha gjort ett sämre jobb.

Postat

Har provat handhållen i de första insp. man gjorde bara för att det fanns en rep/live vana att hålla något avlångt i handen. 😆😱 Man kom ju på andra knep sedan... ☺️

Kpd

Postat

Har provat handhållen i de första insp. man gjorde bara för att det fanns en rep/live vana att hålla något avlångt i handen. 😆😱 Man kom ju på andra knep sedan... ☺️

Detta var bara för mina demos hemma. Nästa steg var kompisar som hade någon slags studio med rullbandspelare, och då gjorde jag som dom sa åt mig. Har dessutom aldrig tyckt att jag kunde sjunga nåt vidare ändå.

Postat

Jag tycker samma om min egen röst. Kritiken får komma från andra. Dock så jobbade jag ganska mycket redan från början med att försöka hitta mina egna rutiner kring sjungandet. Live brukar jag 'alltid" ha en fot på en monitor låda till exempelvis på känt hårdrocksmaner. Spela jag in i en studio mm så känns det tryggare att ha en fot på en pall eller en stol, knepiga vanor 🙂 Att använda en handmikrofon är alltid enklast i början. Det är ju det man är van vid.

Postat

Förrexten Pluttrix, du har inget du kan lägga eller har lagt ut som du jobbat på som man kan höra? Jag menar, nu när mystiken släppt kring mitt och de flesta av mina gamla synder ligger ute till allmänt åtlöje 😛

Postat

Jag har aldrig sjungit live. Det enda är att jag har sjungit låtar för folk med akustisk gitarr, så det kom inte därifrån. Dessutom satt jag ner och spelade in sången, vilket man inte heller ska göra. Det var nog mycket för att jag tyckte att jag hade kontroll över datorn och portan mm på det sättet.

Postat

Förrexten Pluttrix, du har inget du kan lägga eller har lagt ut som du jobbat på som man kan höra? Jag menar, nu när mystiken släppt kring mitt och de flesta av mina gamla synder ligger ute till allmänt åtlöje 😛

Nej. Det här är många är sen, och allt slutade med att jag slängde alla mina anteckningar, och inspelningarna jag hade har väl försvunnit på vägen.

Jag hittade Studio forum och sedan längsta när jag hade köpt en dator med programvara, och tänkte att man kunde få lite tips här, men det har inte blivit nåt riktigt gjort. Jag har lite idéer ibland men känner igen symtomen, att jag går in alldeles för mycket i det.

Postat

Jag har lite idéer ibland men känner igen symtomen, att jag går in alldeles för mycket i det.

Man gör det, kreativitet gör så. Man går in i sin egen röv så ini. Jag tror inte man får något vettigt gjort annars...
Postat

Först dagen i skarpt läge på jobbet. Lektioner!

I fredags upprop. Igår lekar. Veckorna innan möten möten möten uppstart.

Och så ska det bli fint väder till helgen i Skaune åtminstone...

Någons som vet vad raptr eller rptr är för ett program? Kom med när jag uppgraderade grafiken på datorn. Ställde till det. Avinstallerade det.

Postat

Googlade på't. Något för gambling people tydligen. Inget jag behöver alltså...

Postat

Först dagen i skarpt läge på jobbet. Lektioner!

I fredags upprop. Igår lekar. Veckorna innan möten möten möten uppstart.

Och så ska det bli fint väder till helgen i Skaune åtminstone...

Det är väl skönt att va igång? Här skulle det bli varmt som fan torsdag-fredag.

Postat

Det är väl skönt att va igång? Här skulle det bli varmt som fan torsdag-fredag.

Ja najs. Och skriva på längstah igen...

schrijver10.gif

Postat

Jag tar en paus då. Delvis. Från nätet... Så blir det kul och komma tillbaka....

graphics-internet-739215.jpg

Tar paus från Herr Mods med...

Postat

Det gick inte att rösta. Man måste va medlem.

Men man kan lyssna på't...

Postat (redigerat)

snygg ny avatar Algotezza

Redigerat av ewroL
Postat

Har inte vunnit på Indaba förutom att jag är ständig platinummedlem.

Ja man behöver förnya avataren ibland...

Postat

Jodå man laddar ner stämmor och gör en remix... på Indaba...

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.