Bluddrik Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Det sket sig med att sova. Lyssnade på kanske Göteborg och blev sugen på att jama istället... så det blir kaffe och en nattmangling här tror jag. Heter det ändå inte jamma på svenska? Är osäker själv. Jama låter konstigt. Om det nu inte var jama du skulle göra? För att reta upp jyckarna t ex?
Dark Of Light Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 ☺️ Ska vi börja rätta stavfel i denna tråd blir det hektiskt... Kött p grillen strax med potäter o bea, rivna morötter & äpplen pd.
k9 (oregistrerad) Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Heter det ändå inte jamma på svenska? Är osäker själv. Jama låter konstigt. Om det nu inte var jama du skulle göra? För att reta upp jyckarna t ex? Struntar i om det heter jamma på svenska, känns fel att skriva det ändå. Ungefär som att skriva Gunga och rulla istället för Rock and Roll. Uttalar det inte som jamma heller då jag tycker det låter bondigt. Använder engelska uttalet med. Så det så! 😑
k9 (oregistrerad) Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Märkte att jag hittade en sångteknik som jag nog kan bli nöjd med om jag övar den lite. Tror att jag lägger alla andra låtar på is ett tag och försöker bli klar med det jag skrev igår natt. Vore ju skönt att ha en låt till färdigskriven och arrad så att det bara är att spela in den när jag fått ljudkortet.
k9 (oregistrerad) Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Nu blir det kaffe och lite dataspel som mjukstart på dagen. 😎
Dark Of Light Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Struntar i om det heter jamma på svenska, känns fel att skriva det ändå. Ungefär som att skriva Gunga och rulla istället för Rock and Roll. Uttalar det inte som jamma heller då jag tycker det låter bondigt. Använder engelska uttalet med. Så det så! 😑 So... you just simply are jamaing? Låter som att du tycker att det dialektalt är en smula bygdemålsfärgat på ett föga förtroendegivande sätt menar du? Eller är det något som den populära brittiska agenten hasplat ur sig i något obevakat ögonblick?
k9 (oregistrerad) Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 So... you just simply are jamaing? Låter som att du tycker att det dialektalt är en smula bygdemålsfärgat på ett föga förtroendegivande sätt menar du? Eller är det något som den populära brittiska agenten hasplat ur sig i något obevakat ögonblick? Jag sa själv jamma när jag var bonde. Så det så! Nu är jag inte de längre så då blir det snobbigt att låta som något man inte är. Så det så! Det ironiska är att jag har en väldigt dryg stockholmska som jag gärna skulle byta mot någon dialekt. 😛
k9 (oregistrerad) Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Är lite skadad av att ha pratat för mycket engelska så jag uttalar många namn och ord med ett mera engelskt uttal. Stör mig på att jag gör det ibland, dock. 😊 Ännu roligare att höra mig själv sjunga på engelska. I bland blir det både svengelska och någon mera engelsk dialekt på i en och samma låt. 😊
Bluddrik Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 ☺️ Ska vi börja rätta stavfel i denna tråd blir det hektiskt... Kött på grillen strax med potatis och bearnaisesås, rivna morötter och äpplen på det. Så där. Korrekt svenska. Tog inte mycket tid alls.
Bluddrik Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Struntar i om det heter jamma på svenska, känns fel att skriva det ändå. Ungefär som att skriva Gunga och rulla istället för Rock and Roll. Uttalar det inte som jamma heller då jag tycker det låter bondigt. Använder engelska uttalet med. Så det så! 😑 Grejen var inte att rätta ett stavfel, utan jag tyckte att jama lät roligt med tanke på hundarna. Tanken var alltså att skämta. Jag antar att jag skulle ha slängt in en finkjävul.
slejnard Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Finkar e gott! Vad står på OS-programmet idag? 🙂
Neosus Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Stopp i avloppet för tredje gången! Ska man inte få bajsa i någon ordning? 😏
Dark Of Light Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 (redigerat) Friidrott känns aktuellt för stunden. Golf i tian om man gillar det. Vidare, rodd i tian, runt 15.00. Det blev en "ungkarlsäppelsmulpaj" o kpd. Har ni gjort den någon gång? Busenkel men inget för diabetiker. Sprid ut ett par lager med äppelklyftor i en form tillsammans med lite socker (om det inte är söta utan mer syrliga äpplen) och kanel. Lägg därefter en 1 cm tjockt lager av Kungsörnens sockerkaksmix pulver över och täck till slut härligheten med tunna smörskivor. Skjuts in i ugnen, 175° i en halvtimma ungefär tills ytan är gyllenbrun. Går och göra med persika också, hoppa dock över kanelen då. Går och äta som den är eller med vaniljsås eller glass. Nu en pipa o kpd på en solig balkong. Redigerat 13 augusti 2016 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Stopp i avloppet för tredje gången! Ska man inte få bajsa i någon ordning? 😏 Det är nu man ska fråga dig vad du har ätit... och du ska svara; Jag har inte ätit, jag har skitit. ☺️😱
Bluddrik Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Finkar e gott! Vad står på OS-programmet idag? 🙂 Just nu är det golf i tv 10 med medaljchans. Mycket friidrott, och flera finaler. Handboll sverige-polen i natt.
Bluddrik Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Henrik stenson som ligger trea i golfen efter halva tävlingen går ut 16.09.
slejnard Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Lät gott det där dol! Just nu är det golf i tv 10 med medaljchans. Mycket friidrott, och flera finaler. Handboll sverige-polen i natt. Nice! Blir köttfärssoppa pd!
slejnard Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Lite omständigt att bajsa i husbilstoan. Sen måste man ta hand om skiten också 😏
k9 (oregistrerad) Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Grejen var inte att rätta ett stavfel, utan jag tyckte att jama lät roligt med tanke på hundarna. Tanken var alltså att skämta. Jag antar att jag skulle ha slängt in en finkjävul. Säger jama ibland med faktiskt. Jama som i att låta som en katt då. 😛
k9 (oregistrerad) Postat 13 augusti 2016 Postat 13 augusti 2016 Så där ja. Nu börjar man få koll på Cubase igen. Lagom tills man uppgraderar till nästa version.
Recommended Posts