Dark Of Light Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Jag funderar på en kpd..? Friidrott i OS nu. Regn ute, hur är det upp till landet Slej du som ska grilla loss? PTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPT...
k9 (oregistrerad) Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Bad dem just ta hem ett ur824 tills jag får pensionen. 🙂 Hoppas de gör det. 😑 Annars får jag väl köpa över nätet istället. Men då får jag vänta över hela nästa helg förmodligen. 😏
k9 (oregistrerad) Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Yepp! De beställer ett åt mig nu. 🥰 :wub: 🥰 Så nu ska jag knapra rohypnol och sova i en vecka ha det bra så länge. 😛
Bluddrik Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Tack för det. Hade glömt hur du ser ut. Alla borde lägga upp foton ibland så man har koll.
Bluddrik Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Jag tappade mitt 2i2 ner för en trappa och det klarade sig ändå. Bra att veta men inte värt att testa ändå. ☺️ Det gamla trapptestet ja. Har testat flera prylar på liknande sätt, dock med sämre resultat än du.
Bluddrik Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Friidrott i OS nu. För mig är friidrotten huvudgrejen med os. Damfotbollslaget lär väl åka ut i dag?
Bluddrik Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Bad dem just ta hem ett ur824 tills jag får pensionen. 🙂 Är det sk sjukersättning du har, om det inte är för personligt? Frågar eftersom jag antar att det är där jag hamnar efterhand. Har du bostadstillägg också? Har försökt att räkna på var jag skulle hamna, men det är helt hopplöst att förstå sig på.
k9 (oregistrerad) Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 För mig är friidrotten huvudgrejen med os. Damfotbollslaget lär väl åka ut i dag? Jo friidrotten är det ju många som tycker är roligast i OS. Själv så gillar jag mera de små udda sporterna som får synas i OS. Damerna kan väl klara sig vidare med lite tur och en smula skicklighet.
Bluddrik Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Damerna kan väl klara sig vidare med lite tur och en smula skicklighet. Problemet där är att vi inte har sett någon skicklighet att tala om än så länge.
k9 (oregistrerad) Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Är det sk sjukersättning du har, om det inte är för personligt? Frågar eftersom jag antar att det är där jag hamnar efterhand. Har du bostadstillägg också? Har försökt att räkna på var jag skulle hamna, men det är helt hopplöst att förstå sig på. Har du inte jobbat så mycket, eller haft låg lön så hamnar du automatiskt på garantiersättningen som ligger någonstans mellan 8 500-9 000. Sedan så dras skatten på det. Vet inte vilken skattesats som råder där du bor. Med en skatt på 31% (2 635 kr om man räknar lågt på 8 500) 5 865kr/månaden. Blir förmodligen lite mer än så, men inte jätte mycket mer. Men då har du rätt till bostadstillägget med. Bostadstillägget är beräknat på ett schablonsbelopp och räknas lite olika beroende på vart i landet man bor. Som mest kan man få 4 650 vet jag. Sedan så antar jag att du kan söka flera typer av ersättning med tanke på din sjukdom och de följdsjukdomar de medför. Har du haft hög lön eller jobbat mycket så får du en ersättning som baseras på den lön du tjänat innan du blev sjuk. Då har jag ingen koll på hur det ser ut alls. Känner folk som får ut dubbelt så mycket som mig, med all rätt, då de hunnit jobba innan de skadades eller blev sjuka. Problemet där är att vi inte har sett någon skicklighet att tala om än så länge. De kan ju alltid överraska oss.
Bluddrik Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Har du inte jobbat så mycket, eller haft låg lön så hamnar du automatiskt på garantiersättningen som ligger någonstans mellan 8 500-9 000. Sedan så dras skatten på det. Vet inte vilken skattesats som råder där du bor. Med en skatt på 31% (2 635 kr om man räknar lågt på 8 500) 5 865kr/månaden. Blir förmodligen lite mer än så, men inte jätte mycket mer. Men då har du rätt till bostadstillägget med. Bostadstillägget är beräknat på ett schablonsbelopp och räknas lite olika beroende på vart i landet man bor. Som mest kan man få 4 650 vet jag. Sedan så antar jag att du kan söka flera typer av ersättning med tanke på din sjukdom och de följdsjukdomar de medför. Har du haft hög lön eller jobbat mycket så får du en ersättning som baseras på den lön du tjänat innan du blev sjuk. Då har jag ingen koll på hur det ser ut alls. Känner folk som får ut dubbelt så mycket som mig, med all rätt, då de hunnit jobba innan de skadades eller blev sjuka. De kan ju alltid överraska oss. Tack för svaret. Det är rörigt. Fullständigt urusla friidrottskommentatorer som inte tycks fatta förrän de sista varven att ett världsrekord som nästan setts som oslagbart håller på att krossas.
Neosus Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Jag tycker att den som vinner bör vinna om hen vinner win win Piskfinnar på det!
k9 (oregistrerad) Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Jag tycker att den som vinner bör vinna om hen vinner win win Piskfinnar på det! Oj trodde att de var OS-medaljer de vann och inte fiskpinnar... 😳
Dark Of Light Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Tittar på handbollen och konstatera att vara handbollmålvakt måste vara det mest otacksamma idrottsgrenen. Ett spastiskt sprattel och man får se hur det gick. De nederländska kvinnorna är nästan genomgående oerhört vackra i alla grenar... idrottsgrenar alltså.
Dark Of Light Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 (redigerat) 1. Undrar när vi får kaffe ur kran i våra lägenheter? Det vore väl dags nu rent evolutionsmässigt? En stor centralbryggare som då kunde förse hyresgästerna med livets nödtorft. 2. Tillbaka till handbollsmålvakterna, Det ultimata vore väl en kraftigt överviktig spastiker gärna på amfetamin och med svåra psykoser så att de såg typ spindlar eller fladdermöss här och var och kunde liksom reagera snabbt. 3. En annan tanke jag haft läänge är att sänka höjden på handbollsmålet en meter och installera en gyttjebrottningsbassäng precis framför, där då två tjejer nakna givetvis gyttjebrottades under hela matchen och därigenom helt slumpmässigt hindrade bollen. Bara en tanke eller tre... By the way så ser Pia Sundhage ut som en farbror. Redigerat 12 augusti 2016 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Tittar på handbollen och konstatera att vara handbollmålvakt måste vara det mest otacksamma idrottsgrenen. Ett spastiskt sprattel och man får se hur det gick. De nederländska kvinnorna är nästan genomgående oerhört vackra i alla grenar... idrottsgrenar alltså. Jag förstår inte varför de inte har ansiktsmask? Jo. Dom är snygga. Funderade lite på vad du skrev om kvinnor igår. Är det verkligen ok att kalla en negress för chokladpudding?
Bluddrik Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 By the way så ser Pia Sundhage ut som en farbror. Är hon inte sån där butch eller vad det heter? Dom ska se ut så där.
Bluddrik Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Sverige hänger i i fotbollen, men det är ju förskräckligt dåligt spel. Har varit med i korplag som skulle slå dom.
k9 (oregistrerad) Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 Orkar man se klart fotbollen? Lite för spännande känner jag.
Dark Of Light Postat 12 augusti 2016 Postat 12 augusti 2016 (redigerat) Appropå wtf, WTF!? Jag trodde den här formen av dumheter inte var trendigt längre... Det ÄR så svårt att förstå. Granaterna visslar runt mitt huvud, mina föräldrar och lillasyster dog i ett kulregn, mitt hus bombades sönder och samman och jag ses som en oliktänkande. Någon som min regering vill tortera genom att sakta dra av mig mina tånaglar och klippa av mig mina ögonlock för att jag tror på fel gud, håller på fel politiker, är född i fel land... En icke accepterad skithög helt enkelt. Så jag och min familj flyr hit och efter alla om och men för att få lugn och ro, komma ifrån kriget, skapa mig en ny framtid och så... eller handlar detta här om något helt annat? Nej Ja Nja Jo Va? Mjao! Vad tycker du? ☺️ Redigerat 12 augusti 2016 av Dark Of Light
Recommended Posts