Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Kpd.

Dag ska det så småningom stekas fläskfilé och rostas paprika, lök, vitlök samt skojas till med div. kryddor och örter samt slutligen dränkas i matlagningsgrädde för att äntligen serveras med hasselbackspotatis till.

Köket kommer dofta fint sedan ☺️

😳 Helvetes vad hungrig jag blev nu...

Postat

När en tanke på att laga till bakpotatis med skagenröra till mig och granntösen framåt kvällen. Är i full färd med lunchen just nu. Lika bra att planera nu medans man är hungrig, sedan är det ju rent mentalt tvärstopp att tänka på mat efter man ätit lunchlasset. ☺️

Ska strax äta (väldigt viktig info detta också) men det blir en kpd efter.

Postat

man kan ta pulver från dipmix (chips-dip-pulvret) till bakpotatis .tips!

Postat (redigerat)

Är det här du? Det var dramatiskt.

Ja det är jag. Jah det var sådant man gick igång på då en gång i tiden. En demo bara dock och det gäller de andra spåren i mitt Soundcloud. Gamla minnen, nostalgi liksom ☺️

Helvetes vad gott med bakpotatis...

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Vet någon vad det är för ljudkvalité/preset på soundclouds spelare??

Postat

Ja det är jag. Jah det var sådant man gick igång på då en gång i tiden. En demo bara dock och det gäller de andra spåren i mitt Soundcloud. Gamla minnen, nostalgi liksom

Jag har inte lyssnat på sånt alls. Det låter för min del som en blandning mellan HM och Goth. Genomtänkt och välgjort är det hur som helst. Hur gamla är inspelningarna? Har du varit ute och spelat sånt material?

Postat

Jag har inte lyssnat på sånt alls. Det låter för min del som en blandning mellan HM och Goth. Genomtänkt och välgjort är det hur som helst. Hur gamla är inspelningarna? Har du varit ute och spelat sånt material?

Tack, mannen! Nej har inte varit ute och spelat just dessa alster. De två första längst ner på SC sidan har spelats live + givetvis live spåret Let There Be Rock.

Tanken med de tre senaste där på sidan var att de skulle, tillsammans med en bunt låtar till bilda en tema platta om en seriemördare. Vi lade pannan i veck länge för att pussla ihop en trovärdig och spännande story komplett med en präst som utsätter sin styvson för övergrepp mm, mm.

Efter fyra låtar inspelade sprack det hela, dels pga lite "personliga samarbetsproblem" med den sk. ljudteknikern och dels pga att hans dator beckade ihop totalt och där försvann en hel del. 🙁

Så kan det gå, sägas bör att jag vid det tillfället inte mådde speciellt bra heller och det återspeglade sig på kreativiteten som helt enkelt avstannade så småningom. Med det sagt, detta var runt -06 då jag kom med i forumet här. De tidigaste på Soundcloud är ifrån runt -92.

Den allra första har jag inte "vågat" lägga ut där ännu. Den var dessutom inspelad i en riktig studio. Minns att det var lite nervöst och självförtroendet fick sig en hacka när man hörde sig röst så oerhört klart och tydligt. Innan var man ju mest van vid brötiga replokaler och diffust scenljud. Nåja, en dag...

Postat

Raabe är ett proffs uti fingerspetsarna. Showmanship...

Jag gillar den här tidens musik och de amerikanska dansbanden från tiden. Rabe kör samma låtar men med ett helt annat stuk. Det blir nästan lite Kurt Weill över det hela.

Postat

Jag gillar den här tidens musik och de amerikanska dansbanden från tiden. Rabe kör samma låtar men med ett helt annat stuk. Det blir nästan lite Kurt Weill över det hela.

Ja och det rent professionella framförandet med diskreta skämt i mellansnacket som ofta leder via en ordvits till nästa låts titel. Väldigt personlig röst också. Han kunde lätt överdrivit det nasala 20-tals sångstilen som rådde då. Den finns där med alla öppna vokaler men ändå så eget.
Postat

Ja och det rent professionella framförandet med diskreta skämt i mellansnacket som ofta leder via en ordvits till nästa låts titel. Väldigt personlig röst också. Han kunde lätt överdrivit det nasala 20-tals sångstilen som rådde då. Den finns där med alla öppna vokaler men ändå så eget.

Men jag tycker ändå att det låter mycket 20-tal, kontra den amerikanska stilen där rösten låter närmare inspelad och "varmare" på något sätt.

Nu vet jag inte om den här musiken var tillåten i Tyskland efter 1933?

Postat

Nyckelmatch direkt i handbollen. Vi måste förmodligen slå Slovenien för att kunna gå vidare från gruppen och ta oss till OS.

Postat

Vad är det för inställningar i soundclouds ljudspelare?

Postat

Sverige leder med 16-9 i halvtid. Då kanske det finns utrymme för den genomklappning som handbollslandslaget alltid brukar bjuda på i varje match?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.